Nieuwe banden voor de 740.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2013 10:11 #1099324 door V700 register
Nieuwe banden voor de 740. is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo Fan´s,
Omdat ik niet veel rij met de 740 zo´n 10 000 km per jaar heb ik besloten all- weather banden te nemen. Ik ben bij de Goodyear vector 4 seasons gekomen. Volgens de garage de gangbare band die zij er onderzetten. Tot nu toe rijden ze mooi rustig. Ben benieuw hoe ze de winter door gaan.
Groet Roelof.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-10-2013 11:20 #1396003 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Rijstijl
Hallo Roelof,
Met het oog op komende seizoenen ook voor mij een actueel onderwerp. Kun je iets meer vertellen over jouw rijstijl (bedaagd, vlot, stevig o.id.). Hoeveel kilometers gaat een set banden bij jou mee? En wat heb je voor de Goodyears betaald? Heb je vooraf nog andere keuzes overwogen of liet je het over aan jouw bandenbedrijf?
Vr gr
Adriaan

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2013 18:30 #1396021 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic michelin energy saver plus
Deze band is wel geen all weather band maar komt als een van de beste uit de zomertesten naar voren (ik ga hem waarschijnlijk stallen voor drie mnd, dus all weather achtte ik niet nodig). Als je de banden via Frankrijk besteld scheelt dat aardig in kosten. All-weather banden scoren nooit goed zowel winter en als zomerband, althans ik heb zo'n test nog niet gezien.
Ik had het al eerder moeten doen want de vorige zaten er 12 jaar op, wel nog met veel profiel, en nu rijdt het minder bonkig en trillerig. Ik rijd zelf ong 2-3k per jaar.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2013 19:03 #1396022 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Ouwe banden
Worden hard.
Vorige week de Michelin primacy's eraf gehaald.
Die dingen zijn helemaal hard geworden door de ouderdom, allemaal kleine droogte scheurtjes overal, zelfs op het loopvlak.
Die mot ik dus nooit meer hebben...............
Komende weken even een mooi setje Auriga's uitzoeken, dwz lelijk van lak, maar wel recht; laten poedercoaten, vers setje rubber eromheen.
Ik zit er over te denken om zelf maar eens een montage apparaat/balanseer machine te kopen, "zelf wat, dat is een goeie stad" zegt m'n moeder altijd.
Voordelen; midden in de nacht/zaterdagmiddag/zondag een bandje plakken/eromheen leggen, lekker winkelen op internet. (vlgs m'n bandenboer= internet goedkoper als zijn inkoop)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2013 20:36 #1396023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook aangeschaft.
Heb ik ook aangeschaft. Montage apparaat (op spierkracht) 150 Euro, balanceerapparaat (statisch) 75 Euro. Aantal loodgewichten 50 Euro. Vervolgens als je meerdere auto's hebt gaat het hard met goedkoper aanschaf van banden en geen kosten voor montage en balanceren. Ik had het er eigenlijk zo weer uit.
Moet wel toegeven dat ik tot nu toe niet midden in de nacht banden heb omgelegd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2013 22:32 #1396027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opzich
Ik wil best een keer midden in de nacht banden komen wisselen hoor :)

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 01:26 #1396046 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nachtwerk
Dat was "bij wijze van spreken" natuurlijk..............
Onafhankelijk zijn van "derden" , daar gaat het mij om.
Ik zo ondertussen aardig wat wielen/banden staan, waar altijd wel wat aan moet gebeuren.
(4 motorfietsen + verschillende velgen, 2 bestelwagens met 2 X 5 wielen, één Volvo met twee/drie setjes wielen, een Camper, een paarden trailer, een vrachtwaggel)
Lucht voor de banden heb ruim voor handen..........(rijmpje/woordgrap)
Als ik, iemand desnoods midden in de nacht, kan helpen, geen probleem, altijd welkom!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2013 08:29 #1396053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Adriaan, Mijn rijstijl
Hallo Adriaan,
Mijn rijstijl is normaal, mag graag met het verkeer mee komen, maar rij niet harder dan 130. Je hebt verschillende banden test hier en de Goodyears kwamen er goed uit. (befriedigend) zeggen de Duitsers. Rij je veel kilometers in de sneeuw dan heb je aan 4 seasons ook niets. Zoals ze schrijven okey in de winter en zomer. Ik wil van het wisselen af omdat ik maar 10 000 per jaar rijd. De 4 banden 195/65-15 kosten inclusief monatage uitbalanceren 371,28 euro. Nu hebben de Duitsers 19% btw.
Mfg. Roelof.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
27-10-2013 17:49 #1396088 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nog nooit
Voor 'befriedigend' komt nog 'empfehlenswert' als ik het goed heb. Niet te verwarren met 'sehr empfehlenswert'. Zelf heb ik nog nooit winterbanden onder mijn auto's gehad. Ben liefhebber van banden uit het wat duurdere segment. Met de 960 wat minder op comfort en wat meer op strak sturen gefocust. Bridgestone RE 050-A is een favoriet. Onder de Estate zitten Energy Savers (keus eerste eigenaar). Achter z.g.a.n. Voor aan vervanging toe. Dus keus niet moeilijk. En wat sneeuw betreft: als het echt uit de hand loopt en de NS valt ook uit, neem ik de voorwielaangedreven Civic (900 kg). Die is gek op in de sneeuw spelen...
Adriaan
psTip: Nokian WR D3 / H XL winterbanden - goedkoop en 'Sehr Empfehlenswert' volgens Sport Auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2013 16:49 #1396445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Altijd

struis schreef : Dat was "bij wijze van spreken" natuurlijk..............

Als ik, iemand desnoods midden in de nacht, kan helpen, geen probleem, altijd welkom!

Handig Andre. Lekker dichtbij. Tot vannacht.

• Frits Lidnr. 795
  • 740GLE sedan 1986 / 760 GLE sedan V6 1982 Automaat / 780 Bertone V6 1987 Automaat /
  • En een Fiets

Moderators: Jerry Stam