Kruit verzamelt 945's
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 07:56 #1100645
door Ries van Lomwel
Kruit verzamelt 945's is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten,
Kort verhaal lang, gisteren echt een leuk dagje samen met medelid Michiel Kruithof een ritje naar het schone Eindhoven om een Volvo 945 te zien (misschien nog te bekijken op <a href=" www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/940/11143959 "> www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/940/11143959
Uitgebreid getest en door mij goed bevonden. De vraagprijs was door de verkoper lukraak ingezet (maar zeker niet irrieeel gezien de goede staat van de auto) en hij maakte een foutje door vooraf uitgebreid te vertellen dat er nog niemand langs geweest was en zijn vriendin gedreigd had de relatie te verbreken als die $#@* lompe auto niet snel de deur uit ging! Buiten de bekende krasjes en deukjes zag de auto en met name de motor er erg goed uit (binnen en buiten) en een belachelijk bod gedaan waar uiteindelijk slechts 100 euro op toegeven werd en Michiel de trotse eigenaar is geworden van een 3e 945 voor 1600 euri. (waarvan een van de oudere 945's er toch echt uit moet en binnenkort te koop komt, ook op dit forum) Geen slechte deal hoor! Enfin, er staan voor mij weer heerlijke poets en pimp klusjes te wachten met deze nieuwe mooie blauwe schuit van kruit!
Uiteraard had ik nog een vraag aan de gerespecteerde experts op dit forum: het ABS lampje brand continue. Ik heb al wat info gevonden over zekering en relais ervan alsmede mogelijke gebreken van de sensors en zal zodra de auto beschikbaar komt de ABS testen of die funktioneert (met het bekende taktaktaktak pulserende geluid bij sterk remmen) De remschijven en blokken zijn onlangs vervangen door een hobbyist en misschien is daar wat fout gegaan. Ook de aarde van de ABS module zal ik checken alsmede de snelheid wielsensors. Iemand nog een suggestie?
Kort verhaal lang, gisteren echt een leuk dagje samen met medelid Michiel Kruithof een ritje naar het schone Eindhoven om een Volvo 945 te zien (misschien nog te bekijken op <a href=" www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/940/11143959 "> www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/940/11143959
Uitgebreid getest en door mij goed bevonden. De vraagprijs was door de verkoper lukraak ingezet (maar zeker niet irrieeel gezien de goede staat van de auto) en hij maakte een foutje door vooraf uitgebreid te vertellen dat er nog niemand langs geweest was en zijn vriendin gedreigd had de relatie te verbreken als die $#@* lompe auto niet snel de deur uit ging! Buiten de bekende krasjes en deukjes zag de auto en met name de motor er erg goed uit (binnen en buiten) en een belachelijk bod gedaan waar uiteindelijk slechts 100 euro op toegeven werd en Michiel de trotse eigenaar is geworden van een 3e 945 voor 1600 euri. (waarvan een van de oudere 945's er toch echt uit moet en binnenkort te koop komt, ook op dit forum) Geen slechte deal hoor! Enfin, er staan voor mij weer heerlijke poets en pimp klusjes te wachten met deze nieuwe mooie blauwe schuit van kruit!
Uiteraard had ik nog een vraag aan de gerespecteerde experts op dit forum: het ABS lampje brand continue. Ik heb al wat info gevonden over zekering en relais ervan alsmede mogelijke gebreken van de sensors en zal zodra de auto beschikbaar komt de ABS testen of die funktioneert (met het bekende taktaktaktak pulserende geluid bij sterk remmen) De remschijven en blokken zijn onlangs vervangen door een hobbyist en misschien is daar wat fout gegaan. Ook de aarde van de ABS module zal ik checken alsmede de snelheid wielsensors. Iemand nog een suggestie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 07:58 #1403125
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic al weg
De verkopende partij heeft de auto al van het internet gehaald helaas. Ik zal binnenkort wat foto's en details op het forum zetten want het is echt een plaatje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2014 09:35 #1403128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ABS
Begin even met uitlezen van de ABS via het pigtailkastje onder de motorkap, of bij een latere 940 het d.h.z. OBD kastje. <a href="/node/12250" target="_blank">Klik </a>voor de foutcodes.
Ik verwacht dat het één van de sensors is. Vervangen daarvan is goed te doen, het kan alleen lastig zijn zijn om de oude er uit te krijgen. Die van mij (LV) heb ik er letterlijk uit moeten bikken.
[edit: <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html "> www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html ]
Ik verwacht dat het één van de sensors is. Vervangen daarvan is goed te doen, het kan alleen lastig zijn zijn om de oude er uit te krijgen. Die van mij (LV) heb ik er letterlijk uit moeten bikken.
[edit: <a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html "> www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html ]
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 15:50 #1403165
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Sensors
Ik ga een aantal zaken checken na foutmeldingen via de pigtail
Zekering en relais, remvloeistof, snelheids sensors, draadbreuk,afwijkende bandenmaat, air-gap tussen sensor en ring.
en bedank Pieter voor de tips!
PS* Foto's volgen morgen als de nieuwe blauwe bij mij voor de deur staat
Zekering en relais, remvloeistof, snelheids sensors, draadbreuk,afwijkende bandenmaat, air-gap tussen sensor en ring.
en bedank Pieter voor de tips!
PS* Foto's volgen morgen als de nieuwe blauwe bij mij voor de deur staat
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 21:29 #1403188
door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Een relatie verbreken om een
Een relatie verbreken om een Volvo.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-03-2014 22:45 #1403194
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmmm
Een Volvo verkopen om een relatie te behouden . . . . .mvloo schreef : Een relatie verbreken om een Volvo.....
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2014 13:07 #1403220
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic relatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2014 19:24 #1403230
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja Ries, gelukkig wel, en ze weet ook dat ik mij niet laat chanteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2014 21:37 #1403234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Otherway Around
Andersom kan ook, een Volvo kan juist ook helpen samen te blijven hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-03-2014 21:58 #1403235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vertel, vertel, vertel!
Romantisch verhaal Arjan? Of was het actie, jij kwam haar redden, met gierende banden?
Ben nieuwsgierig
Ben nieuwsgierig
Moderators: Jerry Stam