lambdasondes --> after market ja/nee?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo Jaap, ja die rode Volvo heh, die had ik nooit moeten verkopen! het vin nummer, ja ik had Timen ook al het volgende geschreven:Jaap_Zijpe schreef : Hoi Rudiger,
Als je het VIN-nummer van jouw auto invoert op de Scandix-site krijg je toch automatisch het bijpassende onderdeelnummer?Overigens zijn er volgens mij twee verschillende lamdasondes: die voor de n.a. en een andere voor de turbo's.Ik kon de lambdasonde van een 740-230F uit 1989 zonder problemen ruilen met die uit de 945-200F die nog van jouw geweest is.Jaap
Ik denk dat het vinnummer geen uitsluitsel geeft. Inmiddels heb ik het vermoeden gekregen dat de motor ooit gewisseld is. De tellerbak is zonder lambda-aanduiding, terwijl er een lambda geregelde injectiemotor inzit, de netheid van het in en uitlaatspruitstuk met hitteschild. De kabelboom tegen het schutbord die ontdaan is van ommanteling en de initieele milieuclassificcatie K6 terwijl het U9 is( zelf laten omkeuren)
Amerigo is net uit de winterstalling, ik verwacht circa 5 a 10.000 km te rijden voor ie weer gaat slapen. Het verschil in verbruik met een lambda geregelde LPG installatie of een gewone stelschroef ipv de stappenmotor is groot. 1 op 7 of 1 op 9. Dus er mag best een goede of originele sonde in. Neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben naar die goedkope aanbiedingen...
Ik ga morgen naar Nordicar, laat hun er even naar kijken dan kan ik het afstrepen van mijn todo lijstje...
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doe je voordeel ermee. Het is een standaard onderdeel en de karakteristieken zijn allemaal hetzelfde. Bosch of NGK (is ook Volvo. Eigenlijk geen Volvo maar Bosch of NGK....).
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
welk motormanagement zit er in? Regina of LH2.4
bij regina hoort idd een b230f, maar kan ook met lh2.4.
hoe dan ook, de bosch sensor die er in hoort, bj b230f, eindigd op -034
die -308 die je nu hebt, hoort bij een b230fd blok.
koop voor het bedrag wat je hierboven noemde, gewoon een originele Bosch sensor, weet je zeker dat het goed is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een standaard sensor zit een setje om de stekkers zelf om te zetten, stelt weinig voor. Zwart draadje aan de zwarte en wit maakt niks uit die kun je onderling rustig wisselen (daarom zijn ze ook allebei wit in plaats van verschillend van kleur).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij Nordicar geweest, hun gegevens geven aan dat mijn B230F door een LH2.4 word aangestuurd en ik een ander nummer moet hebben dan aanvankelijk aangenomen. Verder zijn er blijkbaar verschillen tussen de estate- en sedansonde?
Tja, maar wel de hoofdprijs vind ik : De Bosch lambdasensor met het nummer 3501753 kost 199 euro.
En dan te bedenken dat ik een tijdje geleden goed rijdende estate met goed werkende lambdasonde gekocht heb voor 375 euro...
Timen vertelde nog dat er in zijn garage diverse nagenoeg nieuwe imitatiesondes liggen die zonder uitzondering lampjes lieten branden danwel storingen veroorzaakten.
Maar goed , heren bedankt voor de input, er gaat toch een Bosch ZONDE in ..
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
rudiger schreef : Verder zijn er blijkbaar verschillen tussen de estate- en sedansonde?
nee, dat ligt aan het blok wat er in geleverd is, niet of ie wel of geen kofferbak heeft. De kombi en sedan zijn niet tegelijk geleverd, en de b230f zit sowieso in de sedan, maar niet in een estate
rudiger schreef : Tja, maar wel de hoofdprijs vind ik : De Bosch lambdasensor met het nummer 3501753 kost 199 euro.
volgens mij schreef ik gisteravond iets anders.....maar goed, suit yourself
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laat ik nu een ook estate hebben met een b230f erin en dat is de derde! Wat bedoel je met suit yourself, heb ik wat gemist over een prijs? Ik zie je vanavond wel op de vergadering?Baseman schreef : De kombi en sedan zijn niet tegelijk geleverd, en de b230f zit sowieso in de sedan, maar niet in een estate
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
De sonde van een FD motor (is LH 2.4) werkt prima in een F motor met LH 2.4. Deze motor is nl zo goed als hetzelfde alleen heeft de FD egr en pulsair erbij. De sensor is hiervoor gefinetuned, net als dat de eerdere FK blokken een andere sonde hadden dan de latere, egr kwam te vervallen ivm betere kat.
Hieronder wat info, krijg de website om een of andere rede met gsm niet gecopieerd dus maar ff wat tekst gecopieerd:
0 258 003 034
LS3034 Lambdasonde
Aantal polen 3-polig , totale lengte 1700mm , vervangen na aantal km 100000km
08/1988-> , carosserietype stationwagen , ch. 176800-> , ch. 294100-> , lambdasonde regelsonde , uitlaatsysteem voor katalysator
0 258 003 957
LS3957 Lambdasonde
Aantal polen 3-polig , totale lengte 1236mm , vervangen na aantal km 100000km
08/1988-> , <-ch. 176799 , <-ch. 294099 , carosserietype stationwagen , lambdasonde regelsonde , uitlaatsysteem voor katalysator
0 258 986 502
Lambdasonde
Regelsonde , voor katalysator , aantal polen 3-polig , totale lengte 680mm , vervangen na aantal km 160000km , indien nodig stekkeraansluiting aanpassen , vervangen na aantal km 160000km , indien nodig stekkeraansluiting aanpassen universeel
08/1988-> , <-ch. 176799 , <-ch. 294099 , carosserietype stationwagen
0 258 986 504
Lambdasonde
Regelsonde , voor katalysator , aantal polen 3-polig , totale lengte 680mm , vervangen na aantal km 160000km , indien nodig stekkeraansluiting aanpassen , vervangen na aantal km 160000km , indien nodig stekkeraansluiting aanpassen universeel
08/1988-> , carosserietype stationwagen , ch. 176800-> , ch. 294100->
Misschien heb je er wat aan.
Grtz Daniel
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-