gebruikte winterbanden adres

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 11:31 #1395541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Montage is exclusief.
Helemaal vergeten dat bij bestellling via internet de montage bij een lokale bandenboer moet gebeuren. Die rekent daar natuurlijk geld voor. Stom, stom stom.
Groet,
Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 11:56 #1395544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 seizoenen
Tenzij je echt de (buitenlandse) sneeuw in duikt voldoen banden als de quatrac van Vredestein (met voldoende profiel!) bijna altijd in NL. Ze hebben de keuring dus je mag ze ook in het winterseizoen in Duitsland gebruiken. Natuurlijk, als het hier echt fout gaat zijn ze minder goed dan verse winterbanden maar er zijn altijd wel een stelletje hufters dat met gladden zomerbanden voor je een file maken :( Of tegen je aanglijden!
Gebruik ze zowel op de twingo als op de tank, tenzij ik een lange rit moet maken richting sneeuwgebieden. Dan voel ik me veiliger met hoog profiel winterbanden die nu nog in de schuur liggen. ik betaalde trouwens iets van 15 euro voor de 4-bandenwissel, zonder opslag. Omleggen van "eigen banden" komt inderdaad al snel op de 60 euro uit, en da's nog bescheiden. In Duitsland de banden laten afleveren bij een bedrijf dat het voor 40 euro doet kan ook, kijk maar op reifen.de.
Winterbanden in de ZOMER is niet verstandig. Met minder dan 3 of 4 milimeter hebben ze volgens mij de zelfde remwerking als een gladde zomerband. Laat je wat dat betreft goed informeren want zelfs eigen risico is al bijna duurder dan 4 winterbanden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 12:06 #1395545 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
Ik heb ook Quatrac 3 all season banden gehad van Vredestein. Nu Goodyear vector 4 season en die bevallen me echt een stuk beter. Ook toegestaan in D als winterband. Minder herrie, gunstiger verbruik en gaan denk ik ook langer mee. 4 season banden zijn minder goed in vergelijking met winterbanden als je de diepe sneeuw ingaat, maar als je in Noord Europa blijft met incidenteel wat sneeuw voldoen ze prima.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-10-2013 12:49 #1395547 door LJ
Beantwoord door LJ in topic All season

henk 940LPT schreef : Ik heb ook Quatrac 3 all season banden gehad van Vredestein. Nu Goodyear vector 4 season en die bevallen me echt een stuk beter. Ook toegestaan in D als winterband. Minder herrie, gunstiger verbruik en gaan denk ik ook langer mee. 4 season banden zijn minder goed in vergelijking met winterbanden als je de diepe sneeuw ingaat, maar als je in Noord Europa blijft met incidenteel wat sneeuw voldoen ze prima.

De Goodyears heb ik ook! Bevalt prima, zeker ook in de winter! Ze zijn alleen wat zachter dan gewone zomerbanden, dus de auto deint nog iets meer dan normaal. Is dat ook jouw ervaring Henk?
_______________________________________________________________________________________________
Volvo 244 Turbo '84
Volvo 945 IC '97

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 13:06 #1395550 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik weet niet beter meer, dus kan het niet goed zeggen. De laatste 70dkm waren op Quatracs en Vectors. Vond de Quatracs al een verbetering tov de Michelins (of waren het Pirelli's) die ik eerder had. Maar dat waren 4 slechte banden (gecupt en versleten), niet representatief voor dat type band. Vectors zijn weer beter dan Quatracs, dat vond ik wel een duidelijk verschil. Ik heb een hogere loadindex (95 ipv 91) en hou ze goed op spanning (ca 2.5-2.6 bar). Ik vond de Quatracs zachter aanvoelen dan de Vectors, maar veel vergelijk met zomerbanden heb ik niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 15:47 #1395554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TS810
Ik heb vorig jaar een setje Continental TS810 van marktplaats getrokken, inclusief Draco-velgen (zonder naafkapjes, dat wel) voor rond de 150 euro dacht ik. Er zat nog profiel genoeg op (8mm). Kwam ook van een Volvo liefhebber af, die ging van een 945 naar een V90.
Zelfs met koud en bochtig weer rijdt het al veel beter (meer grip) dan mijn ''zomerbanden'', nu zijn dat ook niet hele beste bandjes. Van die Michelin Energysavers, ik kan eigenlijk met dit weer niet volgas in de 1e versnelling optrekken zonder dat 'ie dwars wilt. En als het asfalt vochtig is kwispelt de 940 vrolijk met z'n achterkant tot ruim over de 80 km/h :PDaar heb ik met de Continentals geen last van (ofja, minder ;))

• Wim de Goede
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 21:05 #1395577 door Wim de Goede
Beantwoord door Wim de Goede in topic winterbanden
Kijk ook eens op www.ej-banden.nl/ voor de Continental WinterContact TS 850 heb er net 4 gekocht voor € 244,00  komt monteren natuurlijk nog bij.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 21:14 #1395578 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Banden
Hallo Volvisti
Michelin maakt (tenzij ze de laatste twee jaar van gedachte veranderd zijn) geen vierseizoenenbanden.
Op mijn auto liggen vierseizoenenbanden.  Met gemiddeld 10.000 km per jaar heb ik geen zin in de wisseldans twee keer per jaar, waarbij je altijd of te vroeg of te laat bent.  De Duitse grens kan ik van hieruit net niet zien, maar alleen al daarvoor wil ik er onder koudere omstandigheden geen zomerbanden op hebben.  Plus dat je altijd ergens een setje banden op moet slaan, wat me of geld of plek kost.  Voor € 91,50 per band had ik de banden op de auto, gebalanceerd, inclusief nieuwe ventielen.  Vredestein Quadtrac 3.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2013 21:15 #1395579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik kan de Vectors echt aanraden boven de Quatracs, dus als je nog eens voor de keuze staat...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2013 11:13 #1395603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog meer overbodige info
Hallo weer,
En op mijn vorige post aanhakend, nog wat meer overbodige info: na twee dagen Marktplaats afstruinen en wat mailtjes verstuurd te hebben, had ik bijna een set gekocht. Toen schoot het mij ineens te binnen dat ik pas dit draadje over sperdifferentieel had gepost, inclusief deze foto van m'n 960 met winterbanden:

Met daar bij als tekst "( maar wel winterbanden met 9mm profiel)". 9mm profiel... Vorig jaar de winterbanden dus toch vervangen  .Eérst in de schuur kijken dus, of je niet toevallig tóch al goede winterbanden had gekocht. Is bij mij het devies in ieder geval  .

Moderators: Jerry Stam