waarop letten bij 960

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 18:55 #1099414 door V700 register
waarop letten bij 960 is gemaakt door V700 register
Het was de bedoeling deze te kopen maar hij was al verkocht......
Deze volvo 960 met weinig kilometers, 285000, paars kenteken 99zgdd. Staat in friesland bij autofarm.
<a href=" www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240264762 "> www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240264762
2.5 uitvoering met zwart leer.
Ik vindt 'm persoonlijk erg mooi, en voor dat geld.
Tenzij iemand hier een verhaal weet over deze auto waarom ik het niet zou moeten doen.
Wie kan mij vertellen waar ik op moet letten bij aanschf van een 960, automaat .......
Alvast bedankt voor de reakties
Groeten Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2013 22:41 #1396618 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 960

Een Volvo 960 is, wanneer de auto in orde is, een zalige auto. Maar je kunt een kat in de zak kopen als je niet goed weet waar je op moet letten. Als je de auto start moet de motor bij stationair draaien, op benzine zowel als op gas, mooi doodstil blijven liggen, als de motor flink beweegt dan is er iets aan de hand. Trek bij stationair draaien de oliepijlstok er eens uit, er mag geen maionaise (sludge) aan de pijlstok zitten en er mag geen damp uit de buis komen, zoja dan zit of de carterontluchting verstopt of de motor heeft onderdruk. Maak een proefrit, daarbij moet de automaatbak geruisloos en zijdezacht schakelen, je mag geen bijgeluiden horen afkomstig van de wielophanging. Zoja dan zullen er waarschijnlijk wat rubbers vervangen moeten worden. Kijk voordat je de proefrit aanvangt of de auto achterover hangt, want dan is waarschijnlijk de kunstofbladveer aan vervanging toe, en dat is een probleem want die veer is moeilijk te verkrijgen. Ik heb pas gehoord dat Volvo die niet meer kan leveren. Bij stevig remmen mag er geen gedreun optreden, is een Volvo 960 kwaal. Kijk of alle accesoires werken, elektr. ruiten, stoelverwarming, elektr. stoelverstelling, autom. klimaatcontrole, airco, cruisecontrole.  Kijk of de banden gelijkmatig slijtage vertonen. uitlijning. trek de pijlstok van de automaatbak er eens uit na de proefrit. De olie moet rood zijn en zeker niet donkerbruin, en mag ook niet stinken (verbrand). Nog een belangrijkk punt, na de proefrit de koelwaterslang eens inknijpen dit moet goed kunnen, mag zeker niet keihard zijn (lekke koppakking) Het sturen moet normaal kunnen zonder dat er vaste plekken te voelen zijn bij het sturen, kun je het beste voelen bij het nemen van een rotonde.(kapot stuurhuis) De zitting van de stoelen mogen niet doorgezakt zijn want dan moet je een nieuwe vulling bestellen. Als je dit alles gecontroleerd hebt, ik hoop dat ik niets vergeten ben, en het is allemaal in orde. dan heb je een leuke 960.
succes
Henk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 06:43 #1396632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedemorgen
Goedemorgen Henk,

Bedankt voor de informatie, hier kan ik wat mee.
Ik denk dat ik morgen even ga kijken, en dan misschien ook direct even een proefritje maken.
Groet Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 07:49 #1396634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben je nu alweer klaar met
Ben je nu alweer klaar met de 940???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 08:42 #1396639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eigenlijk niet
Eigenlijk niet,
Maar dit is, laten we zeggen, de auto die ik eigenlijk een jaar geleden had moeten tegenkomen.........
Dus even gaan buurten kan geen kwaad en de km stand is ook wel een stukje lager.

Groetjes Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 12:07 #1396645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen voor de prachtige
Alleen voor de prachtige velgen en het zonnedak zou je 'm al willen! (ik althans)
Hoop voor je dat hij het verder ook waard is...succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 12:10 #1396647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die bestuurderstoel ziet er
Die bestuurderstoel ziet er wel zwaar gebruikt uit en mist een kapje aan de zijkant.
Zeker mooie velgen!
Niet perse heel goedkoop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 14:56 #1396658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar zeker ook niet te duur
Maar hij/zij lijkt me ook zeker niet te duur, velgen vroeg ik me af of het originele volvo velgen zijn of niet.
Ga morgen denk ik langs, ik heb vanavond 2 tentamens (avond HBO opleiding), dus na het werk even ergens een happie doen en dan richting school.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 20:34 #1396682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar had ik ook last van ja...

volvotje schreef : Bij stevig remmen mag er geen gedreun optreden, is een Volvo 960 kwaal. 

Daar had ik ook last van ja.. Ik had niet eens een proefrit gemaakt voordat ik de wagen kocht (van een particulier). Alleen de motor gestart.... Geen verzekering meer op de auto en uitgeschreven. Geen nummerplaat meer dus (ik woon in België). Nu kun je wel stiekem even een nummerplaat opschroeven en een stukje gaan rijden, maar hij was een echte Volvo liefhebber, dat zat wel goed zag ik. Had er het volle vertrouwen in en het is een klein dorp...  Alleen idd die remmen bleek achteraf. Was ik niet gewend, dwz nog nooit meegemaakt bij een Volvo. De oorzaak bleek versleten afstandspennen tussen de stabi en de veerpoot! Simpel. Stelde niks voor.
De wagen rijdt idd uitstekend en ben druk doende hem langzaam in top conditie te krijgen. Het was helemaal geen miskoop. Hij heeft de wagen nog gepoetst (dus in de was gezet, wat een werk!) voor de officiële koop of overdracht. Nou, dat hoefde echt niet voor mij, maar hij stond er op de wagen in nette staat te verkopen aan liefhebbers. Het ging hem aan zijn hart, maar hij had een XC90 gekocht (tweede hands). Misschien kwam ie nog langs om de wagen weer terug te kopen als de XC90 hem niet zou bevallen. Dat mag je doen zei ik, maar ik ben verliefd op deze modellen. Ik heb hem nog niet gezien dus de XC90 bevalt hem goed neem ik aan.
De verbeteringen doe ik op mijn gemak. Volgend punt wat op de agenda staat zijn alle rubbers van de achterbrug samen met een nwe bladveer (hoop ik, ik heb nog niets gehoord terwijl 1 nwe veer aanwezig is. Welliswaar van een S90 executive, maar dat maakt mij niet uit). Ben es benieuwd.
Grt,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2013 21:53 #1396698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik ben zelf heel nieuwsgierig naar het verschil tussen de 940 en 960. Heb al heel veel merken gereden maar merk wel dat volvo me wel ligt en dan vooral/alleen de achterwiel aandrijvers.
Ik denk dat ik er morgen heen ga....

Moderators: Jerry Stam