Lekkage olie koeler S90 , LPG 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 23:36 #1098785
door V700 register
Lekkage olie koeler S90 , LPG 1998 is gemaakt door V700 register
De oliekoeler van mijn S90 op LPG van 1998 , km stand 620.000 lekt.
Hoe is dit te verhelpen ?? Of moet het geheel vervangen worden.
Het probleem was begonnen met een soort van "zweten " maar nu is het erger
Hoe is dit te verhelpen ?? Of moet het geheel vervangen worden.
Het probleem was begonnen met een soort van "zweten " maar nu is het erger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2013 23:53 #1393064
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hoe kan iemand deze vraag verstandig/technisch/kundig/adviserend beantwoorden?
Ik niet..., wel vind ik het schitterend te lezen dat je s90 reeds 620.000 km (!) heeft gereden.
Dat stelt mij i.i.g. weer enorm gerust. (met 186.000)
In mijn hart zeg ik, ben je verknocht aan je s90, dan uiteraard vernieuwen en alles wat "dubieus" is meteen ook preventief vervangen. Het e.e.a. uiteraard eerst goed afwegen met wat je mogelijkheden zijn, denk ik.... . Niet overhaast/impulsief in een opwelling.
Succes, kenners hier zullen nog wel reageren. Lid worden en een sleuteldag bezoeken is ook een optie waard...
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic tsja...
Hoe kan iemand deze vraag verstandig/technisch/kundig/adviserend beantwoorden?
Ik niet..., wel vind ik het schitterend te lezen dat je s90 reeds 620.000 km (!) heeft gereden.
Dat stelt mij i.i.g. weer enorm gerust. (met 186.000)
In mijn hart zeg ik, ben je verknocht aan je s90, dan uiteraard vernieuwen en alles wat "dubieus" is meteen ook preventief vervangen. Het e.e.a. uiteraard eerst goed afwegen met wat je mogelijkheden zijn, denk ik.... . Niet overhaast/impulsief in een opwelling.
Succes, kenners hier zullen nog wel reageren. Lid worden en een sleuteldag bezoeken is ook een optie waard...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2013 00:11 #1393065
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Geejee,
Bedankt voor je
Hoi Geejee,
Bedankt voor je reactie.
Toen mijn S90 de stand van 185000 bereikt en dit was na ruim 2 jaar, was mijn S90 pas ingereden en nog eens na 370.ooo ging de S90 nog beter rijden met als gevolg, dat ik er geen afstand mee van kon doen.
Ik heb ook nog een S60 en die noem ik de FORD en nog een 440 Spiirt en dienoem ik het moderne DAFJE
Bedankt voor je reactie.
Toen mijn S90 de stand van 185000 bereikt en dit was na ruim 2 jaar, was mijn S90 pas ingereden en nog eens na 370.ooo ging de S90 nog beter rijden met als gevolg, dat ik er geen afstand mee van kon doen.
Ik heb ook nog een S60 en die noem ik de FORD en nog een 440 Spiirt en dienoem ik het moderne DAFJE
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2013 08:48 #1393073
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooi!
Mooie kilometerstand! En zeker voor een whiteblock!
Bedoel je de extra oliekoeler die voor de radiator is gemonteerd?
Piet
Bedoel je de extra oliekoeler die voor de radiator is gemonteerd?
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2013 21:45 #1393094
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Piet,
Inderdaad dat
Hallo Piet,
Inderdaad dat "rechthoekige blok " bij de radiateur.
Daar lijkt het vandaan te komen.
Vriendelijke groet,
Aart
Inderdaad dat "rechthoekige blok " bij de radiateur.
Daar lijkt het vandaan te komen.
Vriendelijke groet,
Aart
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2013 22:54 #1393095
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Vervangen
Hallo Aart,
ik denk dat vervangen de enige en verstandige optie is. Het koelblokje is door ouderdom gewoon "op" wat na 620000 km en 16 jaar niet vreemd is.
Voor de rest ga ik geheel met Geejee mee. De boel prima in orde houden en blijven genieten van je mooie S90. De mijne heb ik sinds enige weken weer terug op de zaak gezet. Junior ( nr. 3 die nog thuis woont) heeft zijn rijbewijs en die "arresteert" zovaak mijn kleine rugzak dat ik weer meer in de Volvo rijd. En met de bijtelling voor auto's ouder dan 15 jr. is goed te leven. En gezien het goede voorbeeld dat jij geeft kan ik nog zeker 370000 km vooruit voordat de mijne ook zo'n astronomische kilometerstand heeft bereikt.
Groeten, Jan.
ik denk dat vervangen de enige en verstandige optie is. Het koelblokje is door ouderdom gewoon "op" wat na 620000 km en 16 jaar niet vreemd is.
Voor de rest ga ik geheel met Geejee mee. De boel prima in orde houden en blijven genieten van je mooie S90. De mijne heb ik sinds enige weken weer terug op de zaak gezet. Junior ( nr. 3 die nog thuis woont) heeft zijn rijbewijs en die "arresteert" zovaak mijn kleine rugzak dat ik weer meer in de Volvo rijd. En met de bijtelling voor auto's ouder dan 15 jr. is goed te leven. En gezien het goede voorbeeld dat jij geeft kan ik nog zeker 370000 km vooruit voordat de mijne ook zo'n astronomische kilometerstand heeft bereikt.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam