Belastingplan 2014 aangenomen en motie verworpen
- Lars Rengersen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 01:27 #1099860
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Belastingplan 2014 aangenomen en motie verworpen is gemaakt door Lars Rengersen
Zojuist is het Belastingplan aangenomen in de Eerste Kamer en dus is de nieuwe regeling een feit.
Zie blogpost: <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2013/12/18/nieuwe-...door-de-eerste-kamer ">Nieuwe oldtimer regeling is door de Eerste Kamer
Zie blogpost: <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2013/12/18/nieuwe-...door-de-eerste-kamer ">Nieuwe oldtimer regeling is door de Eerste Kamer
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 02:05 #1398964
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het is jammer
Maar niet echt een verrassing natuurlijk.
Ben benieuwd hoe de regelingen nu precies gaan uitpakken.
Maar exporteren, slopen, schorsen en stallen zal de massale reactie worden. Die 100 miljoen opbrengst gaat het niet worden vrees ik.
Ben ook wel benieuwd hoe de automarkt zal reageren. Diesels en LPG wagens zag je de laatste maanden al op de markt voor een appel en een ei.
Heel veel rijders van diesel en LPG wagens zullen al snel eieren voor hun geld gaan kiezen.
Daarbij zullen tegen december 2014, het begin van de eerste verplichte winterperiode, ook bijzondere effecten ontstaan op de automarkt.
Naast de motorrijders zullen ook veel 9 maanden rijders immers nu een winterwagen nodig hebben.
Tot slot ben ik benieuwd hoe lang deze regeling weer gaat bestaan. Ik denk dat er met een jaar of drie weer wordt overgestapt naar een 30 jaars regeling met toeslagen voor LPG en Diesel. Al zou het mij ook niet verbazen dat Diesel echt op 40 jaar blijft staan. Dat zijn immers de echte boosdoeners in de stedelijke gebieden.
Hadden we maar kilometerheffing.
Ben benieuwd hoe de regelingen nu precies gaan uitpakken.
Maar exporteren, slopen, schorsen en stallen zal de massale reactie worden. Die 100 miljoen opbrengst gaat het niet worden vrees ik.
Ben ook wel benieuwd hoe de automarkt zal reageren. Diesels en LPG wagens zag je de laatste maanden al op de markt voor een appel en een ei.
Heel veel rijders van diesel en LPG wagens zullen al snel eieren voor hun geld gaan kiezen.
Daarbij zullen tegen december 2014, het begin van de eerste verplichte winterperiode, ook bijzondere effecten ontstaan op de automarkt.
Naast de motorrijders zullen ook veel 9 maanden rijders immers nu een winterwagen nodig hebben.
Tot slot ben ik benieuwd hoe lang deze regeling weer gaat bestaan. Ik denk dat er met een jaar of drie weer wordt overgestapt naar een 30 jaars regeling met toeslagen voor LPG en Diesel. Al zou het mij ook niet verbazen dat Diesel echt op 40 jaar blijft staan. Dat zijn immers de echte boosdoeners in de stedelijke gebieden.
Hadden we maar kilometerheffing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 02:16 #1398965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas
Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen.
Ik denk dat de markt voor oldtimers tussen de 27 en 35 jaar een flinke klap zal krijgen. Daarnaast komt de markt voor diesels op zijn reet te liggen en wordt menig lpg installatie uitgebouwd.
Voor mij persoonlijk is de kwartaalregeling deels van toepassing. Voor mijn oldtimermotor kan ik hem toepassen, dat ene ritje overslaan wat ik normaal in die maanden deed vind ik geen probleem.
Echter zit ik normaal dagelijks op de motor. Mijn auto is puur een luxe die ik ernaast heb in de zomermaanden en een noodzaak voor in de wintermaanden. Voor mijn Volvo zal straks de volledige wegenbelasting betaald gaan wordenk, ik heb mijn mooie slagschip niet voor niets gekocht
Ik denk dat de markt voor oldtimers tussen de 27 en 35 jaar een flinke klap zal krijgen. Daarnaast komt de markt voor diesels op zijn reet te liggen en wordt menig lpg installatie uitgebouwd.
Voor mij persoonlijk is de kwartaalregeling deels van toepassing. Voor mijn oldtimermotor kan ik hem toepassen, dat ene ritje overslaan wat ik normaal in die maanden deed vind ik geen probleem.
Echter zit ik normaal dagelijks op de motor. Mijn auto is puur een luxe die ik ernaast heb in de zomermaanden en een noodzaak voor in de wintermaanden. Voor mijn Volvo zal straks de volledige wegenbelasting betaald gaan wordenk, ik heb mijn mooie slagschip niet voor niets gekocht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 08:15 #1398967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer maar helaas.
Dit gaat
Jammer maar helaas.
Dit gaat onze club en andere clubs leden kosten. De handel in onderdelen wordt minder.
Maar ze denken dat we belasting gaan betalen if een milieu vriendelijke auto kopen. Succes den haag.
Dit gaat onze club en andere clubs leden kosten. De handel in onderdelen wordt minder.
Maar ze denken dat we belasting gaan betalen if een milieu vriendelijke auto kopen. Succes den haag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 10:30 #1398969
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stichting Autobelangen
Onze belangen zijn tot nu toe heel concreet en goed behartigd door de Stichting Autobelangen.
Zij willen nu een gang naar de rechter overwegen, indien er voldoende animo voor is.
Mijn donatie heb ik al toegezegd via hun website: www.vrijstellingoldtimer.nl/
Groeten,
Lieme Huib
Zij willen nu een gang naar de rechter overwegen, indien er voldoende animo voor is.
Mijn donatie heb ik al toegezegd via hun website: www.vrijstellingoldtimer.nl/
Groeten,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 10:37 #1398970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel jammer
Oudevolvo nogmaals bedankt voor je blog (neem aan dat jij dat bent).
Erg jammer, ik heb wel een toezegging gedaan voor €50,00 voor de stichting autobelangen / vrijstellingoldtimer. Vandaag al e.a aan het regelen voor beeindigen van een groot deel van mijn hobby.
Afhankelijk van de weersverwachtingn eind van het jaar schors ik die auto en anders eind januari (kan ik nog even de sneeuw in met de 4x4).
Maar bijna €200 euro per maand aan mrb is het mij niet waard.
Erg jammer, ik heb wel een toezegging gedaan voor €50,00 voor de stichting autobelangen / vrijstellingoldtimer. Vandaag al e.a aan het regelen voor beeindigen van een groot deel van mijn hobby.
Afhankelijk van de weersverwachtingn eind van het jaar schors ik die auto en anders eind januari (kan ik nog even de sneeuw in met de 4x4).
Maar bijna €200 euro per maand aan mrb is het mij niet waard.
18-12-2013 12:05 #1398971
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Graag gedaan
Graag gedaan, moet zeggen dat ik nu wel een beetje discussie moe ben. Nu weer lekker sleutelen (maar goed, ik heb makkelijk praten met nu alleen nog 40+ auto's op m'n 940 na).
Groeten Lars
Groeten Lars
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 15:20 #1398982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boek
Het boek kan dicht .Het is niet anders.
En dan die € 50,-- . 8 erbij en ik rij 3 maanden in m,n Peugeot 205 van 1987 .
Sorry ik kan het echt niet missen.
Of de postcode loterij moet een verrassing hebben .
Bedankt voor jullie inzet .!!! Hulde !!!!
En dan die € 50,-- . 8 erbij en ik rij 3 maanden in m,n Peugeot 205 van 1987 .
Sorry ik kan het echt niet missen.
Of de postcode loterij moet een verrassing hebben .
Bedankt voor jullie inzet .!!! Hulde !!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2013 22:11 #1399000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @wytse we betalen allang km
@wytse we betalen allang km heffing middels de achterlijk hoge accijnsen...
Ze moeten nu eens ophouden met de auto als melkkoe zien.....
Ze moeten nu eens ophouden met de auto als melkkoe zien.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2013 20:00 #1399025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic belastingland
8 en 9 febr is er weer een emigratie beurs in houten .
In het land van de Volvo,s zoeken ze nog goede krachten van de 9,6 mil inwooners gaan er 3,4 mil mensen met pensjoen .
IS DIT EEN OPTIE OM HET LAND VAN BELASTINGEN EN REGELS ,BEKEURINGEN TE VERLATEN VELE ZIJN JE AL VOOR GEGAAN WEGENBEL IN ZWEDEN IS VEEL LAGER BENZ IS GOEDKOPER EN NOG VEEL MEER VOLVO,S DAAR DUS OVERAL VOLVO MATTIE,S
ZELF BEN IK DIT LAND OOK ZAT ,
GR JOHN ESTATE 940 GL 2 BENZ MET SCHUIFDAK 1992 -1994 IN NL INGEVOERD
In het land van de Volvo,s zoeken ze nog goede krachten van de 9,6 mil inwooners gaan er 3,4 mil mensen met pensjoen .
IS DIT EEN OPTIE OM HET LAND VAN BELASTINGEN EN REGELS ,BEKEURINGEN TE VERLATEN VELE ZIJN JE AL VOOR GEGAAN WEGENBEL IN ZWEDEN IS VEEL LAGER BENZ IS GOEDKOPER EN NOG VEEL MEER VOLVO,S DAAR DUS OVERAL VOLVO MATTIE,S
ZELF BEN IK DIT LAND OOK ZAT ,
GR JOHN ESTATE 940 GL 2 BENZ MET SCHUIFDAK 1992 -1994 IN NL INGEVOERD
Moderators: Jerry Stam