We zijn weer thuis...... (lange rit / lang verhaal)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2014 20:51 #1101684 door V700 register
We zijn weer thuis, heerlijk 1,5 week in Beaulieu (cote d'or) vertoefd te hebben. En zo trots als een pauw op Waltrude dat ze zo heerlijk rijd in de bergen en geen problemen heeft met warmte etc.
Gaan we woensdag 23 juli om een uurtje of 12:00 weer in de auto om 850km naar huis te rijden. Al met al 120 km onderweg en een enorme stank en rook ontwikkeling. Stoppen waar het kan...........
Overal olie, ondertussen de kids er al uit en aan de kant van de weg, en nu?.......eerst schoonmaken. Het lijkt heel erg onder de oliedop vandaan te komen. Die eraf en bekeken.....rubber is keihard maar wel heel, eens kijken of ik iets bij me heb.......en ik had veel bij me (allerlei relais, een verdeler, bougies en bougiekabels, vonkversterkerding......t/m nokkenas (zie laatste debakel met Waltrude) maar geen oliedop.....hoe ....kan je zijn. Hmmmmm en nu, eens kijken wat ik heb.....na veel gespeur en gezoek in alle vakjes kwam ik tot de conclusie dat de garmin zuignap zijn beste tijd nu heeft gehad en gerecycled gaat worden tot oliedoprubber.....na wat gepiel met een stanleymes en wat geduld ziet het er eigenlijk best goed uit en voelt bij het aandraaien goed aan, na alles schoongemaakt te hebben met remreiniger, de auto maar weer eens starten.......nog een beetje rook en toe vrij zicht en geen stank meer.......ON Y VA....eerst direct een lang recht stuk......ik ruik nog niks.......en toen net na een rotonde een paar hele grote rookwalmen en een stank.....dus stoppen kids eruit en een stuk van de auto vandaan en de kap voorzichtig open...geen vlammen oid (gelukkig) Okee dit werkt dus niet dan maar bij een garage wat vragen......goed idee maar de uitslag na een stuk of wat garages en een steeds harder stinkende auto (en leger rakende bus remreiniger) is dat er hier in frankrijk kennelijk heel er weinig passende rubbers zijn en heel erg veel welwillende monteurs. Gezien het tijdstip toch maar de ANWB gebeld en het probleem voorgelegd, eerst leek alles voorbarig te gaan "er zal binnen 2 uur een depannage bij u zijn" Okee het is warm maar we hebben alles bij ons en staan naast een parkeerterrein van een discotheque. Dus we staan zelf veilig. Na 1 uur en 45 min komt er een vrachtwagen aangereden geschikt voor 7 personen en erg nieuw, Waltrude erop, kids en vrouw en ik erin en naar de garage van de monteur/chauffeur (sprak trouwens nederlands maar een echte fransoos). Onderweg het probleem uitgelegd en overlegd wat het zou zijn, ik vermoede misschien carterdruk in combi met slecht rubber. Hij zal het gaan bekijken en ons gezien de tijd naar een hotel brengen, deze heeft hij tijdens de heenweg al geinformeerd dat er "un partie de 6" aankwam. Erg nieuw hotel en nette kamer met airco. Bij het hotel aangekomen alles rustig kunnen pakken wat we nodig hadden en een uitleg gekregen waar de garage is (schuin tegenover het hotel). Nu maar slapen en dan eerst ontbijten. Slapen is slecht gegaan. Tussentijds met ANWB contact gehouden en aangegeven dat mijn vrouw Gluten EN Lactose allergie heeft. En dat we eigenlijk moeilijk 48 uur kunnen wachten. Maar dan gaat u toch naar een supermarkt.......Wij willen Arjan heel erg bedanken voor zijn aanbod om naar frankrijk te komen, echt super.
Nu volgen er tussen de ANWB en mij een aantal gesprekken en wordt er besloten als de auto niet te repareren is er snel een auto beschikbaar zou zijn. Bij de eerst melding al aangegeven dat we GEEN creditcard hebben. 14:00 auto klaar, weer naar de garage en vragen wat er gedaan is. Er was niks te vinden en ze hebben zelf een rubber gemaakt. Okee???? en ze hadden een proefrit gemaakt en geen lekkage ontdekt, ANWB weer gebeld dat de auto klaar is (omgedraaide wereld, maar goed). Dus kids, vrouw bagage er weer in en rijden, eerst rustig en na 5 kilometer weer stoppen (over 10 km peage) dus eerst maar binnendoor, na 10 kilometer weer..........stank en rook (GECENCUREERDE UITSPRAKEN). Terug naar de garage (na schoonmaken). De jongens zagen ons aankomen en direct excuses. En nu de ANWB maar weer bellen(EINDE POSITIEF DEEL) nu wordt de situatie vervelend, doorverbonden met Lyon, alles weer uitgelegd en gezegd dat het voor mijn vrouw (vanwege allergie en medicijnen die na het eten ingenomen moeten worden) echt heel vervelend begint te worden. U moet echt tot morgen wachten want we kunnen nu niks voor u doen. Ik denk het toch wel.(wellus nietus etc.) Conclusie er mag een vervangende auto geregeld worden ze sturen zo een smsje met het adres waar deze met een TAXI opgehaald mag worden.
Nu volgt een periode van 6 uur wachten en bellen waarne er tot de conclusie wordt gekomen dat we zonder creditcard geen vervangend vervoer krijgen en dat ze niks meer kunnen.
(INGESTORT)
Telefoon gaat (goede vriend die van niks weet) "Hee joh, wat is er" "auto kapot, zit hier met kinderen en vrouw" en nog voor ik m'n verhaal kon doen krijg ik te horen "ik pak de aanhanger en dan smeer ik even wat brood en dan ben ik rond 03:00 bij je...(700km vanaf assen) ehh....en hij hangt al op.
SMS je met de vraag of ik adres kan geven.
Daarna maar een kamer voor een halve nacht (serieus de helft betaald ;-) ) en maar weer wat liggen en hangen.
Om 03:05 was hij er en heeft een paar uur geslapen ondertussen met m'n zoon de auto erop gezet.bakkie koffie en wat croissant en om 07:00 rijden we met een ALHAMBRA diesel het terrein van het hotel af.
Om uiteindelijk na een geslaagde vakantie met een onverwacht eind thuis te komen.
Auto eraf en vriend geeft aan naar huis te gaan want er zou iemand op bezoek komen en dan zouden ze nog even uit eten gaan.
We zijn eg tevreden over de franse garage, ze hebben serieus van alles geprobeerd en gedaan (komt er in het verhaal niet lekker uit)
Wij willen Arjan heel erg bedanken voor zijn aanbod om naar frankrijk te komen, echt super.
Nu morgen eerst mijn verjaardag vieren en dan van de week eens even kijken wat het is (verstopte carterontluchting denk ik)
Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2014 22:38 #1407976 door Siang
Beantwoord door Siang in topic Sneu
Van de oorzaak, maar fantastisch einde van het verhaal!

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2014 22:43 #1407977 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Wat een verhaal..
Wouter,

Goed dat er ook echte vrienden bestaan, geweldige actie.

Succes met het oplossen van het probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2014 08:37 #1407979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super dat...
Er nog zulke mensen zijn.

Hou ons ook op de hoogte van de problemen.

Wel balen zo, maar gelukkig alles weer goed afgelopen, en veilig thuis gekomen. Dat is het belangrijkste.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2014 09:51 #1407984 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic avontuurtje
Wat een verhaal zeg! Nu weer veilig thuis en goed om te weten dat er vrienden bij deze mooie vereniging zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 00:01 #1408025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kerst is dit jaar vroeg
Hartverwarmend verhaal. Lijkt haast een kerstverhaal.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 08:03 #1408028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Het is inderdaad een kerstverhaal idee als je erover nadenkt.
Groeten Wouter

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 08:36 #1408030 door Siang
Beantwoord door Siang in topic Soortgelijk
Verhaal kan ik nu vertellen. Zaterdag 26 juli echt midden in de Bourgogne op het platteland is de V-snaar kapot gegaan. Drie uren op de depanneur gewacht. Dat lijkt lang, maar hij bleek een aanrijdtijd van een vol uur te hebben en was volcontinue aan het werk!
Hij heeft de auto afgevoerd en al rijdend een hotel voor ons geregeld. Zijn vrouw heeft ons vervolgens van het gehucht waar de garage is, gebracht naar een nabij gelegen stadje wat gelukkig voldoende toeristische dingen te bieden heeft. Dat kan je ook anders treffen.
Hij moest direct weg naar een volgende klus!
Het hotel heeft op zondag rustdag, zoals niet ongebruikelijk in Frankrijk...
Toch zitten wij hier nog, omdat de eigenaar ons de sleutel heeft toevertrouwd. Nu scheelt het, dat wij een aardig woordje Frans spreken, zodat we de details van sleuteloverdracht en zo konden bespreken.
Ik vertrouw er op, dat er snel een V-snaar gevonden wordt en dat we vandaag weer verder kunnen.
Wordt hopelijk spoedig vervolgd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 09:22 #1408032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Succes
Hoi Siang,

Heel veel succes met wachten en dan nu hopen dat ze idd de goede v-snaar hebben.
Wij spreken gelukkig ook een aardig woordj frans, ook de oudste van de kinderen spreekt aardig frans, al dat niet zo was was het waarschijnlijk nog vervelender geworden.
Succes
Groeten Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 11:41 #1408038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onverwacht
Hallo Siang,
De aanleiding mag dan niet leuk zijn, maar zo te lezen is het gedwongen oponthoud in de Bourgogne, wereldberoemd om zijn heerlijke wijnen, zo slecht nog niet. Ook onze ervaringen in het buitenland zijn dat vooral in de kleine plaatsen de mensen erg vriendelijk zijn. Zo heb ik in Spanje in een dorpje midden op de doorgaande weg bijna 10 minuten met een buschauffeur staan kletsen. Hij in z'n bus en ik in mijn auto. Hoewel niemand kon passeren, werd er niet getoeterd. Jij en je vrouw nog een fijn vervolg van jullie vakantie.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC