Protest Den Haag op het malieveld

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 21:56 #1099849 door V700 register
Protest Den Haag op het malieveld is gemaakt door V700 register
Was een geweldige dag vandaag in Den Haag. Hele leuke mensen gesproken en prachtige klassiekers bekeken. Was met de 300D die ik netjes had gepoetst, hij heeft de rit probleemloos gereden.....
Heel veel ME en politie op de been maar het geheel is zonder incidenten verlopen.
Van de vereniging alleen Boris gezien, we hebben nog een lekkere bak erwtensoep in het centrum gegeten.
Voor een sfeerimpressie heb ik heel wat foto's op google drive gezet:
drive.google.com/folderview?id=0BzbtOnBg...4U1U&usp=sharing
Hoop dat de politiek tot inkeer komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 22:09 #1398901 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic ME
Die Morbide Eenheid rijdt trouwens ook al in ouwe bussies...........

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 22:13 #1398902 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Uitstoot...

solexpaul schreef : Van de vereniging alleen Boris gezien, we hebben nog een lekkere bak erwtensoep in het centrum gegeten.

Dat bedoel ik nou, broeikas-gassen.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-12-2013 22:43 #1398907 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Mooie foto's, maar werking averechts?
Zag mooie foto's voorbij komen vandaag. Het zou echter zo maar kunnen dat het protest averechts heeft gewerkt. De VVD gebruikte zojuist in het debat in de Eerste Kamer het argument dat de auto's die te zien waren op het malieveld aantonen dat de oude regeling zijn doel voorbij geschoten was en dat het goed was dat er een strengere regeling komt. Zie ook mijn <a href=" oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/gaat-de-old...ee/#debateerstekamer ">blogpost update met o.a. het hele verslag van dit debat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2013 01:31 #1398912 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oke , er waren veel duitse
oke , er waren veel duitse autos bij die de politiek graag ziet verdwijnen.
Maar als er veel oldtimers van 40 jaar er bij waren, hadden ze een waarschijnlijk een reactie gegeven van " de nieuwe wetgeving treft deze groep niet, waarom maken ze zich druk om de nieuwe wet".
Ik denk dan aan het spreekwoord. Er is altijd een stok te vinden om een hond te slaan.

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2013 10:13 #1398922 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ikzelf vind het geld niet zo
Ikzelf vind het geld niet zo belangrijk, maar ik vind het zielig voor alle auto's waarvan nu eerder wordt gezegd dat het zogenaamd 'economisch niet meer aantrekkelijk is om ze te onderhouden' en op een gegeven moment afgedankt zullen worden.

Slechte maatregel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2013 16:16 #1398934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het grotere plaatje, denk ik
Ik denk dat het grotere plaatje is dat de autolobby erg hard bezig is geweest in Den Haag. Maatregelen om nieuwe zogenaamd zuinige(r) koekblikjes op de weg te zetten. Van die dertien in een dozijn modelletjes die het net 10 jaar uithouden en dan van ellende uit elkaar vallen. Daar is voor de fabrikanten veel meer winst uit te halen dan uit die oude degelijke stalen bakken. Een nieuw koekblik moet naar de garage omdat zelfs een lampje vervangen een rotklus is met al die tupperware. Een oude bak zoals wij rijden wordt of door ons zelf of door een beunhaasje onderhouden, of komt slechts één keer per jaar voor de apk in de garage.
Daar is geen winst op te behalen. Toen ik nog een MB 280e uit 1972 reed kreeg ik al van de MB dealer hier in Arnhem de vraag waarom ik zo'n oude bak reed.
Het écht grote geld regeert door de lobby-isten, niet de politici. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat de oldtimerregeling is/wordt afgeschaft. Er 'hangen' nog genoeg bedrijven en banen onder de automaterialenhandel. Helapidaka, uw hobby levert ons geen geld op.
Groet,
Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 13:47 #1398974 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Marcel, Helemaal mee
Hoi Marcel,

Helemaal mee eens over de lobby-isten! Ik vermoed zelf dat het de bovag een grote vinger in de pap heeft gehad. Ze hebben al 4 jaar staan lobbyen bij de politiek over de oldtimers. ( omdat ze er niets aan verdienen, en garages voor oldtimers hadden veel werk)

<a href=" www.bovagkrant.nl/fiscus/itemlist/tag/Oldtimers " title="bovag krant sep 2013"> www.bovagkrant.nl/fiscus/itemlist/tag/Oldtimers

Over de volgende bedrijven heb ik nog mijn twijfels, ik denk dan aan de ANWB en de RAI vereniging
Laten deze 3 nou net in het voor jaars overleg hebben gezeten over de oldtimers.
Groeten Marcel 2

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC