XC-90 Tanken (off topic)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-04-2014 23:49 #1100833
door Mathy van Nisselroy
XC-90 Tanken (off topic) is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste Mede Volvo-isten...
Even iets anders dan over een baksteen, alhoewel de XC90 al de nieuwe 240 genoemd wordt (toch ook weer een andere club)... Maar misschien dat één van jullie weet hoe ik een irritant euvel kan oplossen.
Het aftanken van de XC90 is echt een drama, alleen als ik de benzine er in laat druppelen als een oud ventje dan gaat het goed, maar dan sta ik heel lang. Op vol vermogen slaat de afsluiter continue dicht.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en nog beter, hoe ik dit op kan lossen?
Groeten,
Maurits
Even iets anders dan over een baksteen, alhoewel de XC90 al de nieuwe 240 genoemd wordt (toch ook weer een andere club)... Maar misschien dat één van jullie weet hoe ik een irritant euvel kan oplossen.
Het aftanken van de XC90 is echt een drama, alleen als ik de benzine er in laat druppelen als een oud ventje dan gaat het goed, maar dan sta ik heel lang. Op vol vermogen slaat de afsluiter continue dicht.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en nog beter, hoe ik dit op kan lossen?
Groeten,
Maurits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 07:28 #1403983
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Herken het probleem niet.
Herken het probleem niet. Heb wel eens een weekendje XC90 gereden. Tanken was geen probleem. Heb een S80 uit 2007 (nieuwe type). Die is wel wat 'gevoeliger' dan een 2, 7 of 9 maar druppelen is er niet bij.
Ergens een verstopt luchtafvoertje of zo (zeg ik geheel argeloos)?
Ergens een verstopt luchtafvoertje of zo (zeg ik geheel argeloos)?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 09:42 #1403987
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Mijn Clio heeft dit ook. Als ik het vulpistool een kwart slag draai is het opgelost. Misschien helpt dit ook bij de XC?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 19:09 #1404009
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja 2
Anderhalf jaar in bezit van een XC90 uit 2010. Tot 2 weken geleden geen probleem met tanken.
De laatste keer dus wel. Weliswaar geen druppelen, maar nog als een flinke vent, sloeg de klep dus dicht. Dit herhaalde zich een paar keer tot de tank vol was. Ik gaf de schuld (niet wetend wat de oorzaak was, nu dus wel) aan de benzinepomp. Aldus mopperend naar de pomphouder ....!
Dit helpt je niet het euvel te verhelpen, schrale troost: je bent dus de enige niet.
Frans (lid 555, V90 '97, XC90 '10)
De laatste keer dus wel. Weliswaar geen druppelen, maar nog als een flinke vent, sloeg de klep dus dicht. Dit herhaalde zich een paar keer tot de tank vol was. Ik gaf de schuld (niet wetend wat de oorzaak was, nu dus wel) aan de benzinepomp. Aldus mopperend naar de pomphouder ....!
Dit helpt je niet het euvel te verhelpen, schrale troost: je bent dus de enige niet.
Frans (lid 555, V90 '97, XC90 '10)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 20:42 #1404014
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blub
ik had dit met een golf gti-tdi (sorry) uit 2002 maar daar zat vlakbij de vulopening een rubber palletje, soort van ontluchting, waardoor ik bij het wegdrukken niet alleen meer liters erin kreeg maar ook van die ongewenste stop af was tijdens het tanken (dus wel even goed richten tijdens het insteken)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 20:49 #1404015
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tank beluchting
Waarschijnlijk zit de beluchting van de tank dicht oid
vlgs mij is dit een veiligheids voorziening in de auto, die pas dicht moet gaan wanneer je met de auto gaat `koppeltjeduiken`.
vlgs mij is dit een veiligheids voorziening in de auto, die pas dicht moet gaan wanneer je met de auto gaat `koppeltjeduiken`.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2014 21:41 #1404017
door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Herken probleem niet
Ik ben bijna een jaar in bezit van een XC90 en ik herken het door jou beschreven probleem niet. Tot nu toe altijd met "volle straal" kunnen tanken.
Als het euvel bij verschillende tankstations optreedt, lijkt het er dus op dat er in jouw auto iets niet goed zit.
Als het euvel bij verschillende tankstations optreedt, lijkt het er dus op dat er in jouw auto iets niet goed zit.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2014 22:41 #1404099
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic diesel
ook met mijn XC90 (diesel-motor) geen problemen bij het tanken.
Wolwo
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2014 19:18 #1404264
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch weer vol getankt
Vorige week getankt: geen problemen om 'm vol te krijgen. Hangt er wellicht ook van af hoe je het 'pistool er in hangt'. Voor wat het waard is.
Groet,
Frans (lid 555, V90/XC90).
Groet,
Frans (lid 555, V90/XC90).
Moderators: Jerry Stam