accu keuze en accubak
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2014 22:30 #1101665
door V700 register
accu keuze en accubak is gemaakt door V700 register
Het gaat er om spannen: Loop of sloop.
Hopelijk gaat binnenkort uitgebreid de auto op de brug, kijken naar de roest die is ruime hoeveelheid aanwezig lijkt te zijn zodat ik weet of er nog een APK bij komt. De betere pre-APK dus, banden weet ik al, twee moeten vervangen worden vanwege wielspoor problemen. Of slechte banden, de auto was uitgelijnd...
Los van de accubak: Ik begreep dat een accu van 60-65 Ah of daaromtrent voldoende sterk is.
Maar wat voor accu moet ik kiezen? Ik zie ze van 80 euro en 260 euro (min of meer) maar wat is het effectieve voordeel? En waar kun je ze het beste kopen? Tweedehands zie ik niet zo zitten (uitzonderingen daargelaten), twee keer stilstaan met een accuprobleem is niet mijn ding. Laadstroom is goed volgens de ANWB man.
ik heb geprobeerd te zien wat er onder die accu zit maar kan daar geen brood van maken. Wel een vergiet dus ik wil niet te lang wachten. Is de accubak uit een 240 dezelfde als voor mijn 940?
Maar ik vrees dat het een simpele keuze gaat worden: Spuitwerk (echt nodig) gaat me 1000 euro kosten. Als de techniek ook die kant op gaat, zeker met banden, roest en meer van die ellende, dan wordt het een moeilijke keuze maar misschien wel een nog moeilijker financiering
Bougies en de rest zijn vers,
Of misschien valt het allemaal mee, komen de klanten af en kan ik er 3 mille tegenaan gooien voor een complete "beurt".
Vrijdag gaan we naar Veere, dan via Amsterdam terug naar huis. Klein weekje zonder mijn vrouw
Bedankt voor het meedenken!JP
Hopelijk gaat binnenkort uitgebreid de auto op de brug, kijken naar de roest die is ruime hoeveelheid aanwezig lijkt te zijn zodat ik weet of er nog een APK bij komt. De betere pre-APK dus, banden weet ik al, twee moeten vervangen worden vanwege wielspoor problemen. Of slechte banden, de auto was uitgelijnd...
Los van de accubak: Ik begreep dat een accu van 60-65 Ah of daaromtrent voldoende sterk is.
Maar wat voor accu moet ik kiezen? Ik zie ze van 80 euro en 260 euro (min of meer) maar wat is het effectieve voordeel? En waar kun je ze het beste kopen? Tweedehands zie ik niet zo zitten (uitzonderingen daargelaten), twee keer stilstaan met een accuprobleem is niet mijn ding. Laadstroom is goed volgens de ANWB man.
ik heb geprobeerd te zien wat er onder die accu zit maar kan daar geen brood van maken. Wel een vergiet dus ik wil niet te lang wachten. Is de accubak uit een 240 dezelfde als voor mijn 940?
Maar ik vrees dat het een simpele keuze gaat worden: Spuitwerk (echt nodig) gaat me 1000 euro kosten. Als de techniek ook die kant op gaat, zeker met banden, roest en meer van die ellende, dan wordt het een moeilijke keuze maar misschien wel een nog moeilijker financiering
Of misschien valt het allemaal mee, komen de klanten af en kan ik er 3 mille tegenaan gooien voor een complete "beurt".
Vrijdag gaan we naar Veere, dan via Amsterdam terug naar huis. Klein weekje zonder mijn vrouw
Bedankt voor het meedenken!JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 11:11 #1407875
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuzes,JP, ligt er aan wat
Keuzes,
JP, ligt er aan wat je wil. Mbt banden, ik heb rond de kerst een setje Adhara's gekocht met Michelin energy's met een profiel diepte van bijna 6 mm er op voor 125 euro. Nieuw zal vast beter zijn, maar ik vind ze prima.
Mbt die wielen als je marktplaats een beetje in de gaten houdt komt er regelmatig wat langs hoor.
Spuitwerk, tja, roest het al, of laat de blanke lak door?
Als het verwisselbare delen zijn, die geschroefd zitten kun je ze gewoon ook omwisselen. Rondom Zwolle wordt genoeg gesloopt dan wel voor de banger verbouwd, daar kun je altijd wel dat soort delen wisselen.
Ik zou als ik het zo lees gaan voor nu even rijdend houden en als de grote opdrachten komen kun je altijd nog voor dure uiterlijkheden gaan.
En accu's gebruikt is wat spannender
heb zelf een half jaar rond gereden met een gebruikte maar na 4 keer starten met start kabels toch maar een nieuwe gekocht voor 80 euro.
Voor een van de zoons heb ik ook een gebruikte accu gekocht voor 25 euro en dat gaat nu al bijna weer 1,5 jaar prima. Maar beter koop je die wel nieuw denk ik dan.
JP, ligt er aan wat je wil. Mbt banden, ik heb rond de kerst een setje Adhara's gekocht met Michelin energy's met een profiel diepte van bijna 6 mm er op voor 125 euro. Nieuw zal vast beter zijn, maar ik vind ze prima.
Mbt die wielen als je marktplaats een beetje in de gaten houdt komt er regelmatig wat langs hoor.
Spuitwerk, tja, roest het al, of laat de blanke lak door?
Als het verwisselbare delen zijn, die geschroefd zitten kun je ze gewoon ook omwisselen. Rondom Zwolle wordt genoeg gesloopt dan wel voor de banger verbouwd, daar kun je altijd wel dat soort delen wisselen.
Ik zou als ik het zo lees gaan voor nu even rijdend houden en als de grote opdrachten komen kun je altijd nog voor dure uiterlijkheden gaan.
En accu's gebruikt is wat spannender
Voor een van de zoons heb ik ook een gebruikte accu gekocht voor 25 euro en dat gaat nu al bijna weer 1,5 jaar prima. Maar beter koop je die wel nieuw denk ik dan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 11:19 #1407878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu..
Heb zelf bij vervanging gekozen voor een eigenmerk van Brezan. Ik meen een 100Ah voor minder dan € 100. Doet het nu al 2 jaar lang prima!
De reparatie van mijn accubak heeft me enkele jaren geleden iets van € 25 gekost. Was klaar met oplassen en afsmeren van een nieuwe bodem. Wél bij 'eigen' apk adresje (geesbrug)..
De reparatie van mijn accubak heeft me enkele jaren geleden iets van € 25 gekost. Was klaar met oplassen en afsmeren van een nieuwe bodem. Wél bij 'eigen' apk adresje (geesbrug)..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 11:32 #1407879
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm
Hm, kreeg je die 100 Ah dan netjes in het kunststof bakkie? Ik heb geloof ik 72 Ah van Volvo, en dat was al heel krap om erin te worstelen (LPi computer even losmaken).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 11:33 #1407880
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu keuze.....
Bij de keuze van een accu is het beter om te kijken wat de startcappaciteit is (cca). Een accu van 100 Ah zegt niet zoveel, behalve dat ie 1 uur lang 100 ampere kan leveren (of 2 uur lang 50 ampere, etc).
Bij koude temperaturen loopt de cappaciteit snel terug, dus een hoge startcappaciteit is belangrijker (denk ik)....
Ik heb gekozen voor een Exide van 64 Ah en 640EN (Cca).
Standaard zat er in mijn Volvo 55 Ah en 480EN.
Bij koude temperaturen loopt de cappaciteit snel terug, dus een hoge startcappaciteit is belangrijker (denk ik)....
Ik heb gekozen voor een Exide van 64 Ah en 640EN (Cca).
Standaard zat er in mijn Volvo 55 Ah en 480EN.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 12:23 #1407884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een Exide Premium van
Ik heb een Exide Premium van 77Ah geplaatst (760EN), wel prijzig met iets van 130 euro. Ik heb mindere ervaringen met Varta bijvoorbeeld, soms gaat een eigen merk van autozaak ook verrassend goed mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2014 20:53 #1407903
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Alle waar naar z'n geld....
Goedkope accu = weinig plezier (mits je geen appels met peren vergelijkt.....een goede accu tester geeft antwoord)
Zelf ben ik "plat" van AMG accu's, wel duur, maar onverslaanbaar in start capaciteit, en verdere mishandeling....
Wat je auto betreft; je weet nu wat je hebt, economisch gezien had je dat ding al jaaaaarrrren geleden een schop moeten geven.
Maar vergeet niet dat een 700/900 nog 1 van de laatste auto's is die je met een hamer een een nijptang kan repareren.
Alles wat je nieuwer koopt, moet je in veel gevallen weg brengen, simpel omdat je de kennis of het gereedschap niet hebt.
Suc6 met je beslissing!
Zelf ben ik "plat" van AMG accu's, wel duur, maar onverslaanbaar in start capaciteit, en verdere mishandeling....
Wat je auto betreft; je weet nu wat je hebt, economisch gezien had je dat ding al jaaaaarrrren geleden een schop moeten geven.
Maar vergeet niet dat een 700/900 nog 1 van de laatste auto's is die je met een hamer een een nijptang kan repareren.
Alles wat je nieuwer koopt, moet je in veel gevallen weg brengen, simpel omdat je de kennis of het gereedschap niet hebt.
Suc6 met je beslissing!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam





