Elektrieke Volvo 240
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Volgens mij is 'ie al vaker voorbij gekomen maar het blijft geweldig: een elektrieke 240. Dat kan dan toch ook met een 7 of een 9.
<a href=" www.autoweek.nl/video/4003/svensson-ontmoet-240-ev ">Hier staat een leuk filmpje van Autoweek over deze 240.
Volgens mij moeten we oude(re) auto's niet gesubsidieerd weggooien maar de motoren opwaarderen met nieuwe techniek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Is inderdaad wel een interessante gedachte, en het kan ook allemaal gewoon legaal: er zijn gewoon RDW-keuringen en keuringseisen voor ombouw van brandstof naar electrisch.
het is dat ik dagelijks teveel rijd, anders had ik me er misschien al wel aan gewaagd. Maar een actieradius > 300 km is met de huidige accutechniek nog heel erg kostbaar.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Even snel een paar miljoen winnen en dan maar knutselen. Een GLE wordt dan opeens een GLE-EL.
Er zijn (helaas) genoeg diesels die omgebouwd willen worden denk ik. Als we zo'n omgebouwde 7 maar geen Conchita gaan noemen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Stroom/energie uit "de muur" is nog steeds de meest milieu vriendelijke manier om een voertuig te voeden.astax schreef :
Volgens mij moeten we oude(re) auto's niet gesubsidieerd weggooien maar de motoren opwaarderen met nieuwe techniek. Lex Stax, Lidnr 122
Rij eens op/in een nieuwe Still of Linde heftruck, zoveel goed doseerbare power, bizar!
Als je dit in een 700/900 in kan bouwen, motor is geen probleem lijkt me, accu's = moeilijker.
Als de belastingdienst nou ook nog effe mee werkt, ipv te luisteren naar de Bovag................
- V700 register
- Nieuw lid
-
De laatste tijd is mijn range niet zo groot maar ja, dan vrijdag even op en neer naar Dusseldorf is bijna 600 km.. Of je moet naast je nul procent (?) MRbelasting kostende auto een "normale" slurper hebben.
En voor het korte woonwerkverkeer <a href=" www.johnpeter.eu/e-bike-1912/ ">dan deze e-bike. E voor enorme grijns :)We hebben 'm hier gehad voor een demo, ondermeer in het kader van de verhuur voor toeristen. En dat gaat heel lekker.....
- André Struis
- Nieuw lid
-
E-fiets; geweldig! Ik pak de E-fiets nogal eens om naar verjaardagen/partijen te gaan (taxi komt toch nooit als ik naar huis wil)
Kan je je rijbewijs niet kwijtraken, of hij moet uit je zak vallen..........
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Als fietser ben je net zo goed bestuurder. En kun je met een slok op, op de fiets, ook je rijbewijs af moeten staan.struis schreef : Kan je je rijbewijs niet kwijtraken, of hij moet uit je zak vallen..........
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Vaak diep in de nacht, ver na sluitingstijd.
Nooit hoeven blazen.
Voor een fiets heb je geen rijbewijs nodig, kan je hem ook niet kwijtraken (je hoeft hem toch ook niet bij je te hebben)
- V700 register
- Nieuw lid
-
De politie kan uw rijbewijs niet innemen als u dronken op de fiets wordt aangehouden. U kunt wel voor enkele uren een rijverbod voor de auto krijgen.
Alcohollimiet fietsers
U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag en daarmee tot gevaar voor anderen. Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille, net als in de auto of op de motor.
Gevaarlijk rijgedrag en veroordeling fietsers
U kunt als fietser worden veroordeeld als u het verkeer in gevaar brengt of hindert. Of een verkeersongeval veroorzaakt waarbij iemand overlijdt of zwaar lichamelijk gewond raakt. Dit staat in artikel 5 en 6 van de Wegenverkeerswet 1994.