Gasrol
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Gisteren een leuke sleuteldag bij Carlo in Gemert gehad en wilde mijn gaskabel vervangen in de groene omdat er rafels aan zaten. Helaas geen nieuwe gaskabel aanwezig dus dat klusje komt later maar bij het zoeken op internet bij de bekende adressen viel mij op dat de gaskabel zelf wel te koop is maar de gasrol (of heet dat ding anders?) zelf is niet te vinden. De reden van de rafels liggen in het feit dat de gasrol ietwat scheefstaat t.o.v. de rest. Het kan zijn dat het asje verbogen is ofzo. Wie weet een adres of moet ik gewoon naar de dealer voor zo'n gasrol dinges (inclusief rol voor de Cruise control) Vadis is met mijn laatste XP flaptop die overmoest naar Windows 8.1 ook niet meer oproepbaar dus jullie hulp zal worden gewaardeerd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Ik heb net even op de gasrol zelf gekeken en daar staat het volgende op
1326195 842
Deze komt uit een automaat, maar mag vlg mij niet uitmaken. Mocht dit wel het geval zijn, zal er vast wel iemand reageren......
- V700 register
- Nieuw lid
-
klopt, maakt niet uit.Willem schreef : Deze komt uit een automaat, maar mag vlg mij niet uitmaken. Mocht dit wel het geval zijn, zal er vast wel iemand reageren......
gasrol is er in ijzer en plastic met twee sporen en in ijzer met 3 sporen.
een voor de gaskabel, eentje voor de kickdown en eentje voor de cruise.
voor zover mij bekend, heb je met cruise altijd een gasrol met drie sporen en bij een handbak blijft die voor de kickdown, ongebruikt.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Edit 5-5-2014: Ben toch wel benieuwd naar ervaring van andere leden met zo'n regulator-rol-mechanisme qua scheefstand. Het lijkt me niet echt moeilijk om de kabel tot aan het pedaal er in te fietsen maar het schiet natuurlijk niet op als de nieuwe kabel weer gaat rafelen he? Morgen komt ie binnen en graag jullie reacties voor ik ga prutsen.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Aangezien ik net een CC heb aangeschaft, heb ik me in de beschikbare materie ingelezen. In een stuk van Henk940lpt staan ook een afbeelding van een "scheve" gasrol, dus je bent niet de enige.
Wellicht zit er ergens een braam op de gasrol en heeft deze lang genoeg kunnen schuren langs de gaskabel om te gaan rafelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
DHL is toevallig net geweest en de kabel van Estate is binnen. Ik laat het weten.
PS* Willem, als je hulp nodig hebt met de inbouw van de CC kom ik graag helpen en leren (want in de zilvere moet ook nog een CC komen) Heb overigens het wel eens gedaan in de groene( althans het vacuumpompje en leidingen)
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
De kabel funktioneert wel maar ik ga toch morgen een slooprol halen en inbouwen en kijken hoe dat zit. Ik weet nu hoe je snel de boel uit elkaar haalt en weer monteert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Mart, lidnr.: 950.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-