Oldtimer regeling
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit lag in mijn mailbox:
Op dinsdag 12 november 2013 waren wij tot diep in de nacht aanwezig bij het debat in de Tweede Kamer betreffende het belastingplan 2014. Diverse partijen spraken hun zorg uit over de oldtimerregeling. De drie grootste oppositiepartijen (CDA, PVV en SP) hebben om uitstel van een jaar gevraagd. Norbert Klein (Kamerlid voor 50Plus) kondigde aan een amendement in te dienen voor een jaar uitstel. Wij steunen dit plan, want dan hebben wij de tijd om verder aan te tonen dat de maatregel overbodig is. Tevens heeft hij Weekers nogmaals verzocht op de 8 argumenten van Stichting Autobelangen tegen deze maatregel, in te gaan.
Op woensdag 13 november zullen wij wederom bij de behandeling van het belastingplan aanwezig zijn. Staatssecretaris Weekers zal dan ingaan op de vragen van de Tweede Kamer. Op 19 november 2013 vinden de stemmingen over het belastingplan en de amendementen plaats. Dan weten we of het voorgestelde uitstel er gaat komen. Als dat voorstel weggestemd wordt, dan zullen we direct actie ondernemen richting Eerste Kamer, waar wij reeds met diverse Kamerleden in gesprek zijn.
Wij werken hard aan een video verslag van de gebeurtenissen van 12 november. Zodra dit klaar is, zullen wij dit op onze site plaatsen.
Tot zover deze korte update, wij blijven u op de hoogte houden!
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Zie update: <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/gaat-de...-nee/#reactieweekers "> www.oudevolvo.nl/blog/2013/11/12/gaat-de...-nee/#reactieweekers
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die drukken lekker door, voeren het in en dan na 1 of 2 jaar komt men erachter dat het dus geen ene moer heeft opgeleverd. Dan zit er intussen een andere regering en de oldtimerliefhebbes zijn bedankt.
Het enige waterkansje ligt in de 1e kamer. Maar ik verwacht daar ook niet veel van, dit onderwerp is politiek gezien te onbelangrijk om moeilijk over te doen.
Maar ja we blijven hopen, veel meer kunnen we toch niet doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik volg het nauw lettend via de mail, via de site Oldtimervrijstelling.nl , Twitter, facebook bijna alle media volg ik wel en ik ben ook van mening dat we hem moeten steunen voor het behoud van al die mooie auto's die de oldtimer status hebben gehaald en of het nou een Benz is volkswagen of nou ja noem ze maar op ik waardeer ze allemaal,Zelfs de jongere generatie kiest voor de tuning van auto's uitbouw sets noem ze maar op, daar zit een idee achter, een passie dus een liefhebber ergens van en dat kan ik wel begrijpen, Die hebben we in mindere mate ook bij ons in de club zitten, ledje hier ledje daar side-skirt er op of juist een spoilert ja gaaf zeg ik dan, ook al zou het compleet niet staan vind ik het wel wat hebben als je zo iets doet want het is een auto naar jou smaak brengen of aanpassen naar de wens waar je de auto voor gaat gebruiken, kijk maar naar de Team 91 auto vind ik ook zeer geslaagd en lekker gewaagd misschien niet voor dagelijks gebruik maar als het kan en veilig is waarom niet en zo heeft iedereen zijn idee of smaak qua auto, Maar ik dwaal een beetje af merk ik al wel gewoon blijven steunen dmv donatie of gewoon positief blijven kijken want er is al meer gebeurt dan sinds de fehac,knac,anwb enzo het erbij neer gelegd hebben doe dat maar even na of naast je werk/bedrijf moet je het toch maar even doen al die tijd er in stoppen.
Uiteraard toetsen op redelijkheid en deugdelijkheid en daar raakt het hele verhaal kan nog wal. Ik kan me goed voorstellen dat er dus bijval is.
Mijn vraag is echter, wat is de consequentie?
Dit Belastingplan heeft gedoogsteun en dat is gedaan om het als geheel door de eerste kamer te kunnen loodsen.
Zou de eerste kamer dan componenten af kunnen gaan schieten?
Ik gok dat het een ja/nee voor het geheel wordt...
Maar goed, ik zit niet goed genoeg in de politiek om dat goed in te kunnen schatten.
Als dat zo is, wekt Vrijstelling Oldtimer (hoe goed hun werk ook is) in mijn ogen wel wat valse hoop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
hierbij de tekstGeachte heer/mevrouw, Eerder dit jaar stuurde u ons een e-mail over de nieuwe oldtimerregeling. Graag wil ik u hierbij laten weten dat 50PLUS gisteren een amendement heeft ingediend met als doel een nieuwe regeling een jaar uit te stellen zodat deze verder onderzocht en verbeterd kan worden, en de hobbyist niet getroffen wordt. Er zijn op dit moment nog veel zaken onvoldoende duidelijk, bijvoorbeeld over hoe vervuilend oldtimers precies zijn, hoeveel ermee gereden wordt, hoeveel deze maatregel opbrengt en of een en ander juridisch wel houdbaar is. Basis voor de regeling is onder meer een ‘quickscan’ van het Planbureau voor de Leefomgeving. Nader onderzoek vindt 50PLUS echter wenselijk om zo tot een betrouwbaarder oordeel te komen over de meest effectieve aanpak. Omdat een oldtimerregeling alleen ingevoerd kan worden als dat weloverwogen en goed gefundeerd gebeurd, willen we één jaar uitstel om ervoor te zorgen dat er een regeling komt die écht gaat bereiken waar zij voor bedoeld is: het beschermen van het milieu zonder de hobbyist te treffen, dus mét behoud van automobiel cultureel erfgoed.
Ik ben benieuwd, maar vrees dat hij het niet gaat halen temeer omdat Weekers direct heeft geroepen dat uitstel 123 miljoen kost (wat het amendement ook benoemt).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bovendien zullen de prijzen van de auto's komend jaar NOG verder zakken.whitehorse schreef : Hij blijft bewijzen dat hij niet helemaal de baan aankan en niet zo goed kan tellen. De gemiste belasting doordat de handel helemaal stil ligt moet al miljoenen bedragen en zonder dat ik het precies kan tellen!
Hoewel dat ook weer kansen biedt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik deel jou zorg, andere kant het is politiek en niets gaat zoals verwacht, maar rode draad is wel geld c.q. tekort