Mijn eerste Volvo (kapot)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2014 21:51 #1101254 door V700 register
Mijn eerste Volvo (kapot) is gemaakt door V700 register
Liefhebbers van HET merk,

3 weken gelden heb ik mijn eerste auto ooit gekocht. Het is een 960 2.5i uit '95 op gas met 303.00 KM op de teller geworden. Al jaren droom ik van een dergelijke auto, nu heb ik hem. Bij de verkoop werd er gezegd dat de startonderbreking moeilijk kon doen als het warm was. Iets wat verholpen moest worden. Geen probleem dacht ik, na een korte proefrit was ik verkocht. Dit zou hem worden. Wat een heerlijke auto. Ook moest er af en toe wat koelvloeistof bij. Na 2 weken rijden moest ik ineens wel heel veel koeivloeistof toe blijven voegen en zag ik ook verkleuringen rondom het reservoir. Nieuwe besteld en deze gemonteerd. Maar het mocht toch niet baten. Er naar laten kijken en het oordeel zal velen van jullie niet onverwacht klinken...koppakingen is lek. De reparatie zal in de honderden euro's lopen, euro's die er nu niet in kunnen. Maar eigenlijk wil ik haar niet weg doen, alleen betaal ik nu veel geld voor een stilstaande auto. Wat zouden jullie doen? Op zoek naar iemand die hem voor een redelijke prijs kan repareren of haar toch weg doen omdat het misschien wel een voorbode is van meer (dure) problemen?
Ongeacht wat het wordt hoop ik in de toekomst handig genoeg te worden om dit soort reparaties zelf uit te kunnen voeren. En wat een informatie is hier te vinden, top site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2014 22:53 #1405858 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Toch

MFV960 schreef : Liefhebbers van HET merk,

3 weken gelden heb ik mijn eerste auto ooit gekocht. Het is een 960 2.5i uit '95 op gas met 303.00 KM op de teller geworden. Al jaren droom ik van een dergelijke auto, nu heb ik hem. Bij de verkoop werd er gezegd dat de startonderbreking moeilijk kon doen als het warm was. Iets wat verholpen moest worden. Geen probleem dacht ik, na een korte proefrit was ik verkocht. Dit zou hem worden. Wat een heerlijke auto. Ook moest er af en toe wat koelvloeistof bij. Na 2 weken rijden moest ik ineens wel heel veel koeivloeistof toe blijven voegen en zag ik ook verkleuringen rondom het reservoir. Nieuwe besteld en deze gemonteerd. Maar het mocht toch niet baten. Er naar laten kijken en het oordeel zal velen van jullie niet onverwacht klinken...koppakingen is lek. De reparatie zal in de honderden euro's lopen, euro's die er nu niet in kunnen. Maar eigenlijk wil ik haar niet weg doen, alleen betaal ik nu veel geld voor een stilstaande auto. Wat zouden jullie doen? Op zoek naar iemand die hem voor een redelijke prijs kan repareren of haar toch weg doen omdat het misschien wel een voorbode is van meer (dure) problemen?
Ongeacht wat het wordt hoop ik in de toekomst handig genoeg te worden om dit soort reparaties zelf uit te kunnen voeren. En wat een informatie is hier te vinden, top site.
niet beschikbaar

wel aardig en attent dat de verkoper aangeeft dat er mankementen aan de auto zitten. Met die wijsheid had ik hem laten staan. Electra problemen kunnen je grijze haren opleveren en een lekke koppakking schud je portomenee leeg als het een beetje tegen zit. Check de zoekfunctie daar is een hoop te vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2014 23:07 #1405859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeer regelmatig is het blok
Zeer regelmatig is het blok krom ipv de kop. Een 6 cil whiteblock blijft een risico boven de 250k km. Uitzonderingen natuurlijk daargelaten.

Zou een blok met aantoonbaar weinig kms uitzoeken uit een schade auto. Blok ombouwen is net zoveel werk als een koppakking vervangen bij een 960.

Sterkte.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2014 23:41 #1405864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doet
mij denken aan de eerste Volvo die wij kochten ,bij de toendertijd Volvo dealer in Enkhuizen,was een Volvo 440,wit en op lpg,denk met ongeveer 130.000 k/m op de teller,heb er een paar maanden mee gereden en elke keer dacht ik dat die auto wat mankeerde en heb dat ook meerdere malen kenbaar gemaakt bij de garage,dat was niet zo natuurlijk,ik lulde maar wat en toen op vakantie naar luxemburg gingen
toen hadden we echt een probleem onderweg,er  hing ook nog een caravan achter
in de buurt van Luik ging ik na de diepe kuil daar in de omgeving als een slak omhoog,terwijl er ook een turbo op die volvo zat,wij zijn boven gekomen ,maar vraag mij niet hoe,met het zweet in mijn handen ben ik in Luxemburg aangekomen,
terug naar huis het zelfde probleem,ik was blij dat ik thuis was,de auto ook,die zei voor het huis doe het zelf maar.ik verdom het,de garage gebeld met de mededeling
hij staat voor het huis,haal hem maar op ,ik moet hem niet meer,bekijk het maar met je zooi,ze hebben hem opgehaald en hebben de motor helemaal uit elkaar gehaald om het probleem op te zoeken,ik kreeg gelijk.heb er ook geen cent voor betaald,de turbo werkte niet en dat was het probleem,ik wil hier maar mee zeggen
laat de garage hem maar ophalen en de troep opknappen ,want anders is het zonde van je zuurverdiende geld.

Groeten Ted.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2014 23:42 #1405866 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Koppakking
Koppakking is bij een 2,5 nog wel te doen. Bij een 3 is het lastiger.
Je hebt wel kans dat het blok "moe" is. Het Aluminium blok heeft soms nog wel eens wat "kuurtjes".
Herstellen kan je doen of een ander blok opzoeken.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2014 10:23 #1405875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen
Bel eens even met Timen Smit in Vaassen...sleutelen leer je ook nog bij hem..
<a href=" www.timensmit.nl/index.html "> www.timensmit.nl/index.html
En het is geen Volvo dealer hoor, hij heeft een sleutelplek achter in z'n tuin...en heel veel onderdelen..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2014 23:22 #1405908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belazerd
Je bent dus gewoon belazerd. Terugbrengen en je verlies nemen, voordat je er op leegloopt.
Je hebt in elk geval wat geleerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2014 23:26 #1405912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Motor wissel
Motor wissel kan in een dag hoor. Zeker bij gelijk model en modeljaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2014 10:48 #1405928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach....
Ach, belazerd...hangt van de prijs af en hoeveel verstand de verkoper ervan had. Deze auto's moet je eigenlijk kopen met iemand die ze heel goed kent. De problemen hoeven toch niet onoverkomelijk te zijn. Na enige investering zou het best een goede kunnen zijn?
Wel jammer dat het je bij je eerste Volvo gebeurd!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2014 18:11 #1405974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je had beter in een 940 of
Je had beter in een 940 of 740 kunnen beginnen.
Zijn een beetje makelijker en er zijn veel meer van.
Ik weet de prijs niet maar als ik een auto op stalen velgen zie denk ik aan drie cijfers.
Ik zou eens kijken naar een leuke 940 en dan wordt je blij.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC