Roest?! Niet meer nodig

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2014 21:42 #1100438 door Chris Boessenkool
Roest?! Niet meer nodig is gemaakt door Chris Boessenkool
Ik had het al een keer gepost en nu na vijf jaar testen het laatste artikel in de drieluik is verschenen wil ik dit jullie niet onthouden. Een must om te lezen voor iedereen die zijn klassieker tegen roest wil beschermen. Mijn BX heb ik afgelopen jaar al voorzien van 8kg Mike Sander vet. (jaja weet het, heb geen Volvo meer, maar ben nog steeds liefhebber hoor) Ik ben blij met de keuze voor vet, als ik de test zo lees.
www.oldtimer-markt.de/rostschutztest

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2014 19:29 #1402166 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic en:
'Für welche Versiegelung Sie sich letztlich bei Ihrem Klassiker entscheiden bleibt Ihnen überlassen. Denn eins ist sicher: Besser ein nicht optimaler Schutz, als gar keiner!'
Waar ik het mee eens ben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • laurens linssen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2014 21:22 #1402171 door laurens linssen
Beantwoord door laurens linssen in topic Controle
Zie ik iets over het hoofd, of is er geen stuk staal onbehandeld gebleven? Dat lijkt me ter controle van die door federervolvo aangehaalde stelling wel relevant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2014 12:36 #1402191 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Ieder z'n meug
Iedereen kan natuurlijk twijfelen aan de uitkomst. Ik geloof in ieder geval in de uitkomst en heb mijn voordeel ermee gedaan.
De verzinkte 940-ers zullen de komende jaren ook wel aan de beurt zijn met beginnende roest. De zinklaag zal overal dan wel zo'n beetje weg zijn en dan kan het hard gaan. Ik had het al bij de 98-er 940, dat daar op sommige plekken wat roest kwam.
Afgelopen zomer heb ik mijn auto volledig in de Mike Sander gezet en het lijkt een hoop gemier, maar dat valt heel erg mee. Gewoon een oude friteuse aanzetten met het vet erin en de juiste drukbekerspuit gebruiken, gaat prima. Het ruikt zelf enigzins naar honing/vanille ipv en of ander chemisch stinktroepje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-02-2014 15:36 #1402195 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic Vet zeg dat vet
Lijkt me wel wat dat vet.
Weet je zo hoeveel je nodig hebt voor een middenklasse auto? En waar te krijgen voor een nette prijs?
 
Voor de 740-ers van voor 1988 zou het wel wat zijn denk ik. Die willen toch op diverse plekken doorroesten. Heb 2 maand geleden mijn eigen 740 afgevoerd naar het oud ijzer omdat ie verrot was.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2014 15:51 #1402197 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic duutsers
Voor dat spul shop ik bij de buren:
www.korrosionsschutz-depot.de/shop_xtc/
Voor mijn Citroen BX had ik 4kg nodig voor de holle ruimten en 4kg voor de onderkant, wielkasten etc. Voor een 7 of 9 heb je daaraan denk ik ook wel genoeg.
Dat vet op de bodem werkt op zich goed, wel merk ik dat je dan de wielkasten elk jaar moet doen. Daar spoelt het een beetje weg namelijk. (als je veel kilometers maakt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2014 12:45 #1402365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MSFett
Hier al 10 jaar ervaring.
Beter is er niet voor deze prijs, voor veel meer krijg je niet veel beter.
Nadeel is wel dat het niet overal even handig is om toe te passen.
Het blijft immers vloeibaar en nageuren (in de zomer).
Eén auto heb ik ooit helemaal in het MSFett gezet, had zo z'n voordelen en nadelen.
 
Voor plaatsen die roestgevoelig zijn is dit eigenlijk het enige werkende (soort) middel.
Balken, onderzijde portieren, spatbordranden etc.
Hogere gelegen gebieden gebruik ik liever een wax soort of tecktyl.
Tecktyl is ook goed, droogt alleen na zo'n 6 jaar uit.
Voordeel met wat nat maken met petroleum en MSfett kun je die bescherming
ook weer (blijvender) oppeppen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2014 17:39 #1402373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik gebruik Fluidfilm....  
Ik gebruik Fluidfilm....
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2014 19:45 #1402378 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik heb een jaar of 10
Ik heb een jaar of 10 geleden MS toegepast, zelfs op onafgewerkt staal in de wielkuip. Enige tijd geleden met mijn vinger wat weggehaald. Het zag er nog precies zo uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2014 09:43 #1402415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MS vet niet alleen in de holle ruimten?
Ik dacht dat je MS vet alleen in holle ruimten kan spuiten maar het kan ook op de   wielkasten en bodem?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD