Tijdens rijden van LPG naar benzine.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2013 08:53 #1099707
door Mathy van Nisselroy
Tijdens rijden van LPG naar benzine. is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo,
We hebben fris een 940 op LPG3 gekocht. Mijn vraag is, hoe schakel ik op benzine tijdens het rijden? Er zit een 4 kant blokje met verticaal lpg er op en brand een klein lampje. De auto staat bij de garage anders had ik van dat knopje een foto gemaakt. Ik wil even de tank half leeg rijden en de benzine tank met verse benzine vullen. En als de gas tank leeg is schakeld de wagen dan automatich verder op benzine? Misschien domme vragen, maar het is een lange tijd geleden dat ik op LPG reed.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
We hebben fris een 940 op LPG3 gekocht. Mijn vraag is, hoe schakel ik op benzine tijdens het rijden? Er zit een 4 kant blokje met verticaal lpg er op en brand een klein lampje. De auto staat bij de garage anders had ik van dat knopje een foto gemaakt. Ik wil even de tank half leeg rijden en de benzine tank met verse benzine vullen. En als de gas tank leeg is schakeld de wagen dan automatich verder op benzine? Misschien domme vragen, maar het is een lange tijd geleden dat ik op LPG reed.
Met vriendelijke groet,
Roelof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2013 11:15 #1398150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk een Vialle
Waarschijnlijk een Vialle LPi systeem: gewoon op het knopje drukken, het lampje verandert dan van groen in rood (= benzine). Je kunt gewoon heen en weer schakelen, want het is beide injectie. Je merkt normaal niet eens dat je hebt overgeschakeld.
En hij schakelt niet automatisch over hoor, het is verstandig om wat LPG in de tank te laten (een liter of 5) zodat de pomp die in de tank zit niet warmloopt en stuk gaat)
Hij start altijd op benzine, (dan knippert het groene lampje) en na een tijdje gaat hij zelf over op LPG. Dit is om backfires te voorkomen.
Dus: lege benzinetank betekent: niet starten!!! Ook niet als hij warm is!
En hij schakelt niet automatisch over hoor, het is verstandig om wat LPG in de tank te laten (een liter of 5) zodat de pomp die in de tank zit niet warmloopt en stuk gaat)
Hij start altijd op benzine, (dan knippert het groene lampje) en na een tijdje gaat hij zelf over op LPG. Dit is om backfires te voorkomen.
Dus: lege benzinetank betekent: niet starten!!! Ook niet als hij warm is!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2013 11:16 #1398152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Of LPi automatisch overschakelt als de tank leeg is weet ik nie. Ik zou in ieder geval niet advisren daar op te wachten. Er zit een pomp in de tank, die is voor de koeling en smering afhankelijk van LPG in de tank. Ik houd altijd een reserve van 10 liter in de tank voor de pomp. Volvo heeft Vialle LPi ook af-fabriek als "Volvo LPi" verkocht. De handleiding daarvan heb ik al eens gescand en op de site gezet (zie <a href="/node/15348" target="_blank">hier</a>). Is vergelijkbaar met Vialle LPi. Het enige verschil tussen Vialle en Volvo LPi is dat bij Vialle LPi het groene lampje knippert als het systeem op benzine rijdt (meteen na starten) en voorbereid wordt om over te schakelen naar LPG. Zodra het systeem is overgeschakeld gaat het lampje constant groen branden. Bij Volvo knippert het lampje nooit, ook als de auto op benzine rijd en klaar wordt gemaakt om over te schakelen brandt het lampje al constant groen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2013 11:32 #1398155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
voor de link en raadsgeving.
Roelof.
Roelof.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2013 10:14 #1398202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Bij een G3 installatie knippert het lampje groen na het starten, totdat er is overgeschakeld op benzine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2013 15:53 #1398215
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nee, hij schakelt niet
En nee, hij schakelt niet zelf naar benzine als de LPG tank leeg is...
Moderators: Jerry Stam