lassen, lassen, lassen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2014 16:44 #1101872 door V700 register
lassen, lassen, lassen is gemaakt door V700 register
Edd doet het even voor in een Alfa Spider, stelt helemaal niets voor :(
Naast een rottende volvo dorpel blijkt nu ook de twingeling toe aan het betere laswerk. Weliswaar vanmorgen geen APK afkeur, het was de ook slechts de enige opmerking, maar aan beide kanten rot de dorpel aan de achterzijde. Was al eerder zo en volgens de keurmeester zat er zeker aan één kant een pastic zak of zo onder het zwarte spul. (Smelt of brandt dat dan niet als je daar gaat lassen?)
Kortom, als Bruin komt ga ik maar eens praten met de lasser in Sappemeer. Of met de schorser in Veendam :(
Maar er is een lichtpunt, zeker voor de grunnegers: 
 Tong uitsteken (Kon er zo gauw geen vertaling bij vinden maar dat mag bij jullie toch geen probleem zijn?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 15:29 #1409124 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Las
Een dagje lascursus bij rustbuster, pakweg 1000 euro aan apparatuur, een vierkante meter verzinkt staalplaat en een schuurtje met wat licht en ruimte. Meer heb je niet nodig om het zelf te repareren...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2014 22:00 #1409153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
En vervolgens 100.000 euro schade aan huis en goederen :(
Maar het is een idee..

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2014 00:53 #1409163 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Uhhh

JP Elverding schreef : En vervolgens 100.000 euro schade aan huis en goederen :(
Maar het is een idee..
Wat hoe?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 13:49 #1409279 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klopt
Als je zo slim bent om botweg door te lassen, nadat je de boel al te heet hebt gestookt, als je zo slim bent om een oliehoudend zeiltje tegen de spetters neer te leggen, als je zo slim bent geen emmer water klaar te zetten, etc...
Maar ook dat soort voorzorgsmaatregelen komen bij die cursus aan de orde... Net als alles waaraan je net begint, heb je bij laswerk wel even je volle aandacht nodig. Doe je dat, dan kan je de risico's echt wel minimaliseren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2014 21:11 #1409309 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehh
Mensen, jp hoeft alleen maar iets gelast te hebben. Iemand die het even voor hem doet is in dit geval het snelste en slimste :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2014 08:59 #1409327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat bedoel ik
Bij onze eend haalde ik wel eens de motorkap er af om goed te kunnen schoonmaken of iets "onder de kap" te doen. Simpel werkje, maar het terugzetten ging zelden zonder slag of stoot, vloek of het enge geluid van ongelakt metaal dat voortkomt uit twee lagen gelakt metaal. Dun allemaal, dat wel weer :)
Overigens heb ik vroeger wel gelast op de zaak maar daar werd al relatief snel bepaald dat ik ongetwijfeld capaciteiten zou hebben maar dat ze hoopten dat ik beter overweg kon met mijn hoofd en een pen dan met steeksleutel en lasgeval. Ik was wel erg goed voor het ontvetten van rondellen in de tri- en later perchloorethyleen. (Als ik dat goed onthouden heb, Mijn geheugen speelt af en toe zijn eigen spel!)
I'm soldiering on guys!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2014 12:09 #1409337 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Verband

JP Elverding schreef : Ik was wel erg goed voor het ontvetten van rondellen in de tri- en later perchloorethyleen. (Als ik dat goed onthouden heb, Mijn geheugen speelt af en toe zijn eigen spel!)

Causaal verband?

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2014 13:11 #1409344 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic lassen?

A_A schreef : Mensen, jp hoeft alleen maar iets gelast te hebben. Iemand die het even voor hem doet is in dit geval het snelste en slimste :)

Het lassen opzich is vaak niet het probleem. De voorbereiding schoonmaken , en ook het nieuwe plaatwerk in de goede vorm brengen kost meer meer tijd.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2014 20:55 #1409452 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Chris, ik dacht hetzelfde

JP Elverding schreef : Ik was wel erg goed voor het ontvetten van rondellen in de tri- en later perchloorethyleen. (Als ik dat goed onthouden heb, Mijn geheugen speelt af en toe zijn eigen spel!)

En dat is me slecht voor je.....die Tri en Per.
Vroegh gebruiken we dat altijd, want het ontvet als een achterlijke, en brand niet/moeilijk.
Als we veel te ontvetten hadden, lieten we dat de schoonmaker doen.
Als tie een uurtje of 4-5 boven die bak gehangen had, was tie zwaar bezopen, kon je wel lachen met tie gozer!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC