Kentekencard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 15:12 #1100908
door V700 register
Kentekencard is gemaakt door V700 register
Vrijdag mijn cabrio uit de winterstalling gehaald. Zaterdag zat het nieuwe kentekenbewijs al in de bus! Wel even wennen aan het <a href="
www.rdw.nl/echtheidskenmerken/Paginas/kentekenbewijs.aspx
" target="_blank" title="Kentekencard">kleine kaartje. Heeft iemand al zo'n kentekencard?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 16:10 #1404208
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee bijna
Vorig jaar mijn motor geschorst, doe ik nooit maar met de MRB perikelen en bij ontschorsen indien voor 2014 geschorst een kentekencard stond mij wel aan. Altijd een opgaven om op de motor dat kenteken ergens op te bergen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 17:16 #1404211
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas nog niet...
Hallo Volvisti
Maar ik hoop dat de groene kaart over niet al te lange tijd ook vervangen wordt door zo'n kaartje, dan kan alles (op het APK formulier na) in een kleiner mapje.
groetjes
Mathy (wiens rijbewijsmapje al zo oud is als z'n rijbewijs en intussen wel toe is aan vervanging)
Maar ik hoop dat de groene kaart over niet al te lange tijd ook vervangen wordt door zo'n kaartje, dan kan alles (op het APK formulier na) in een kleiner mapje.
groetjes
Mathy (wiens rijbewijsmapje al zo oud is als z'n rijbewijs en intussen wel toe is aan vervanging)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 17:42 #1404213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK-formulier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 17:47 #1404214
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleine kenteken card
Wij hebben hem ook met de 940 Turbo Estate
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 17:51 #1404215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krijg ik ook dat kaartje als
Krijg ik ook dat kaartje als ik de 780 ontschors? En als ik hem twee dagen later weer schors nog een kaartje???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 18:08 #1404216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Tom, als je hem "ontschorst"dan krijg je ook dat kaartje. En als je hem twee dagen later weer schorst, geen nieuw kaartje maar misschien een bon voor de verlopen APK en omdat ie niet is verzekerd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 18:30 #1404217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope!
Verzekerd is-ie en de APK regels zijn net veranderd naar 60 dagen wachten voordat er een registercontrole wordt uitgevoerd...net als bij een verlopen APK dus. Het kan zijn dat ik wegenbelasting zal moeten betalen, maar na een maand is-ie uitgevoerd naar Frankrijk en dan krijg ik 2 maanden terug....
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2014 19:10 #1404219
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kaartje
Vorige maand een nwe motorfiets gekocht.
Toen ik de motor ophaalde kreeg ik een A4tje mee, daar moet je het voorlopig mee doen...............kan even duren.....
De andere dag lag het kaartje in de bus.
Even een degelijk hoesje eromheen doen, anders kan je hem in no-time niet meer lezen.
Toen ik de motor ophaalde kreeg ik een A4tje mee, daar moet je het voorlopig mee doen...............kan even duren.....
De andere dag lag het kaartje in de bus.
Even een degelijk hoesje eromheen doen, anders kan je hem in no-time niet meer lezen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2014 08:02 #1404237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
er totaal geen voorstander van en vind het een vreselijk onhandig iets (dat kaartje is makkelijk, maar de rest eromheen zeer omslachtig)...
Je gaat de auto overschrijven met een oud kentekenbewijs, je krijgt daarop een thermische kassabon mee met een code, na een paar dagen krijg je een brief van het RDW thuis met daarop het kaartje en weer een code. Deze moet je samenvoegen met de reeds eerder gekregen code op het postkantoor en die brief moet je bewaren, anders is de auto niet te verkopen / over te schrijven zonder die totale code...
Je raad het al, iedereen is die brief over een paar jaar kwijt en dan is het over met de pret. Wat zijn wij, als gebruikers, er mee opgeschoten ? Precies helemaal niets want dat briefje met die code is hetzelfde als je deel III wat je ook altijd al thuis liet liggen, het enigste voordeel is dat je dat kaartje makkelijker ergens instopt / opbergt.
Vind het nog steeds een omslachtig iets en kan ook niet begrijpen dat ze dat in deze moderne tijd niet anders kunnen doen ??
Je gaat de auto overschrijven met een oud kentekenbewijs, je krijgt daarop een thermische kassabon mee met een code, na een paar dagen krijg je een brief van het RDW thuis met daarop het kaartje en weer een code. Deze moet je samenvoegen met de reeds eerder gekregen code op het postkantoor en die brief moet je bewaren, anders is de auto niet te verkopen / over te schrijven zonder die totale code...
Je raad het al, iedereen is die brief over een paar jaar kwijt en dan is het over met de pret. Wat zijn wij, als gebruikers, er mee opgeschoten ? Precies helemaal niets want dat briefje met die code is hetzelfde als je deel III wat je ook altijd al thuis liet liggen, het enigste voordeel is dat je dat kaartje makkelijker ergens instopt / opbergt.
Vind het nog steeds een omslachtig iets en kan ook niet begrijpen dat ze dat in deze moderne tijd niet anders kunnen doen ??
Moderators: Jerry Stam