onbetrouwbare kopers.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2013 19:44 #1098699
door Mathy van Nisselroy
Afgelopen weekend heb ik een advertentie op de website geplaatst onder onderdelen. Ik heb een motor uit een 960 3 ltr te koop. Ik heb daar div. reacties op gehad oa. van ene Gazenbeek. Na deze man uitvoerig uitgelegd te hebben om wat voor motor het ging, nam deze man de volgende dag de beslissing om deze motor van mij te kopen. Over de prijs waren we het snel eens en we spraken af dat de motor vandaag om 13 uur afgehaald zou worden. Omdat de motor niet bij mij thuis ligt maar bij een monteur die bij het bedrijf werkt waar ik ook wwerk en die voor mij nogal wat klusjes opknapt. Echter dat is voor mij ongeveer 40km heen en weer 40 km terug. Ik had met die monteur afgesproken dat ik de motor zelf uit zijn garage kon halen want hij zou een sleutel klaarleggen, hij was zelf niet thuis.
Vanmiddag om 13 uur was ik aanwezig, maar nog geen Gazenbeek, gewacht, toen de gsm. gepakt en hem gebeld, na enkele pogingen nam hij de tel op. Hij schrok merkbaar dat hij mij aan de lijn had en wist niet goed wat te zeggen, maar het kwam er op neer dat hij mij afgelopen dinsdag nog een sms had gezonden, met de mededeling dat hij afzag van de koop. Dit is echter niet waar, ik heb alle berichten die ik ontvangen heb de afgelopen week nagekeken maar geen sms van hem.
Hij heeft mooi mijn zondagmiddag verpest, hoop kilometers gereden voor Jan L..... en ik heb van de week ook div. andere mensen moeten teleurstellen die ook geinformeerd hadden naar deze motor.
Het is misschien niet netjes van mij om dit zo op het forum te zetten, maar dit is een waarschuwing voor andere verkopers. Ik weet voortaan wel dat ik een bedrag vooraf vraag als borg voor mij dat ik iets zeker verkocht heb. Ten overvloede, toen ik de motor aan hem verkocht vertelde hij me dat hij ook lid is van de vereniging. Ik kan het me echter bijna niet voorstellen dat hij ook lid is van de club.
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die te goeder trouw iets aanbiedt
Henk
onbetrouwbare kopers. is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Afgelopen weekend heb ik een advertentie op de website geplaatst onder onderdelen. Ik heb een motor uit een 960 3 ltr te koop. Ik heb daar div. reacties op gehad oa. van ene Gazenbeek. Na deze man uitvoerig uitgelegd te hebben om wat voor motor het ging, nam deze man de volgende dag de beslissing om deze motor van mij te kopen. Over de prijs waren we het snel eens en we spraken af dat de motor vandaag om 13 uur afgehaald zou worden. Omdat de motor niet bij mij thuis ligt maar bij een monteur die bij het bedrijf werkt waar ik ook wwerk en die voor mij nogal wat klusjes opknapt. Echter dat is voor mij ongeveer 40km heen en weer 40 km terug. Ik had met die monteur afgesproken dat ik de motor zelf uit zijn garage kon halen want hij zou een sleutel klaarleggen, hij was zelf niet thuis.
Vanmiddag om 13 uur was ik aanwezig, maar nog geen Gazenbeek, gewacht, toen de gsm. gepakt en hem gebeld, na enkele pogingen nam hij de tel op. Hij schrok merkbaar dat hij mij aan de lijn had en wist niet goed wat te zeggen, maar het kwam er op neer dat hij mij afgelopen dinsdag nog een sms had gezonden, met de mededeling dat hij afzag van de koop. Dit is echter niet waar, ik heb alle berichten die ik ontvangen heb de afgelopen week nagekeken maar geen sms van hem.
Hij heeft mooi mijn zondagmiddag verpest, hoop kilometers gereden voor Jan L..... en ik heb van de week ook div. andere mensen moeten teleurstellen die ook geinformeerd hadden naar deze motor.
Het is misschien niet netjes van mij om dit zo op het forum te zetten, maar dit is een waarschuwing voor andere verkopers. Ik weet voortaan wel dat ik een bedrag vooraf vraag als borg voor mij dat ik iets zeker verkocht heb. Ten overvloede, toen ik de motor aan hem verkocht vertelde hij me dat hij ook lid is van de vereniging. Ik kan het me echter bijna niet voorstellen dat hij ook lid is van de club.
Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die te goeder trouw iets aanbiedt
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2013 20:02 #1392595
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foutje
Hallo Henk
Ik heb je bericht verplaatst, omdat het in het Internationaal forum stond. Dat is bedoelt voor mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Dhr. Gazenbeek is inderdaad lid. En net als jij schijnbaar nog in de veronderstelling, dat je erop aankunt dat een sms altijd aankomt.
groetjes
Mathy
Ik heb je bericht verplaatst, omdat het in het Internationaal forum stond. Dat is bedoelt voor mensen die de Nederlandse taal niet machtig zijn.
Dhr. Gazenbeek is inderdaad lid. En net als jij schijnbaar nog in de veronderstelling, dat je erop aankunt dat een sms altijd aankomt.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2013 20:18 #1392596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op het 850 forum is een
Op het 850 forum is een speciaal topic voor verkopers en kopers. Kan je plussen en minnen uitdelen. Vind dat zo slecht nog niet. Nog niet heel lang geleden hadden wij een lid die veel mensen binnen de club belazerd heeft. Met een forumtransactie topic kan je ervaringen van anderen lezen dan had deze persoon minder mensen kunnen oplichten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2013 21:13 #1392602
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms
is het beter om eerst even na te denken voor je een frustratie op een forum zet.
Vind het verhaal vervelend maar om nou gelijk iemand aan de schandpaal te nagelen en naam etc te noemen op forum met deze eenmalige actie gaat mij wel wat ver.
Verkoop zelf ook best wel wat via forum/marktplaats en je wilt niet weten hoeveel mensen er nog moeten komen die wat "gekocht" zouden hebben.
Het hoort bij het spel en de normen en waarde die we met z'n alle hanteren, goed of slecht.
Uiteraard is oplichting een andere zaak en moet aangepakt worden, maar vind deze actie geen oplichting, slechts miscommunicatie.
Spreek gewoon af met je koper, bel mij als je met 15 minuten bij het ophaal adres bent en je hebt geen probleem met voor niks rijden.
Vind het verhaal vervelend maar om nou gelijk iemand aan de schandpaal te nagelen en naam etc te noemen op forum met deze eenmalige actie gaat mij wel wat ver.
Verkoop zelf ook best wel wat via forum/marktplaats en je wilt niet weten hoeveel mensen er nog moeten komen die wat "gekocht" zouden hebben.
Het hoort bij het spel en de normen en waarde die we met z'n alle hanteren, goed of slecht.
Uiteraard is oplichting een andere zaak en moet aangepakt worden, maar vind deze actie geen oplichting, slechts miscommunicatie.
Spreek gewoon af met je koper, bel mij als je met 15 minuten bij het ophaal adres bent en je hebt geen probleem met voor niks rijden.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2013 22:13 #1392607
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic tsja
@volvotje; Ik kan me er iets bij voorstellen dat je 'niet blij' bent. Ik persoonlijk vind het wel kunnen dat je het hier post, immers je maakt niemand uit voor verrotte vis maar verteld jouw eigen ervaring. Of je er wat mee opschiet weet ik niet maar als je jezelf er beter door voelt.......... Wij kennen de afspraken van de koop niet dus wie er de afspraken niet is nagekomen (maw wie 'schuld' is) geen idee. Zoals al gezegd lijkt het op miscommunicatieIk kan er zelf ook superslecht tegen en met sommige mensen/leden zou ik ook absoluut geen zaken meer doen omdat afspraken niet werden nagekomen maar duidelijkheid en evt handgeld is al een goede basis.
Tip; Een koper die jij achterna moet bellen om een afspraak te maken om de verkoop te voltooien en hierin niet duidelijk is is IMHO géén koper.Iemand die graag iets van jou wil kopen die neemt zsm contact met je op om de boel af te ronden....
Just my two cents....
Tip; Een koper die jij achterna moet bellen om een afspraak te maken om de verkoop te voltooien en hierin niet duidelijk is is IMHO géén koper.Iemand die graag iets van jou wil kopen die neemt zsm contact met je op om de boel af te ronden....
Just my two cents....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 15:46 #1392656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tip
Sowieso nooit iets vasthouden voor iemand, dat is wat ik altijd doe. Degene die bij mij het eerst op de stoep staat met cash is de koper, niemand anders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 15:59 #1392658
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Ook als iemand onderweg is? Ik woon in het noorden en ben zomaar 1 of 2 uur onderweg om iets te kunnen bekijken of op te halen. Vaak bel ik voor vertrek nog even. Als men mij voor vertrek afbelt, prima, maar als ik een kwartiertje voor bestemming nog afgebeld wordt (of die melding op bestemming krijg) zou ik ook niet blij zijn. Ik houd wel spullen vast voor mensen maar ik maak wel goede afspraken over de termijn en probeer die zo kort mogelijk te houden. Ik spreek met andere geïnteresseerden af dat ik hen informeer mocht het niet doorgaan maar dat ze de vrijheid hebben elders te kopen mochten ze eerder wat voorbij zien komen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 16:07 #1392659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lees eens het 850 forum
Lees eens het 850 forum feedback op forumtransacties. @Bestuur en moderatoren wellicht kunnen jullie hier eens naar kijken ?
Over het algemeen heb ik zeer goede ervaringen met transacties van delen etc op het forum. Met auto's wat minder, maar daar heb ik van geleerd. (een goed onderhouden auto waar achteraf voor 800 aan onderdelen in moesten, een goede auto met toen ik hem ging halen vol expantievat en de ochtend erop plas water eronder, waterpomp lek. Als het medelid dit nu gewoon gezegd had was het geen probleem geweest maar dit gaf toch een naar gevoel.
Ook 1tje met een vol watertankje en de dag erop water eronder, radiator lek. Zelfde verhaal had hem er echt niet op laten staan.....
Die verkopers hadden minnen gekregen bij feedback haha.
Over het algemeen heb ik zeer goede ervaringen met transacties van delen etc op het forum. Met auto's wat minder, maar daar heb ik van geleerd. (een goed onderhouden auto waar achteraf voor 800 aan onderdelen in moesten, een goede auto met toen ik hem ging halen vol expantievat en de ochtend erop plas water eronder, waterpomp lek. Als het medelid dit nu gewoon gezegd had was het geen probleem geweest maar dit gaf toch een naar gevoel.
Ook 1tje met een vol watertankje en de dag erop water eronder, radiator lek. Zelfde verhaal had hem er echt niet op laten staan.....
Die verkopers hadden minnen gekregen bij feedback haha.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 18:29 #1392669
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afspraak is afspraak
Eigenlijk doet het niet terzake of het sms je wel of niet is overgekomen.
Je hebt toch iets gekocht en daar moet je je aan houden vind ik.
Ook ik ben er inmiddels achter dat niet iedereen er zo over denkt en houd pas iets vast als er een aanbetaling is gedaan!!
Je hebt toch iets gekocht en daar moet je je aan houden vind ik.
Ook ik ben er inmiddels achter dat niet iedereen er zo over denkt en houd pas iets vast als er een aanbetaling is gedaan!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-08-2013 19:12 #1392672
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Idd, nooit iets vasthouden
Idd, nooit iets vasthouden zonder aanbetaling. Waarom zou je dat doen. Als er iemand anders eerder is ben je het onderdeel mooi kwijt. Als de koper hem echt zo graag wil hebben, dan doet ie wel een aanbetaling.
Moderators: Jerry Stam