Nu ook een 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst even contact gehad met een Volvo 850 estate, we zaten op €450 euro zag er nog goed uit, maar toch wat twijfels of de 850 nu wel een handige auto is als hobbyist. Leek me toch een wat lastiger sleutel auto als de 740. En hij had de twijfel of hij deze auto nu echt weg wilde doen.
Eerder had ik al een 940 bij een Volvo dealer gezien die ik wat hoger in de prijs zat maar wel al wat langer te koop staat.
Toch maar een mailtje gestuurd, dat het op de foto een mooie auto lijkt maar de vraagprijs uit mijn oogpunt niet reëel lijkt maar uiteraard respecteer dat de verkoper dat wel zo vind.
Met een lichte verontschuldiging dat ik zonder naast de auto sta tot een beetje tot de helft van de vraagprijs wil gaan kreeg ik al een tegenbod wat al een 1/3 lager zat maar dat wij er zeker uit kunnen komen.
Maandag even gebeld en eind van de middag bij de Showroom langs. Zag er goed uit maar de auto had ook zeker wat aandachtspunten.
Wat voor 940 is het:
Het is een 940 SE 2,0 estate met Turbo, iets van 155 pk, M46 en vol zwart leer, achterbank en leuning zeer netjes, en voorstoelen ook goed maar iets meer gebruikt (geen scheuren maar wel gebruikt). Redelijke Hydra Velgen met goede banden.
Minder mooi, wat roest op de voor rand van de motorkap en achterklep, verder netjes. Zit een hele map van 11 jaar onderhoud bij in de map genaamd Mijn Volvo.
Ben benieuwd, de auto na onderhandeling zonder garantie gekocht maar gezien de nette stoelen en velgen met banden denk ik dat die al de waarde van de auto vertegenwoordigen. Dus als het niets is, dan brengt hij het wel in onderdelen op, maar is niet het doel maar maakt het risico wel kleiner.
Helaas nog geen echte foto’s maar die volgen nog
Het to do lijstje is alvast:
- Kilometerteler en wijzer maken, wijzer danst maar geeft geen snelheid aan en zelfs bij stilstaan gaat deze naar bv 40 kilometer en dan weer terug (kabelbreuk ?)
- Alarm eruit
- Airco niet belangrijk, blaast kort koude lucht en stopt dat
- Achterklep gaat alleen met sleutel open
- Koppeling zit wat hoger dan normaal (volgens verkoper), mocht die versleten zijn mooi iets voor een Nordicar sleuteldag
- En vast nog wel wat punten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
rudiger schreef : nu Harmen aan zijn jasje trekken om nog een sleuteldag te organiseren!
Groeten Rudiger
Extra sleuteldag Nordicar altijd leuk.
Henk, wilde met de handgreep niet lekker open, moest een beetje wrikken met de sleutel. Bedankt voor de tip met stekker,
En deze kan in Amsterdam bij de volvo dealer hebben gestaan, maar hij moest helpen bij een interne verhuizing en stond nu bij een ander filiaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom haal je het alarm er uit? Bij mij is dat ooit ook weg geknipt, maar leek me juist leuk om ooit weer te herstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
15 ipv 16 inch.
Wel een leuke motor zo'n 2.0 hpt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alarm klopt wil ik eruit halen ivm storingen of spontaan de buurt wakker.
Ga hem morgen maar eens halen, ben benieuwd, was zo meenemen en maar een heel klein stukje gereden.(had langer gemogen)
Aangezien ik geen race monster ben, niet echt vol gas gegeven. Nu was ik wat info aan het opzoeken en zag dat de Turbo meter in de boekjes in de middenstand staat bij stationair.
Ik heb er niet echt opgelet, de auto liep goed maar bij het starten (koud) zag ik dat de Turbo meter opp 2/3 voor het midden stond. Bij een beetje gas geven ging hij naar 1/3 over het midden. En bij loslaten meteen weer 1/2 tot 2/3 voor het midden.
Verder niet opgelet tijdens het ritje, meer aandacht aan de versnellingsbak gegeven omdat die flexibeler was dan de 740 met M46,
Op dit forum zie ik niet zoveel over turbos (wel over het opvoeren) maar niet echt veel over de stand van de meter bij bv koude motor. Maakt me ook niet zoveel uit, ga hem eerst maar eens halen en zal dan wat meer gas geven en kijken of hij dan wel in het middn blijft staan bij een warme motor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het de turbodrukmeter is die bij de toerenteller in zit dan kloppen de standen die je hebt afgelezen wel zo'n beetje. Links van het midden is onderdruk (dus bij stationair of laag toerental), rechts van het midden overdruk (de turbo werkt), precies in het midden is atmosferische druk. Daar staat de wijzer dus ook als de motor uit staat.JMB schreef : dat de Turbo meter in de boekjes in de middenstand staat bij stationair.
Ik heb er niet echt opgelet, de auto liep goed maar bij het starten (koud) zag ik dat de Turbo meter opp 2/3 voor het midden stond. Bij een beetje gas geven ging hij naar 1/3 over het midden. En bij loslaten meteen weer 1/2 tot 2/3 voor het midden.
<a href="/node/10803" target="_blank">> Hier <</a> kun je meer vinden over turbo's overigens.