raamrubbers
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2013 18:19 #1099901
door Ries van Lomwel
raamrubbers is gemaakt door Ries van Lomwel
Leden en passanten,
Gezien het feit dat de afstandbediening er mee gestopt is en de zender in de deur op de connector volledig gecorrodeerd bleek, gezocht naar de oorzaak van het vocht probleem achter het voorste bestuurders deurpaneel en ik denk dat dat veroorzaakt is door vocht en regen wat langs het raamrubber naar binnen is gelopen. Het rubber is denk ik uitgedroogd na 15 jaar trouwe dienst en staat wat van het raam af waardoor de elementen vrij spel hebben.......
Gezocht op het forum maar weinig informatie beschikbaar over raamrubbers helaas. Wie helpt me op weg waar ik deze kan kopen en belangrijker is het een lastige klus of appeltje -eitje?
Gezien het feit dat de afstandbediening er mee gestopt is en de zender in de deur op de connector volledig gecorrodeerd bleek, gezocht naar de oorzaak van het vocht probleem achter het voorste bestuurders deurpaneel en ik denk dat dat veroorzaakt is door vocht en regen wat langs het raamrubber naar binnen is gelopen. Het rubber is denk ik uitgedroogd na 15 jaar trouwe dienst en staat wat van het raam af waardoor de elementen vrij spel hebben.......
Gezocht op het forum maar weinig informatie beschikbaar over raamrubbers helaas. Wie helpt me op weg waar ik deze kan kopen en belangrijker is het een lastige klus of appeltje -eitje?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2013 14:03 #1399178
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic raamrubbers
Gezien de overweldigende reacties zal het wel geen appeltje eitje zijn? Ik heb wel het nummer gevonden in vadis van het rubber 1268231 en zal eens bij de dealer vragen of dit nog leverbaar is. Bij de volvo klassieker webshop is het nummer wel bekend maar ik kan daar (nog steeds) niet kopen toch?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2013 14:12 #1399179
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iedereen
is op wintersport vakantie .Even wachten nog ?
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2013 23:08 #1399193
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gebruikte
raamrubbers heeft Carlo in Gemert gegarandeerd nog liggen. Was er zelf bij dat op de laatste sleuteldag iemand nog zo'n rubber bij hem kocht voor een 940 laatste type.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2013 15:09 #1399235
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic raamrubbers
Bedankt voor de tip Jan! Ik kwam er achter dat twee van vijf klemmen niet aanwezig waren en er dus een behoorlijke kier ontstaan was. Die klemmen had ik nog liggen en de boel opnieuw gemonteerd. Zit ogenschijnlijk weer strak tegen het glas. Heb een nieuwe set AB via Baseman geregeld en ingebouwd. Heb deze keer de zender voor de zekerheid geheel in plastic ingepakt om corrosie te voorkomen. Ik zal na de komende regenbui de boel nog eens checken op vocht en als het niet droog is haal ik die rubbers bij Carlo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2013 20:34 #1399254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op met plastic
Ries,
Pas wel op met inpakken condens blijft in het zakje.
Pas wel op met inpakken condens blijft in het zakje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2013 21:46 #1399257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vochtvreters
Vochtvreters in zakje erbij doen ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-12-2013 22:04 #1399258
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De onderkant
De onderkant open laten. Water stroomt doorgaans naar beneden. Als het van onderen naar boven spat, binnenin de deur, heb je een ander probleem ben ik bang. Vochtvreters zijn ook een keer uitgewerkt lijkt me?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2013 10:39 #1399274
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic AB zender
De zender heb ik in plastic zak met opening voor de antenne draad aan de onderkant(en eventuele condens), op het PP schuim van de deur gehangen met een tywrap en niet in de deur waar het water langs loopt. Het raamrubber zit inmiddels wel beter tegen de ruit aan dus ik hoop dat het nu opgelost is. Bedacht me dat het natuurlijk veel slimmer is de zender bv. onder de schopplaat aan de bestuurderskant te plaatsen (draden verlengen en door de doorvoertule van de deur naar binnen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-12-2013 15:36 #1399285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De zender?
Ries,
Beter stop je de ontvanger in de auto en de zender in je zak
Maar, kon het niet laten om even op te merken.
Beter stop je de ontvanger in de auto en de zender in je zak
Maar, kon het niet laten om even op te merken.
Moderators: Jerry Stam