Nieuwe banden voor de 740.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat ik niet veel rij met de 740 zo´n 10 000 km per jaar heb ik besloten all- weather banden te nemen. Ik ben bij de Goodyear vector 4 seasons gekomen. Volgens de garage de gangbare band die zij er onderzetten. Tot nu toe rijden ze mooi rustig. Ben benieuw hoe ze de winter door gaan.
Groet Roelof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Met het oog op komende seizoenen ook voor mij een actueel onderwerp. Kun je iets meer vertellen over jouw rijstijl (bedaagd, vlot, stevig o.id.). Hoeveel kilometers gaat een set banden bij jou mee? En wat heb je voor de Goodyears betaald? Heb je vooraf nog andere keuzes overwogen of liet je het over aan jouw bandenbedrijf?
Vr gr
Adriaan
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Ik had het al eerder moeten doen want de vorige zaten er 12 jaar op, wel nog met veel profiel, en nu rijdt het minder bonkig en trillerig. Ik rijd zelf ong 2-3k per jaar.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Vorige week de Michelin primacy's eraf gehaald.
Die dingen zijn helemaal hard geworden door de ouderdom, allemaal kleine droogte scheurtjes overal, zelfs op het loopvlak.
Die mot ik dus nooit meer hebben...............
Komende weken even een mooi setje Auriga's uitzoeken, dwz lelijk van lak, maar wel recht; laten poedercoaten, vers setje rubber eromheen.
Ik zit er over te denken om zelf maar eens een montage apparaat/balanseer machine te kopen, "zelf wat, dat is een goeie stad" zegt m'n moeder altijd.
Voordelen; midden in de nacht/zaterdagmiddag/zondag een bandje plakken/eromheen leggen, lekker winkelen op internet. (vlgs m'n bandenboer= internet goedkoper als zijn inkoop)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Moet wel toegeven dat ik tot nu toe niet midden in de nacht banden heb omgelegd...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Onafhankelijk zijn van "derden" , daar gaat het mij om.
Ik zo ondertussen aardig wat wielen/banden staan, waar altijd wel wat aan moet gebeuren.
(4 motorfietsen + verschillende velgen, 2 bestelwagens met 2 X 5 wielen, één Volvo met twee/drie setjes wielen, een Camper, een paarden trailer, een vrachtwaggel)
Lucht voor de banden heb ruim voor handen..........(rijmpje/woordgrap)
Als ik, iemand desnoods midden in de nacht, kan helpen, geen probleem, altijd welkom!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn rijstijl is normaal, mag graag met het verkeer mee komen, maar rij niet harder dan 130. Je hebt verschillende banden test hier en de Goodyears kwamen er goed uit. (befriedigend) zeggen de Duitsers. Rij je veel kilometers in de sneeuw dan heb je aan 4 seasons ook niets. Zoals ze schrijven okey in de winter en zomer. Ik wil van het wisselen af omdat ik maar 10 000 per jaar rijd. De 4 banden 195/65-15 kosten inclusief monatage uitbalanceren 371,28 euro. Nu hebben de Duitsers 19% btw.
Mfg. Roelof.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Adriaan
psTip: Nokian WR D3 / H XL winterbanden - goedkoop en 'Sehr Empfehlenswert' volgens Sport Auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : Dat was "bij wijze van spreken" natuurlijk..............
Als ik, iemand desnoods midden in de nacht, kan helpen, geen probleem, altijd welkom!
Handig Andre. Lekker dichtbij. Tot vannacht.
- Frits Lidnr. 795
- 740GLE sedan 1986 / 760 GLE sedan V6 1982 Automaat / 780 Bertone V6 1987 Automaat /
- En een Fiets