cruise control Volvo 260, B27E, bwjr 1978
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 22:19 #1099025
door P.J. Bus
cruise control Volvo 260, B27E, bwjr 1978 is gemaakt door P.J. Bus
Weet iemand of er een cruise control (CC) past in een 260, bwjr 1978, met een B27E. In Vadis kan ik er een vinden vanaf 1979, alter 1, Vadis nummer 283137....Maar als ik dit in type in Google vind ie niets. Als ik CC intik onder Volvo 240 des te meer hits, maar die lijken er helemaal niet op, of zit ik er naast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 22:34 #1394297
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Als...
Als die 260 uit "78 ook een snelheids meter heeft die werkt dmv pulsen, zal het op een paar mechanische details moeten passen.
Met mechanische details bedoel ik beugeltjes en steuntjes.
Een CC is niet meer als een kastje wat gas geeft/los laat om het aantal ingestelde pulsen "vast" te houden.
Een CC is niet meer als een kastje wat gas geeft/los laat om het aantal ingestelde pulsen "vast" te houden.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 23:33 #1394316
door René Minnebo (GAST)
Dat zou betekenen dat mijn 82er die ook een km teller heeft met pulsen dit ook moet werken. Moet je alleen wel de richting aanwijzer hendel van een 2 serie gebruiken, maar werkt dit dan wel op de CC van de 7 of 9 serie
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic gaat dat echt werken
struis schreef : Als die 260 uit "78 ook een snelheids meter heeft die werkt dmv pulsen, zal het op een paar mechanische details moeten passen.
Dat zou betekenen dat mijn 82er die ook een km teller heeft met pulsen dit ook moet werken. Moet je alleen wel de richting aanwijzer hendel van een 2 serie gebruiken, maar werkt dit dan wel op de CC van de 7 of 9 serie
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 23:54 #1394326
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Jeb!!!
Maar ipv het richting aanwijzer handle met de knoppen ingebouwd, kan je natuurlijk ook iets anders verzinnen; een losse inbouw schakelaar, 3 standen, resume, on en off.
Resume vasthouden = versnellen. En vergeet de rem-pedaal schakelaar niet, net als de evt koppelings schakelaar.
Resume vasthouden = versnellen. En vergeet de rem-pedaal schakelaar niet, net als de evt koppelings schakelaar.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2013 19:01 #1394439
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic ik zag in Vadis
dan je vanaf 1979 voor de 260 aparte richtingsaanwijzers kunt bestellen, dus wrsl voor de knoppen die jij bedoeld? Nummer 1363819 in Vadis...
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2013 01:02 #1394456
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mooi
Ik heb zelf een VDO Cruise Control ingebouwd, bediend met een origineel Volvo RAW Handle.
Is inderdaad wel zo mooi.
Is inderdaad wel zo mooi.
Moderators: Jerry Stam