Eng...
- V700 register
- Nieuw lid
-
BG op de brug en dan kijken waar het roestmonster bezig is geweest. Ik hoop dat het met wat hammerite kan worden opgelost (en wat laswerk door een lasser) maar ook dat de wielophanging en andere zaken repareerbaar en betaalbaar zijn. Potentiele erfenis bronnen zijn nog spring levend dus het werken is toch aan nieuwe opdrachten en/of baan. 57 jaar is niet meer de leeftijd van de oneindige mogelijkheden maar evenmin van stil gaan zitten tot de dood er op volgt!
Als blijkt dat het onderstel gaar is dan is een trip naar Rima in october een niet te overziene keuze. Dus ik blijf hoopvol en ik hoop morgen beter nieuws te hebben. Timen is tenslotte de goeroe.
Afgelopen weekend bijna 1000 kilometer gereden: Olieverbruik was OK, en ik hoefde slechts een kopje KVS bij te vullen. Dus dat ziet er mooi uit.
Duimen voor een vrolijke afloop mag
Fijne dag, bedankt voor het meeleven en ik hoop binnenkort de 930.000 voorbij te gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groetjes Wouter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik dacht dat bij mijn 960-2 het einde daar was toen alleen al de krikpunten wegzakten in de kokerbalken (aaaaagghhh, laswerk...), maar met vakkundige reparatie (wat gelukkig enorm meeviel wat betreft de kosten) rijdt 'ie weer als nieuw. Of in ieder geval voelt 't zo
Elke auto heeft een punt dat 't klaar is, maar 'de jouwe' heet niet voor niets de Blauwe Geweldenaar neem ik aan.Dus Blauwe Duimen hier...
Succes, en klinkt nu misschien dom, maarre: geniet ervan in Vaassen!
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
De beste manier om lang te rijden is preventief onderhoud en dan moet je vooral de carrosserie niet vergeten. Dat maakt immers de auto en is ook verreweg het duurst om weer netjes te krijgen. Kijk maar eens naar restauratie projecten. Onderdelen strippen, kaal maken, las en plaatwerk, vullen, schuren, grondlaag, schuren, een laklaag opbouwen en dan weer de auto opbouwen kost klauwen met tijd en geld.
Ook met preventief onderhoud moet je af en toe wel (flink) geld en tijd investeren. Dat is dan ook waar het vaak op strandt. De gedachte is dan dat je het geld beter in een nieuwe(re) auto kan stoppen en soms (hoe vaak, geen idee) is dat ook wel zo.
Het punt dat het klaar is wordt dus niet zozeer door de auto zelf bepaald (soms wel, dan valt er echt <a href=" fotogeniekbelgie.wordpress.com/tag/autokerkhof/ ">niets meer van te maken), maar meer door de bereidheid en mogelijkheid om er nog in te investeren en dat is voor iedereen anders en hangt ook af van de 'markt', enz.
Uiteindelijk kan je auto jezelf dan overleven, zoals <a href=" www.media.volvocars.com/global/en-gb/med...his-1966-volvo-1800s ">deze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vond dat eigenlijk wel een leuke opbeurende mededeling die ik wilde maken gezien de onverwachte (kleinere en grotere) tegenslagen die JP met de Blauwe Geweldenaar tegenkomt de laatste tijd (dacht ik zo af en toe tegen te komen hier).André Swart schreef : ...Elke auto heeft een punt dat 't klaar is, maar 'de jouwe' heet niet voor niets de Blauwe Geweldenaar neem ik aan...
Zelf ben ik ook van het standpunt dat zo'n beetje alles te vervangen is, totdat de echte basis niet meer te redden is. Dan is het toch wel in de buurt van het klaar-punt voor mij, wat dan misschien weer wordt opgelost door alles wat vervangen is, over te bouwen naar een andere, goede basis . En wat betreft die kokerbalk, die was onverwacht eenvoudig en goed te repareren, dus ik vervang voorlopig weer vrolijk verder!
Maarre, ben benieuwd hoe het gegaan is! We lezen het wel weer...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende maand maar bij een lasser langs om de dorpel te laten herstellen of vervangen want linksachter is krokanter dan Smith chips
Het viel verder wel mee, ik blijk een TLPT te hebben: De druk komt niet echt boven de .2 bar. Dat merk je dus nauwelijks als je rijdt als een traditionele Volvo rijder
Lijstje:
- Dorpel
- Spuitwerk
- Turbo
- Inlaatspruitstuk
- Voorbanden
- Airco/ECC
Dank voor het meeleven, ik ga uit van een APK in oktober in plaats van een demontage in Druten!
- V700 register
- Nieuw lid
-
R. (59)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-