Eng...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2014 22:23 #1101717 door V700 register
Eng... is gemaakt door V700 register
Morgenochtend vroeg vertrek naar Vaassen. Accu er uit halen en plaatje/bak herstellen zal nog wel lukken. Accu werkt nog redelijk dus vervangen kan eventueel tot het najaar worden uitgesteld. Maar dan...
BG op de brug en dan kijken waar het roestmonster bezig is geweest. Ik hoop dat het met wat hammerite kan worden opgelost (en wat laswerk door een lasser) maar ook dat de wielophanging en andere zaken repareerbaar en betaalbaar zijn. Potentiele erfenis bronnen zijn nog spring levend dus het werken is toch aan nieuwe opdrachten en/of baan. 57 jaar is niet meer de leeftijd van de oneindige mogelijkheden maar evenmin van stil gaan zitten tot de dood er op volgt!
Als blijkt dat het onderstel gaar is dan is een trip naar Rima in october een niet te overziene keuze. Dus ik blijf hoopvol en ik hoop morgen beter nieuws te hebben. Timen is tenslotte de goeroe.
Afgelopen weekend bijna 1000 kilometer gereden: Olieverbruik was OK, en ik hoefde slechts een kopje KVS bij te vullen. Dus dat ziet er mooi uit.
Duimen voor een vrolijke afloop mag :)
Fijne dag, bedankt voor het meeleven en ik hoop binnenkort de 930.000 voorbij te gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2014 22:31 #1408096 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zal voor je duimen
Ik zal voor je duimen, maar mijn ervaring met onze volvo is dat ze je (meestal) positief weten te verbazen. Succes morgen
Groetjes Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2014 22:39 #1408097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spanje
Vanuit Spanje duim ik met je mee. En wie weet valt het nog wel  mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2014 00:52 #1408107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blauwe Geweldenaar? Blauwe Duimen!
Ook hier wordt er stevig geduimd; hij zal toch zeker 't klokkie rond rijden?!
Ik dacht dat bij mijn 960-2 het einde daar was toen alleen al de krikpunten wegzakten in de kokerbalken (aaaaagghhh, laswerk...), maar met vakkundige reparatie (wat gelukkig enorm meeviel wat betreft de kosten) rijdt 'ie weer als nieuw. Of in ieder geval voelt 't zo :-)
Elke auto heeft een punt dat 't klaar is, maar 'de jouwe' heet niet voor niets de Blauwe Geweldenaar neem ik aan.Dus Blauwe Duimen hier...
Succes, en klinkt nu misschien dom, maarre: geniet ervan in Vaassen!

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2014 10:33 #1408115 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Punt dat het klaar is?
Volgens mij kan je niet zo makkelijk een punt vaststellen dat het 'klaar' is. Bijna altijd is het nog te repareren. Of het verstandig is, dat is weer een ander verhaal. Maar auto rijden is sowieso niet zo heel verstandig, want duur, milieu onvriendelijk, slecht voor je eigen conditie enz.
De beste manier om lang te rijden is preventief onderhoud en dan moet je vooral de carrosserie niet vergeten. Dat maakt  immers de auto en is ook verreweg het duurst om weer netjes te krijgen. Kijk maar eens naar restauratie projecten. Onderdelen strippen, kaal maken, las en plaatwerk, vullen, schuren, grondlaag, schuren, een laklaag opbouwen en dan weer de auto opbouwen kost klauwen met tijd en geld.
Ook met preventief onderhoud moet je af en toe wel (flink) geld en tijd investeren. Dat is dan ook waar het vaak op strandt. De gedachte is dan dat je het geld beter in een nieuwe(re) auto kan stoppen en soms (hoe vaak, geen idee) is dat ook wel zo.
Het punt dat het klaar is wordt dus niet zozeer door de auto zelf bepaald (soms wel, dan valt er echt <a href=" fotogeniekbelgie.wordpress.com/tag/autokerkhof/ ">niets meer van te maken), maar meer door de bereidheid en mogelijkheid om er nog in te investeren en dat is voor iedereen anders en hangt ook af van de 'markt', enz.
Uiteindelijk kan je auto jezelf dan overleven, zoals <a href=" www.media.volvocars.com/global/en-gb/med...his-1966-volvo-1800s ">deze.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2014 12:03 #1408125 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Punt dat het klaar is

André Swart schreef : ...Elke auto heeft een punt dat 't klaar is, maar 'de jouwe' heet niet voor niets de Blauwe Geweldenaar neem ik aan...

Ik vond dat eigenlijk wel een leuke opbeurende mededeling die ik wilde maken gezien de onverwachte (kleinere en grotere) tegenslagen die JP met de Blauwe Geweldenaar tegenkomt de laatste tijd (dacht ik zo af en toe tegen te komen hier).
Zelf ben ik ook van het standpunt dat zo'n beetje alles te vervangen is, totdat de echte basis niet meer te redden is. Dan is het toch wel in de buurt van het klaar-punt voor mij, wat dan misschien weer wordt opgelost door alles wat vervangen is, over te bouwen naar een andere, goede basis  . En wat betreft die kokerbalk, die was onverwacht eenvoudig en goed te repareren, dus ik vervang voorlopig weer vrolijk verder!
Maarre, ben benieuwd hoe het gegaan is! We lezen het wel weer...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2014 12:28 #1408166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou....
De accu zit weer vast maar een harde auto: Nou nee.
Volgende maand maar bij een lasser langs om de dorpel te laten herstellen of vervangen want linksachter is krokanter dan Smith chips :(
Het viel verder wel mee, ik blijk een TLPT te hebben: De druk komt niet echt boven de .2 bar. Dat merk je dus nauwelijks als je rijdt als een traditionele Volvo rijder :) Maar als ik richting bergen moet zal een andere geen overbodige luxe worden. Waarom we die druk bekeken? Er ontbrak een pieletje in de MBC. Een testrit met een andere maakte een en ander snel duidelijk.
Lijstje:
  • Dorpel
  • Spuitwerk
  • Turbo
  • Inlaatspruitstuk
  • Voorbanden
  • Airco/ECC
Paar nieuwe opdrachten of een staatsloterijprijs zou mooi zijn!
Dank voor het meeleven, ik ga uit van een APK in oktober in plaats van een demontage in Druten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2014 16:48 #1408172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ..
Ik wens u zowel opdrachten als een verrijsenis van de auto.
R. (59)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2014 17:03 #1408173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dinitrol of Mike Sandersvet
Fijn dat het meevalt ondanks de onderdorpel. Maar goed, daarna komt wellicht de vraag of het loont een Dinitrol of Mike Sandersvet behandeling te laten uitvoeren. Mijn bolide is daar ook aan toe, maar ik ben er nog niet uit welke van de twee het wordt.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2014 17:12 #1408175 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic als geld een rol speelt
Kan je beter uit te voeten met het conserveren met de hand op sleuteldagen. Gaat prima en die van mij gaan al jaren roestvast door het leven. Zo'n dinitrol behandeling kost natuurlijk best wat centen. Enfin ik wens JP een vette opdracht en tevens een bedrag uit de loterij en dat hij eindelijk eens wat tijd vind om op de sleuteldagen te komen dan kan ik me weer eens nuttig maken!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC