960 loopt slecht op gas en benzine
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2014 13:54 #1100398
door Mathy van Nisselroy
960 loopt slecht op gas en benzine is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo allemaal,
ik heb een 960 estate type 2 met 2.5liter motor.
Ik heb hier een gasinstallatie in laten zetten en zonder problemen 45000 km mee gereden.
Na het vervangen van de nokkenas riem is de auto slechter gaan lopen, eerst met starten enorm galloperen, tussen de 400 en 900 toeren.
Na een paar keer gas geven was dit weg. Daarna opeens onder het rijden op gas maar op 5 cilinders lopen storingslampje van de lambda-sonde brandt dan ook de gehele tijd. Bij het gasinbouw station een stekker vervangen van de bobine, was stuk. Een week gereden zonder problemen toen weer hezelfde verhaal, bij de volvo kabels vervangen en stekkers schoon gemaakt.
Met naar huis rijden onderweg weer slecht rijden, alsof hij zich verslikt, voelt elke keer kleine stootjes. Op benzine rijdt de auto nu nog slechter als op gas. Weer naar de garage gebracht en staat er nu een week, kunnen het niet vinden, de garage denkt dat de auto omdat hij op 5 cilinders heeft gereden er een sensor te warm is geworden en hij daarom steeds in storing gaat. Kon ook zijn dan er een draadje wat de temp van de uitlaat voelt kapot is. Ze hebben beloofd het probleem op te lossen, de reparatie valt onder de garantie van de vorige reparatie.
Heeft iemand van jullie dit ok wel eens mee gemaakt met zijn 960 op gas.
Groet Thomas
ik heb een 960 estate type 2 met 2.5liter motor.
Ik heb hier een gasinstallatie in laten zetten en zonder problemen 45000 km mee gereden.
Na het vervangen van de nokkenas riem is de auto slechter gaan lopen, eerst met starten enorm galloperen, tussen de 400 en 900 toeren.
Na een paar keer gas geven was dit weg. Daarna opeens onder het rijden op gas maar op 5 cilinders lopen storingslampje van de lambda-sonde brandt dan ook de gehele tijd. Bij het gasinbouw station een stekker vervangen van de bobine, was stuk. Een week gereden zonder problemen toen weer hezelfde verhaal, bij de volvo kabels vervangen en stekkers schoon gemaakt.
Met naar huis rijden onderweg weer slecht rijden, alsof hij zich verslikt, voelt elke keer kleine stootjes. Op benzine rijdt de auto nu nog slechter als op gas. Weer naar de garage gebracht en staat er nu een week, kunnen het niet vinden, de garage denkt dat de auto omdat hij op 5 cilinders heeft gereden er een sensor te warm is geworden en hij daarom steeds in storing gaat. Kon ook zijn dan er een draadje wat de temp van de uitlaat voelt kapot is. Ze hebben beloofd het probleem op te lossen, de reparatie valt onder de garantie van de vorige reparatie.
Heeft iemand van jullie dit ok wel eens mee gemaakt met zijn 960 op gas.
Groet Thomas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2014 14:00 #1401872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het zit vermoedelijk of in het benzine-injectiesysteem of in de ontsteking. Eerst proberen de motorloop op benzine goed te krijgen en dan proberen LPG ook goed te krijgen. Heeft men al storingscodes uitgelezen?Welke LPG installatie zit er in? Het verhaal van op 5 cilinders lopen en te warm worden lijkt mij wat verder gezocht maar het zou kunnen. Er is geen draadje wat de temperatuur van de uitlaatgassen meet, de 960 heeft één of twee lambdasondes.Maar het LPG inbouwstation probeert dit nu op te lossen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2014 14:16 #1401874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de storingscode is
de storingscode is uitgelezen maar omdat het een blokcode is geeft hij niet precies aan waar de storing zit, code 221 is een storing in het mengsel lucht en brandstof als ik het goed heb, maar ben geen monteur.
De bobine en alle kabels zijn nagekeken en hier was ales prima.
De auto staat bij de volvo garage en ze hebben al gezegd dat hij eerst op benzine goed moet lopen voordat hij op gas goed kan lopen. Er zit een landi-renzo instalatie in.
De bobine en alle kabels zijn nagekeken en hier was ales prima.
De auto staat bij de volvo garage en ze hebben al gezegd dat hij eerst op benzine goed moet lopen voordat hij op gas goed kan lopen. Er zit een landi-renzo instalatie in.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2014 16:44 #1401882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie heeft die nokkenas
Wie heeft die nokkenas oftewel distruriem vervangen? Een niet goed liggende riem kan voor al die symptomen zorgen die je noemt. Als de voorheen goed liep en je haalt de auto op en hij loopt niet goed meer. Dan hoef je t echt niet te gaan zoeken in de gas of benzine installatie. Maar alleen in die riem. Zou die toch eens laten checken.
Een 24 klepper is toch net wat andere koek dan een 12 klepper.
Ah check wel de bekabeling onder die kap waar de bougies zitten. Die willen smelten en oxideren en daardoor slecht contact. Wil die ook weleens slecht gaan lopen, heb ik gehad.
Een 24 klepper is toch net wat andere koek dan een 12 klepper.
Ah check wel de bekabeling onder die kap waar de bougies zitten. Die willen smelten en oxideren en daardoor slecht contact. Wil die ook weleens slecht gaan lopen, heb ik gehad.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2014 19:55 #1401896
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de nokkenasriem is vervangen
de nokkenasriem is vervangen door volvo en ik neem aan dat zij weten wat ze doen.
Ik zal morgen bellen of ze al iets gevonden hebben.
Groet Thomas.
Ik zal morgen bellen of ze al iets gevonden hebben.
Groet Thomas.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 10:54 #1401928
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vonkversterker
Hoi Thomas,
Of het ding zo heet weet ik niet zeker maar op het inlaatspruitstuk zitten twee vonkversterkers, iedere kant één, die kunnen ook defect raken en voor een slechte verbranding zorgen.
Groet
Bert
Of het ding zo heet weet ik niet zeker maar op het inlaatspruitstuk zitten twee vonkversterkers, iedere kant één, die kunnen ook defect raken en voor een slechte verbranding zorgen.
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2014 14:29 #1401963
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb de garage gebeld,
heb de garage gebeld, luchtmassa-meter van een sloopvolvo tussen gezet, loopt prima, alleen is deze van een 3-literblok. Is nu wachten op een luchtmassa-meter uit een 2,5 literblok van de sloop.
Zo als het er nu uit ziet is dus de luchtmassa-meter kapot. Hopelijk is dit het probleem zodat ik niet weer na een dag bij de garage terrecht kom.
Groet Thomas.
Zo als het er nu uit ziet is dus de luchtmassa-meter kapot. Hopelijk is dit het probleem zodat ik niet weer na een dag bij de garage terrecht kom.
Groet Thomas.
Moderators: Jerry Stam