De 940 estate ingezet als hulpdienst

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-05-2014 22:26 #1405179 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic rectificatie

Gekke Gerritje schreef : Heel verstandig om de Xantia te laten staan.
Mijn broer en mijn directe collega hebben allebei een 2.0 16v automaat, echt fantastische en zwaar ondergewaarde auto's. En de Xantia heeft trouwens heel veel ruimte.

Blijkt een xsara station te zijn, iets kleiner dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 01:46 #1405183 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Sloot
Meestal is er een sloot naast de snelweg waar je al die "in landen gelegen aan de middenlandse zee" geproduceerde troep in kan dumpen.......
Of dacht je dat de Nederlandsche staat dat voor niets heeft aangelegd. (en dit is dan weer een grapje)

M'n broer maakte ooit de fout een Citroën C5 aan te schaffen, introductie korting/lokkertje; gratis Navi, achteruitrij-sensors enz enz
Navie; was up to-date 1965.....up-date koste veel duur.... achteruitrij sensor.......Ja meneer dat werkt niet met een trekhaak................
Deuk in de zijkant; kreeg z'n auto terug met losse plastic onderdelen in de kofferbak; ja meneer dat breekt nu eenmaal af als wij van binnenuit uw plaatwerk moeten herstellen.................
Hij ziet er toch weer mooi uit van buiten................. dat was toch de bedoeling

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 11:28 #1405185 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Grappig
al die  verschillende ervaringen  met een automerk. Zelf heb ik een BX gehad ( 1.4 motor in 1989) op lpg en dat was een probleemloze beregoeie auto. Buiten een stukje uitlaat en een cupje van het veersysteem nooit iets aan gehad. Ondanks regelmatige snelle ritten naar Duitsland met zware scheepsonderdelen. Ook mijn huidige C1 is nu na bijna 100000 km en vijf jaar ook heel betrouwbaar gebleken. Buiten het reguliere onderhoud tot nu nog niets aan gehad. Ik durf het hier bijna niet uit te spreken maar de twee Citroen's zijn tot nu toe de meest probleemloze auto's geweest in mijn inmiddels 37 jaar lange autocarriere en ruim 1,7 miljoen afgelegde kilometers.
Maar hoe zeggen ze dat: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst......

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 11:52 #1405188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BX staat dan ook wel echt te
BX staat dan ook wel echt te boek als een goede auto hoor, nog steeds populair bij de liefhebbers net als een Xantia.

Een Xsara is gewoon een goedkoop prul en heel slecht in elkaar gezet, mijn garage had er 1 als leenauto, wat een barrel zeg.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 13:13 #1405191 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic C1
Een C1 is (groten-)deels een Toyota. De motor is bijvoorbeeld afkomstig van de Japanners: <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KR_engine#1KR-FE "> en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KR_engine#1KR-FE . Kortom, dat zegt weinig over de grotere Citroëns, waar Toyota geen vinger in de pap heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 13:23 #1405192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overigens
Heb ik met mijn 940 inmiddels ook al 2 keer een auto aan geduwd. Is wat minder subtiel, maar als alternatief voor je longen uit je lijf rennen om een klein auto'tje aan te duwen best werkbaar. Wel beste werkbaar in geval van niet mee gekleurde bumpers.

Dit ook gedaan met een 960 2.5, gaat prima, m'n 940 drukt zo'n 960 zo tot een 40 km/h.

En ja, ik weet dat we niet allemaal onze auto's "The Redneck Way" gebruiken, maar het wil best.

Tevens mbt slepen en remmen, met het slepen van de S80 vorig jaar heb ik continu de gsm aangehad (handsfree) zodat we continu contact hadden en bij geplanned remmen, liet ik het was los en remde de S80 ons af.
Vorig jaar m'n 940 met een 945 over 120 km gesleept. Het kan maar is inderdaad niet risico vrij. Zou ik dat weer maar dan geplannend doen, zou ik een trekstang gebruiken.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 13:36 #1405193 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Maar
dat doet niets af aan mijn ervaring dat de twee Citroen's die ik heb/ heb gehad de tot nu toe meest probleemloze auto's  zijn geweest. Misschien geluk. Maar dat is met veel zaken zo. Waar de ene veel problemen ondervindt, gaat het bij de andere probleemloos. Inderdaad is de drieling (C1, Aygo, 107) onderhuids Toyota, maar de zaken eromheen kunnen ook de nodige problemen geven. Lees maar op het citybug-forum. Maar bij mij is het tot nu toe een geweldig autootje gebleken. Ook de jeugd bij mij thuis maakt veelvuldig gebruik van dit leuke autootje en ieder jaar gaat ie ook steevast met volle bepakking met de jeugd naar Zuid-Frankrijk of andere verre oorden en komt met minimaal 3000 km extra op de klok terug. En nu na 5 jaar is er nog niets dat wijst op grote slijtage, olieverbruik etc. Over de huidige grote Citroen's (DS 5) weet ik dat een goede zakenvriend van mij uit een Audi A5 kwam en er erg tevreden over is. Met de Audi heeft ie veel trammelant gehad met als dieptepunt een hele nieuwe motor. De Citroen heeft tot nu toe geen problemen. Maar is natuurlijk nog jong. Toen ik destijds mijn eerste Bx kocht, gingen er ook horrorverhalen rond. Merkreputatie is ook vaak een mythe. Er zijn MB's die verschrikkelijk veel problemen geven, toch heeft dit merk een ijzersterke reputatie. Idem voor VAG producten en BMW. Ook Volvo's maken hun reputatie soms niet waar. Technisch zijn de Japanse merken nog steeds onovertroffen. Toch zul je mij niet snel in een Japans merk zien rijden. Tenslotte is een auto ook emotie.

Groeten, Jan.

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2014 15:31 #1405195 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Wat ik weet is dat ik nog
Wat ik weet is dat ik nog opvallend veel Xantia's zie rondrijden, terwijl de auto al weer bijna 15 jaar uit productie is.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC