Investeren of niet?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 09:38 #1099887 door V700 register
Investeren of niet? is gemaakt door V700 register
Ik heb een 940 LPT LPi uit '98, net over de 500K. Ik sta nu voor een dilemma wat de meeste wel zullen herkennen: onderdelen blijven vervangen of naar iets anders uitzien. Maar ja, ik heb er in 12 jaar ruim 3 ton mee gereden, dus enige emotionele binding is er ook wel (geldt overigens niet voor iedereen in ons gezin...). Maar wat anders? Dit is een 940 van de laatste lichting, dus qua bouwjaar kan ik er niet op vooruit gaan. Een nieuwer model Volvo? Misschien wel comfortabeler, maar ook zo leuk en betrouwbaar? En dan die hogere onderdeelprijzen?
Onze 940 heeft net nieuwe banden, airco condensor, kachelradiator, motorsteunen, ingekorte klepstelen. Er zit aan te komen remschijven, stuurhuis(?). Sinds kort heeft de kachelaanjager een vreemd bijgeluid en heb ik een kleine regenwaterlekkage links voor. Sinds gisteren werkt de LPG-pomp niet meer.
Wat zouden jullie doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 09:54 #1399059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorrijden
Doorrijden en bij blijven houden. Goedkoper dan dit kan niet (in ieder geval niet met een vergelijkbare auto qua binnenruimte en comfort). Tenzij de carrosserie echt rot begint te worden en je moet gaan lassen. Lassen is meestal niet goedkoop en naar mijn idee het begin van het einde omdat het moeilijk is de boel na het lassen weer goed te conserveren. Na een paar jaar zal de roest toch weer terugkomen. Nieuwere Volvo's zijn doorgaans minder fijn (minder goede stoelen voor mensen met in NL gemiddelde lengte) en in onderhoud niet goedkoper. Plus dat je (bij veel nieuwere) ook met afschrijving zit. Het enige punt waarop ik vind dat de 940 wat achterblijft in vergelijking met moderne auto's is het geluid. Bij 120-130 toch redelijke motor-brom en natuurlijk windgeruis. Bandenlawaai is niet op de voorgrond en kun je met bandenkeuze ook nog beïnvloeden. Het geluid van motor en wind is ook nog wel weg te werken met wat extra isolatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-12-2013 10:14 #1399061 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic tja...
tja, ik kan geen advies geven of je moet doorrijden of niet.
Maar een goedkoop en goed adres voor je kapotte vialle pomp heb ik wel voor je.
Deze man heet Romio, woont in assen en adverteerd veel op Marktplaats.
Hij heeft ongeveer 150 positieve revieuws van zeer tevreden klanten, dus dat zit wel goed
Link: <a href=" link.marktplaats.nl/1003922912 "> link.marktplaats.nl/1003922912
 
 
Succes met je beslissing.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 10:46 #1399065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ken
Ik ken zelf mensen die ervaring hebben met Romio, en ik heb 'm zelf ook al een paar keer gebeld. Lijkt me een heel schappelijke man.
Ik woon zelf in Assen en heb hier nog niks slechts over hem gehoord.
Groeten Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 11:34 #1399067 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten baten. Emotie
Tja. Vind je voor het maken van de pomp een 940 die voor jou hetzelfde kan doen?
Ja?
meteen wegdoen
Nee?
houden
Emotie: Als je er aan gehecht bent is je blik vertroebeld. Is dat erg? Nee....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 11:51 #1399070 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Lastig, wij hebben hele goede ervaringen met Romeo uit Assen, hij heeft destijds bij ons de pomp vervangen en de LPG op G3 over gezet. En dit alles voor een zeer schappelijke prijs.
Wij hebben trouwens ook een V70 D5 uit 2002, en vinden het een heerlijke auto, qua wegligging is deze auto veel beter, de stoelen zitten heerlijk, en wat geluidsisolatie betreft is hij behoorlijk stiller.Hij zit vol met airbags..( maar mijn 945 ook trouwens..) Deze auto is altijd goed onderhouden en we hebben nog niets noemenswaardigs gehad. Er zit ook al 3 ton op de teller.
Maar de 945 uit 98..tja...oude liefde roest niet...we zijn er dol op..rijd heerlijk, is comfortabel, veilig....veel onderdelen zijn via het forum of volvo sloop te krijgen...en soms moet er wel es wat nieuws in of onder  , maar is dat niet bij de meeste auto's zo? Succes met je beslissing!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2013 12:27 #1399073 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Rversteeg schreef: Ik heb

Rversteeg schreef : Ik heb een 940 LPT LPi uit '98, net over de 500K. Ik sta nu voor een dilemma wat de meeste wel zullen herkennen: onderdelen blijven vervangen of naar iets anders uitzien. Maar ja, ik heb er in 12 jaar ruim 3 ton mee gereden, dus enige emotionele binding is er ook wel (geldt overigens niet voor iedereen in ons gezin...). Maar wat anders? Dit is een 940 van de laatste lichting, dus qua bouwjaar kan ik er niet op vooruit gaan. Een nieuwer model Volvo? Misschien wel comfortabeler, maar ook zo leuk en betrouwbaar? En dan die hogere onderdeelprijzen?
Onze 940 heeft net nieuwe banden, airco condensor, kachelradiator, motorsteunen, ingekorte klepstelen. Er zit aan te komen remschijven, stuurhuis(?). Sinds kort heeft de kachelaanjager een vreemd bijgeluid en heb ik een kleine regenwaterlekkage links voor. Sinds gisteren werkt de LPG-pomp niet meer.
Wat zouden jullie doen?

 
Remschijven rondom en de blokjes +/- 350 euro incl btw excl monteren maar als je handig bent kun je dit zelf.
Stuurhuis gereviseerd kostte mij 350 euro en ik heb het laten doen en totaal kwam ik op 640 euro incl btw.
Dus 1000 euro ben je zo kwijt, dan noem je nog de ventilator op en het gas gebeuren. Ik weet niet wat daar de prijzen van zijn. Zeg ff dat je 1500 euro totaal kwijt bent, daar heb je een andere 940 voor op gas maar dan zit je ook weer met een km stand waar je u tegen zegt. Daarnaast zal je niet veel meer vangen voor je 940. Aangezien je al reeds geinvesteerd hebt en weer voor een keuze staat moet je je afvragen hoe lang wil ik nog met de 940 rijden. Als de motor en bak nog in goede conditie verkeren zou ik gezien de reeds eerdere investeringen lekker door blijven rijden. Je weet immers wat je hebt.
 
Suc6

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2013 18:03 #1399094 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic doordouwen
Met je recente investeringen van ik schat 1200 euro zou ik lekker doorrijden. Je weet wat je hebt en wat er aan staat te komen. Met goede tips voor wat betreft je LPG systeem vanuit het forum laten maken of de gehele installatie verwijderen is ook een optie en op benzine gaan rijden en dan lekker lid worden van de V700 vereniging en op een van de sleuteldagen je remschijven vervangen, waarbij ik je best wil helpen.  Heb na het verlies van de 745 in 1998 een nieuwe 945 gekocht waar nog steeds in gereden wordt met een kilometerstand van 400.000kms (tussendoor wel een Saab 9-5 en een V70 erbij gehad maar ik verzeker je van de standaard onderhoudskosten van die auto's wordt je niet echt vrolijk) Ik heb na de aanschaf van een tweede 945 met exact dezelfde specificaties in principe de keus tussen twee goed rijdende volvo's. En als de een het niet doet pak ik de andere ! OK het zijn auto's met een straatwaarde van 1500 euro maar tot nu toe laten ze me niet in de steek. (ook al komt het voor dat de een wel rijdt met een onderdeel van de ander en ik even sparen moet om het te kunnen maken) Ik zou het missen hoor! Dus mijn advies is aanpakken die problemen en koop er een reserve 940 bij (een zelfde investering als je laatste reparatie, maar je rijdt altijd!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2013 14:44 #1399141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi pomp
Ik heb besloten om toch maar de LPi pomp/tank te laten vervangen (bedankt voor de tip in Assen, maar ga toch weer naar Weert). Ik rij nu op benzine en met verschil in literprijs gas/benzine heb ik die investering er in een paar weken weer uit. Dan hoef ik nu geen overhaaste beslissingen te nemen en kunnen we alles "intern" nog eens doornemen. Het gaat dan met name om betrouwbaarheid op langere reizen, vakanties ed. Ik ben zelf ook wel in staat het één en ander te doen, maar daar moet ook de tijd voor zijn, en liever niet op een Zuidfranse tolweg bij 30°C!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-12-2013 12:01 #1399164 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic tja

Rversteeg schreef : Ik heb besloten om toch maar de LPi pomp/tank te laten vervangen (bedankt voor de tip in Assen, maar ga toch weer naar Weert).  

Het is  denk ik een verstandig besluit om mobiel te blijven tot de uiteindelijke beslissing.
Maar misschien nog een tip waar je iets aan hebt: De vakman uit assen rijd het hele land door op korte termijn en rekent (dacht ik ) geen extra kosten daarvoor. Hij repareert de lpg-installatie ter plekke bij je thuis of op straat. En ik verwacht dat hij goedkoper en sneller is dan je adres in Weert. Misschien even het een en ander vergelijken? Uiteraard garantie.
Ik heb zelf ook een keer gebruik gemaakt van de service van Romio, en het is in een woord TOP. Ik had even niet genoeg geld bij me na de klus en hij zei betaal me later maar een keer. Wat een vertrouwen! Dat kom je tegenwoordig niet meer tegen in deze maatschappij.
 
  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD