WINDOWS 8...Privacy?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 11:18 #1402226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik gebruik ook een
Ik gebruik ook een Chromebook, echt een perfect concept. Zet alles in Google Drive, dus overal benaderbaar. Supersnel, geen virus en spotgoedkoop. Heb nu al een jaar een eenvoudig Acer chromebookje en hij is nog net zo snel als bij aanschaf. Ook heb ik een Imac, ook perfect maar erg duur.
Als hobby help ik regelmatig mensen met hun computers, ben hier al vanaf mijn 13e mee bezig. Als mensen met oudere computers komen die traag geworden zijn zet ik er standaard Ubuntu 12.04 op. Een hele stabiele en complete linux built. Heb er nog eentje van een collega clublid gedaan en de 6 jaar oude laptop was niet meer te gebruiken op Windows. Met ubuntu loopt hij weer als nieuw. Doet niets onder voor Windows.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 16:01 #1402246 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja Linux!

solexpaul schreef : Als hobby help ik regelmatig mensen met hun computers, ben hier al vanaf mijn 13e mee bezig. Als mensen met oudere computers komen die traag geworden zijn zet ik er standaard Ubuntu 12.04 op. Een hele stabiele en complete linux built. Heb er nog eentje van een collega clublid gedaan en de 6 jaar oude laptop was niet meer te gebruiken op Windows. Met ubuntu loopt hij weer als nieuw. Doet niets onder voor Windows.

Nog meer Linux fanaten hier op het forum?
Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 16:40 #1402248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sekes!
Zeker, wat Paul zegt, herken ik erg! Maar ook de retina macbook kan ik waarderen... (ook Unix familiy uiteindelijk). Ook de (Acer) Chromebook is in de praktijk een prima ding, al zouden de schermen wel beter mogen (maar inmiddels zijn er veel meer modellen met betere schermen). Niets tegen windows maar aan het tegelen ben ik nog niet toegekomen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2014 18:07 #1402251 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook een acer, moet
Ik heb ook een acer, moet zeggen dat het scherm wel goed is, alleen wel erg spieglend (touchscreen). Je gebruikt het niet heel vaak, maar als je geen muis hebt aangesloten is het wel makkelijk om tekst te selecteren etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 19:08 #1402322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe dan?

henk 940LPT schreef :

willemvAnbenthem schreef : Hij vraagt je ook om een account te maken met e-mailadres etc. Dat moet!

Volgens mij hoeft dat helemaal niet hoor. Ze willen het graag en je hebt het nodig om apps te installeren, maar je kunt je systeem prima gebruiken zonder.

Hoe dan?En vinden jullie het niet een eng idee dat ze gewoon foto's van mij beheren? Is toch raar dat zo mijn eigen bureuabladfoto er al op staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-02-2014 19:14 #1402326 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon
Gewoon "volgende" kiezen, of "verder gaan zonder aan te melden" oid, als bij de setup daar om wordt gevraagd. Je kunt je tevens afmelden op je apparaat, je verbreekt dan de verbinding tussen de apparaat (en alles wat je daar op doet) met je microsoft/outlook account. Hoe het met je email zit (als je Hotmail/Outlook gebruikt) en apps installeren durf ik niet te zeggen.Ze beheren niet alle foto's van jou, volgens mij (maar ik heb er geen ervaring mee, geen windows 8 en geen smartphone) sychroniseren ze instellingen van meerdere apparaten met elkaar. Dus de achtergrond op het ene apparaat wordt gelijk gemaakt aan die van een ander apparaat waar je ook op ingelogd bent met je outlook account.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC