mig mag lassen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben een leek op het gebied van lassen maar wil me er mogelijk toch aan gaan wagen .
Ik wil met name vierkant profiel van 30 x 30 mm. lassen van 2 a 2,5 mm dik metaal .Geen aluminium of ander metalen .
Mijn plan is een wagentje te maken waarop ik een professionele poffertjesplaat op kan monteren .
Het wagentje staat voornamelijk stil en wordt vervoerd achter op een aanhanger .
Deze uitleg om aan te geven wat mijn doel is met het apparaat .
Wat is nu het beste lasapparaat voor mij als leek op dit gebied .
Ik hoorde dat mig mag goed te doen is en zie dat er apparaten van 500 maar ook van 1500 euro en duurder zijn .
Wat is de beste keus volgens jullie en in welke prijsklasse kan ik voor mijn doel een bruibaar apparaat vinden.
Vriendelijke groet
Peter Mulder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb er pas één gekocht bij Hornbach, ik verbaas me over de kwaliteit voor "weinig"
Met een pak Rutiel elektrodes erbij, kan iedereen er mee lassen.
Desnoods neem je het koker-profiel wat je wil gebruiken iets dikker (last makkelijker)
Mig/Mag is leuk, maar heeft ook genoeg nadelen;
-investering is groter.
-gas, stroom, en draad instellen vraagt meer ervaring
-kan niet buiten, of het moet wind stil zijn (je beschermgas waait weg)
-materiaal moet schoon/roestvrij zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadeel van die goedkope halfautomaten: draadtoevoer is niet altijd even jofel dus soms lelijke lasen. als je eenmaal lekker kunt lassen zijn die goedkope halfautomaten duurkoop geweest. Het draadrol en aanvoermechanisme SLIJT..... kunststof loopvlakke end.. Bah. Het gaat goed hoor, maar na een paar jaar en het (goedkope) apparaat is helemaal afgechreven.
Voordeel: MIG MAG is makkelijkst aan te leren.
Voordeel goedkope inverter elektrode lasapparaten: Goedkoop en de las is prima.