Volvo PV 444 cab + V70
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zoiets krijg je hier never nooit niet door de keuring..............
Erg fraai!
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat mij betreft mislukt.
De verhoudingen kloppen niet. Maar goed, het is beter dan een paar spoilers plakken op een golf 1
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, dat valt wel mee in NL. Ik heb jaren geleden een '90-er 760GLE omgebouwd tot cabrio. Hij werd van voor tot achter getest bij de RDW in Lelystad. Torsie, doorbuigen, constructie en weggedrag op het circuit aldaar. De test nam een gehele werkdag in beslag en kostte mij ruim 900 Euro. De cabrio werd goed bevonden voor het verkeer. Ik kreeg een officieel kentekenbewijs waar cabriolet opstond! Gewoon toegekend voor dagelijks verkeer. Ik heb er ruim 5 jaar mee gereden. Stond ingeschreven op naam van mijn vriendin in NL. Daarna (de liefde met de Maastrichtse was over) ingevoerd in België en nooit meer op kenteken gekregen GRrrrrrrrrrrr!!!!!! Terwijl B dat uit Europese overwegingen MOET doen. Ik kan de staat voordragen voor de rechtbank maar heb daar het geld niet voor. Dat kost waarschijnlijk vele tiendzuizenden Euro's. Ik wil, of beter moet noodgedwongen, de wagen weer invoeren in NL. Maar dan komt probleem nummer 2: Je mag geen buitenlandse wagen rijden al staatsburger in je land. Dat is belastingontduiking en wordt gezien als een zwaar misdrijf. Nou, als het zover is, heb ik het volle pak papieren van de Volvo bij en geef dat aan de douane. Ook dan weet ik weer: alleen de douane mag hier op controleren, niet de politie. Die hebben niet de bevoegdheid hiertoe. Ik wil best B wegentaks betalen maar dan zeg ik: dan moet Brussel mij helpen. IK heb mijn best gedaan... Heb voordat ik de wagen uitvoerde naar de Belgische RDW, de DIV in Brussel, een brief geschreven of zo'n wagen goedgekeurd zal worden in België. Hun antwoord was "JA". Ik heb dat op papier!. en nog steedsbewaard en in bezit. Maar toen puntje bij paaltje kwam was de reactie: "NEE. Alleen origineel". Ik heb nog een aangetekend schrijven MET antwoordbevestiging gestuurd maar nooit iets vernomen. Dat is België... Toen gebeld naar Brussel naar het DIV, uren lang. Kwam niet aan de lijn. Of als ik aan de lijn kwam, doorverbonden, en nog een paar keer en dan de verbinding verbroken. Verschrikkelijk.. Dat is ook weer typisch België. Het bleef helemaal stil met de brieven. Die brieven heb ik nog kopiën van. Ik kan die gasten in Brussel niet bereiken.. Maar ze kloppen wel direct aan de deur als ik te laat ben met invullen van de personen en gemeente belasting! Grrrrrrrrrr!!!!!!!struis schreef : Maar dat kan alleen in een land waar je geen instanties hebt zoals een RDW o.i.d..
Erg fraai!
Petje af voor de Nederlandse RDW, er kan veel maar technisch moet het wel in orde zijn. In België kan...... NIKS! Zelf lassen aan je auto mag niet of een K&N luchtfilter aanbrengen! Jawel, dat is echt waar!! Dat mag niet en je krijgt een rode kaart (afgekeurd dus). Die PV444 krijge je zeker wel gekeurd in NL als de carrosserie maar stevig genoeg is gemaakt en veiligheid in orde is. Het waren toffe gasten bij de RDW in Lelystad destijds. Meestal krijgen ze een DAF of kever omgebouwd naar cabrio, maar volledig eigenbouw zoals een Volvo.... Nog nooit.. Ze waren onder de indruk. En het zijn ook autoliefhebbers natuurlijk...
Robert
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
struis schreef : Maar dat kan alleen in een land waar je geen instanties hebt zoals een RDW o.i.d..
Erg fraai!
Op het Big Opel forum heeft iemand een carroserie van een opel admiral over een chassis gelegd van een Opel Senator.
<a href=" www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=4961 "> www.bigopels.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=4961
Als de link niet werkt of je moet je registreren dan hoor ik dat wel dan zal ik de foto's kopieren en hier plakken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Je moet je inderdaad registreren op dat forum.Admiral schreef : ... of je moet je registreren ...
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een klant van me kocht in de VS een Wrecker, een opbouw om vrachtwagens mee af te slepen/weg te trekken (uit berm en sloot)
Mooi stevig ding.
Nieuw Volvo chassis gekocht, opbouw erop naar de RDW, onmogelijk vonden ze, steeds afgekeurd.
Naar Duitsland, ook afgekeurd..............
Naar België; wel goedgekeurd!
Toen van "B" kenteken naar Nld............ging niet zonder slag of stoot. maar na 1,5 jaar toch een Nederlands kenteken.