Wie is de Volvo 700/900 Goeroe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2014 17:32 #1401082
door V700 register
Kwam er altijd met veel plezier (behalve bij dure reparaties
Met vriendelijke groet,Alwin Braam
382.500 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3
Beantwoord door V700 register in topic Timen
Zeker, Timen. Man met veel, erg veel kennis en kundigheid.oudevolvo schreef : Volgens mij heb je aan Timen Smit in Vaassen een goede 700/900 goeroe.
Samen sleutelen mogelijk = zelf ook veel leren
Zie timensmit.nl
En uiteraard hier ook regelmatig te vinden op het forum.
Kwam er altijd met veel plezier (behalve bij dure reparaties
Met vriendelijke groet,Alwin Braam
382.500 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2014 12:11 #1402363
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank, ga nu mijn auto een
Dank, ga nu mijn auto een paar maanden stallen omdat ik deze niet direct nodig heb (heb nog een oldtimer in de verkoop en wil die eerst goed verkopen) maar voor de volgende klusjes rijd ik zeker naar Timen, kan die alles eens goed nakijken en doen wat gedaan moet worden.
Door omstandigheden (lekkende turbo olieretourleiding die ze daar nog wat harder hebben laten lekken) kwam ik voor die klus bij VOMD terecht, vlak bij mijn werk maar daar zien ze me niet meer voor die 60 euro per uur, dan wil ik wel een monteur die gewoon binnen het afgesproken half uur die olieretourleiding vervangt en geen anderhalfuur rekent omdat ie uit eigen beweging ook maar een spliksplinternieuw Purflux oliefilter vervangt voor een Volvo en deze zogenaamd niet los krijgt. Filter zat er net een week op en met alleen een linkerhand vast gezet, ja doei!!
Door omstandigheden (lekkende turbo olieretourleiding die ze daar nog wat harder hebben laten lekken) kwam ik voor die klus bij VOMD terecht, vlak bij mijn werk maar daar zien ze me niet meer voor die 60 euro per uur, dan wil ik wel een monteur die gewoon binnen het afgesproken half uur die olieretourleiding vervangt en geen anderhalfuur rekent omdat ie uit eigen beweging ook maar een spliksplinternieuw Purflux oliefilter vervangt voor een Volvo en deze zogenaamd niet los krijgt. Filter zat er net een week op en met alleen een linkerhand vast gezet, ja doei!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2014 16:44 #1402371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook kennis van de 700/900
<a href="
www.volvo-henk.de
" target="_blank">
www.volvo-henk.de
Adverteerd ook onder HvE Volvo Parts en Automobile.
Groet, Koos.
Groet, Koos.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2014 09:39 #1402414
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wordt er altijd zo chagrijnig van...
Zie ik Timen of Henk eerst twee vingers in de neus doen en dan even iets los maken waar ik zelf al uren aan heb zitten klooien. En eerst uitgebreid naar heb zitten kijken, staren en dan weer kijken. Maar ik heb wel veel geleerd (qua kijken dan..) maar vooral dat de oplossingen van een hoop problemen "wel meevallen". En dus betaalbaar zijn.
Mijn eerste Volvo was een 142 die na een paar weken na de aanschaf (1750 gulden in 1979) een probleem had. Koppakking. Kost 1500 gulden maar uit coulance hoefde ik maar de helft te betalen. Niet dat die autoboer het woord coulance kende (ik wel..) maar hij naaide me desalnietteming op een beste manier. In 2009 moest ik voor een koppakking naar Timen. Dat was een stuk goedkoper dan in 1979 en leuker want ik kon er naar kijken. Ik heb zelfs bouten aangedraaid. (Onder strenge bewaking van Timen natuurlijk..)
Zonder hen, en nog een paar mannen die af en toe helpen, was de Blauwe Tank al lang geschiedenis geweest. Dank mannen!
Mijn eerste Volvo was een 142 die na een paar weken na de aanschaf (1750 gulden in 1979) een probleem had. Koppakking. Kost 1500 gulden maar uit coulance hoefde ik maar de helft te betalen. Niet dat die autoboer het woord coulance kende (ik wel..) maar hij naaide me desalnietteming op een beste manier. In 2009 moest ik voor een koppakking naar Timen. Dat was een stuk goedkoper dan in 1979 en leuker want ik kon er naar kijken. Ik heb zelfs bouten aangedraaid. (Onder strenge bewaking van Timen natuurlijk..)
Zonder hen, en nog een paar mannen die af en toe helpen, was de Blauwe Tank al lang geschiedenis geweest. Dank mannen!
Moderators: Jerry Stam