weekers bedankt met je mrb

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 07:46 #1100313 door V700 register
weekers bedankt met je mrb is gemaakt door V700 register
hallo.ik wist wel dat er eerdaags een blauwe brief op de mat zou vallen voor de mrb,met een maandelijkse bijdrage van ong 124 euro voor de 740 lpg,maar de belastingdienst stuurt meteen een accept giro voor drie maanden ineens.ik weet niet hoe het bij jullie op je dak valt maar ik vind dit geen stijl van de dienst (en die flapdrol die niet kan rekenen, en nu met een riant wachtgeld thuis zit zeker.)kijk,dat ik mag betalen dat wist ik wel,maar om 386 euro ineens af te tikken,dit had mijn inziens (en ik denk voor veel anderen) wel anders geregeld mogen worden,nl gewoon per maand zoals altijd.maar ja ,we blijven er toch maar mee rijden,ik heb er tussen kerst en nieuw nog een jongere motor met versn.bak en overdrive ingelegd,zij rijd weer als een t..t. en hier net over de grens in den bels is de lpg ook niet zo duur,plus de volvo vergt weinig duur onderhoud en ik kan gelukkig zelf  bijna alles repareren indien nodig,dan zijn de kosten nog te overzien.
mvg Jean

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 08:06 #1401429 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Per drie maanden is
Per drie maanden is standaard.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 08:16 #1401430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mrb
hoezo standaard,bij al mijn vorige auto"s heb ik steeds per maand kunnen betalen,
maar bij de laatste  aanschaf en overschrijving eind 2013 van een renault twingo kreeg ik ook een acceptgiro van 3 maanden ineens, en de volgende termijnen per maand vgls mij.is de 3 maanden standaard geworden bij de eerste keer mrb betalen dan.
mvg Jean

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 08:18 #1401431 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Per kwartaal
Acceptgiro ;:Per kwartaal is normaal en standaard. Al jaren.

Alleen automatische afschrijving kan je per maand doen.

Ondanks dat.. Nog steeds wel balen natuurlijk.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 08:26 #1401432 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mrb
Hallo Gerben,wij hebben al zolang als het is  maandelijks automatische afschrijvijving van mrb.
bij de twingo aanschaf kregen wij een acceptgiro en nu bij de 740 ook een,maar we hebben onze machtiging niet veranderd of ingetrokken. we zullen het eens navragen bij de belast.dienst,ze maken er daar wel een rommeltje van tegenwoordig.
mvg Jean

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 08:54 #1401434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luxe NL...
Ik vind het bijzonder vervelend van de oldtimer "regeling" in NL. Kan ik niks van zeggen. Ik hoop dat dat nog eens goed komt!
Maar jullie hebben het nog gemakkelijk om maandelijks de wegentaks te kunnen betalen. In België is dat jaarlijks.. Ja, jaarlijks zo'n grote som in 1 keer. Je weet natuurlijk wel waneer ongeveer de rekening komt, maar jullie weten natuurlijk ook dat zo'n soms geld nooooit leuk is. En als schone LPG rijder heb ik de hoofdprijs.
Elke keer als ik betaal denk ik dan maar ter geruststelling van mijn gemoedstoestand: ik hoop dat jullie het geld goed besteden!
Grt,
Robert

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2014 10:34 #1401435 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic brief lezen?
Het is standaard dat je de wegen belasting per kwartaal betaalt. Heb je naast de acceptgiro de andere brief wel gelezen?  De andere brief gaat over machtigingen en termijnen en begint notabene met:
"op dit moment betaalt u uw motorrijtuigenbelasting per drie maanden via een acceptgiro. Met uitzondering van vrachtwagens bestaat de mogelijkheid de motorrijtuigenbelasting maandelijks te betalen."

(desalniettemin blijft het goed balen, zeker nu hij met de staat tussen de benen is weggelopen)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC