Hondenrek, Zijspiegel 945
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Vandaag verder met het opknappen van de 'nieuwe' blauwe 945 van Michiel en liep tegen een paar dingen op:
- het hondenrek wat Michiel 2e hands gekocht heeft is van een 965 en past volgens mij niet echt lekker. Klopt dit?
- Ik heb de zijspiegel gedemonteerd want het alu frame is geheel wit uitgeslagen en wilde dit schuren en lakken. Nou vroeg ik me af of het kunststof spiegel gedeelte (wat nog keurig in de lak zit) los te maken is van het alu frame. Vadis geeft geen uitkomst. Iemand ervaring of gewoon het hele ding maar spuiten? Kom ik echter niet op de plekjes waar de kunststof kap over heen ligt....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
M.a.w. een hondenrek uit een 960 I met de lage achterbank past in een 940 van voor 1994, met de lage achterbank. Een rek uit een 960 II met de hoge achterbank past in een 940 van na 1994, die ook de hoge achterbankrugleuning heeft.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Obv wat je van het hondenrek beschrijft, zou ik de linker en rechter bevestigingen aan de bovenkant wisselen.
Als dat niet past: er zijn verschillende bevestigingssteunen boven geleverd geweest. Dit uit eigen waarneming. Bijvoorbeeld met en zonder pinnetje voor in dat gat wat er zit.
Probeer dus andere bevestigingsplaatjes boven, wissel ze om links en rechts of ga op zoek naar een ander setje met andere maten
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De lage achterbank (bij de estate) is gebruikt tot en met modeljaar 1992. De hoge achterbank (bij de estate) is gebruikt vanaf modeljaar 1993.
De ophangplaatjes zijn op de nok na, volgens mij identiek. Maar bij de lage achterbank zitten ze andersom dan bij de hoge. m.a.w. Het plaatje dat bij de lage achterbank links zit, zit bij de hoge achterbank rechts.
Eventueel kan Ries het rek eens passen zonder de plaatjes in de auto. Als het zelfs dan niet past, heb je zeer waarschijnlijk het verkeerde rek.
groetjes
Mathy
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Zie voor eventuele uitleg van oorzaak van de oxide (en het verder behandelen van het gestraalde oppervlak) bijv. deze posting: <a href=" www.klusidee.nl/Forum/about49434.html "> www.klusidee.nl/Forum/about49434.html
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Stralen van aluminium met staal of carborund grit gaat goed, mits je er kort daarna een primer overheen spuit.Coen1970 schreef : Die witte aanslag op het alu frame krijg je het beste weg door dit te stralen met glasparels. Wanneer je de rest er niet af krijgt moet je dit goed afplakken met meerdere lagen goed stevig tape (bijv. ductape maar in iedergeval vezel versterkte tape) om eea. te beschermen. Zo uit mijn hoofd gebruikt Nordicar in de straalkast die daar staat ook glasparels. Let wel: aluminium stralen vereist wel schoon (dus niet eerder op ander materiaal gebruikt) straalmiddel, anders inslag van verontreiniging. Mogelijk willen ze de komende sleuteldag het straalmiddel wel voor je vervangen. Daarna snel met een, liefst, etsende primer sealen.
Als je blank wil laten, gestraalt met staal grit, zie je na een tijdje een soort "roest waas", als gevolg van de "afdruk" na de inslag van het grit.
Een goede straal-kast filtert het vuil en roest van voorgaande werkstukken eruit, daar heb je dus geen last van.
Ik draai & frees regelmatig alu-delen, voor de "looks" straal ik deze, je krijgt dan een egaal grijs oppervlak, een beetje ruw.
Leg je zoiets buiten, komt er een bruine waas overheen.
Om dit te voorkomen spuit ik het met een laag (zijde glans-) blanke lak.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-