Achterlicht V70

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 17:30 #1101789 door Ton Visser (GAST)
Achterlicht V70 is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Een vriend van mij hier in Zweden heeft een V70 van 2003, het nieuwe model, niet meer zoals de oude 850.
Die komt met een nieuw rechtsacter achterlicht aanzetten, het bovenste deel, men heeft hem verteld dat dat eenvoudig te monteren is. Of ik dat even voor hem wil  doen.
Nou heb ik in de D stijl het speakerkapje verwijderd en zie het bovenste moertje zitten, maar nou het onderste moertje, kan ik daar bij als ik het speakertje verwijder en hoe doe ik dat, of moet de hele kunststof bekledingskap verwijderd worden?
Bij voorbaat dank voor een aanwijzing in deze.
Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 17:39 #1408529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotootje?
Ton geen idee, maar zou een foto een beter inzicht kunnen brengen?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 18:10 #1408530 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Achterlichtunit V70
Dat hed ik inderdaad moeten doen Gerard, maar ze zijn weer naar Stockholm vertrokken dus dat gaat niet meer.
Ik heb zelf de indruk dat ik toch de plastic bekledingspanelen MOET verwijderen, maar ben op zoek naar een beschrijving.
Zover bedankt,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2014 21:52 #1408537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja plastic moet weg. Heb
Ja plastic moet weg. Heb laatst heel onze V70 aan moeten pakken, ivm elektronica problemen in achterklep/relay kast.

Moet je het plafond paneel weghalen, daarna het plastic wat om het zijraam iets los maken. Dan kun je heel de kap om de D stijl weg trekken. Pas op, is allemaal klik plastic. Maarja dat is t bij de 740 ook haha.

Het is nagenoeg vergelijkbaar eigenlijk met de 740 qua volgorde van panelen die je moet demonteren eer je er bij kunt.
Alleen bij de 740 heb je maar een kleine lamp unit, bij de V70 is die van boven to beneden. Is die kapot dat die vervangen moet worden, of wil die led hebben?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2014 08:38 #1408546 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Achterlicht V70 vervangen
Dank Daniel,
Dus eerst dakpaneel, zijpaneel beetje loshalen en dan het D stijl paneel, nergens verborgen schroefjes?
En maakt het uit of ik het dakpaneel aan de hemelkant of een de klepkant begin los te maken?
Het gaat uiteindelijk er om het rechtsboven gedeelte van het achterlicht te vervangen, ik vermoed dat het speakertje ook weg moet..
In ieder geval bedankt voor de info,
Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2014 00:06 #1408641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is even uit het
Het is even uit het hoofd.
Bovenpaneel waaar lampje in zit. Lampje eruit, kom je een schroef tegen. Dat is volgens mij de enige, maar weet het niet zeker meer. Die komt dan los, nouja vooral vastgeklikt
Zijpaneel is even pielen, achterbank plat gooien, dan zie je een schroef zitten. Aan achterlamp unit kant durf ik niet zeker te zeggen hoe die vast zit. Dit paneel hoeft er niet helemaal uit, maar losschroeven is wel aan te raden. Dan krijg je wat speling om dat paneel in de hoek los te kunnen halen.

Ja speakertje moet er ook uit, maar dat is een palletje en dan het rode lipje indrukken. Zit stekker aan speaker, kun je makkelijk afkoppelen. Ooit overwogen om speakers van een V70 in mn 740 te bouwen. Dat geluid ben ik zo jaloers op, aftermarket spul kan dat niet eens evenaren. Sorry beetje offtopic.

Misschien toch even op het V70/S60 forum kijken, daar zitten de mensen die zulke auto's rijden en net iets meer in detail kunnen treden.
Maar het spreekt eigenlijk voor zich. Eigenlijk gaat alles wel makkelijk los. Forceren en er echt hard aan trekken zou ik niet doen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC