velgen verkopen en velgen weer terugkopen met volvo 740 V8
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2013 13:33 #1098477
door V700 register
velgen verkopen en velgen weer terugkopen met volvo 740 V8 is gemaakt door V700 register
Een nieuwe dag en een nieuw lid.
Het begon met een witte 740 sedan. Dit was een 2.3t met 400.000km+. We gebruikte de volvo toen om mee te dragracen(400m sprint). Een jaar lang veel plezier van gehad en geen problemen mee gehad. Besloten werdt om de motor in een lichtere en beladtingvrije auto te monteren (kadett). De volvo werdt toen in onderdelen verkocht. Die velgen werden verkocht aan een andere 740 liefhebber. Later belde de koper voor informatie over amerikaanse motoren. Wij waren bezig met amerikaanse V8 blokken te reviseren. De beste meneer wist niet goed wat die wilde of investeren in de auto of de auto verkopen. Toen ik dit hoorde was ik ineens zeer geintresseerd. Veel ervaring was er al met de 740 met meer dan 400.000km en deze had pas 87.000 gelopen en belastingvrij.
Zo wilde het lot dat ik overstapte van een seat ibiza cupra naar een volvo 740 chevrolet V8. De ibiza had me een hoop geld gekost aan reparaties en afschrijvingen. Iets wat ik niet meer wilde. Opzoek was ik naar iets met een v8, maar de amerikaanse modellen vond ik zelf te oud, zwaar en te log.
De 740 was eigenlijk zo goed als klaar. Bij het rdw was die omgekeurd voor v8. Toch waren er nog een paar kleine kinderziektes. De eerst dag ik hem had brak de aandrijfas. Het gietijzer was niet helemaal goed gelast. Bij een bedrijf wat ook aandrijfassen maakt voor de hoogste klassen in dragracen en vrachtwagens. Daar werdt de assen op maat gemaakt en gebalanseert. Zo een week later sprong er tijdens het rijden een koelsslang los, moet zeggen ven zelf monteur, en dat zag er spectaculaire uit. Alles weer goed vastgezet en weer een kinderziekte minder. Op zondag een lang stuk gereden en daar bleek de startmotor niet goed tegen te kunnen. Die is waarschijnlijk te warm geworden.
Nu worden er maandag spullen besteld uit amerika. Waaronder een startmotor en verschillend tellers om alles in de gaten te houden.
Het is een volvo 740 sedan uit 1986. Er ligt een chevrolet 350 (5.7L). Met 305 cilinderkoppen. Van de winter is de planning om het motor blok eruit te halen en helemaal te reviseren. Zo komen er goede edelbrock 350 cilinderkoppen op. De 305 koppen beperken nu erg het vermogen, nu ongeveer 250-275pk. Met de nieuwe koppen zal dit ongeveer 375-425pk worden. Met de combinatie wil ik dan 10 jaar zonder problemen willen rijden. Vast en zeker zullen er dingen stukgaan. Maar aan het motorblok zal het niet liggen.
In alphen aan de rijn hoop ik erbij te zijn op de oldtimerdag.
M.v.g Lennard
Het begon met een witte 740 sedan. Dit was een 2.3t met 400.000km+. We gebruikte de volvo toen om mee te dragracen(400m sprint). Een jaar lang veel plezier van gehad en geen problemen mee gehad. Besloten werdt om de motor in een lichtere en beladtingvrije auto te monteren (kadett). De volvo werdt toen in onderdelen verkocht. Die velgen werden verkocht aan een andere 740 liefhebber. Later belde de koper voor informatie over amerikaanse motoren. Wij waren bezig met amerikaanse V8 blokken te reviseren. De beste meneer wist niet goed wat die wilde of investeren in de auto of de auto verkopen. Toen ik dit hoorde was ik ineens zeer geintresseerd. Veel ervaring was er al met de 740 met meer dan 400.000km en deze had pas 87.000 gelopen en belastingvrij.
Zo wilde het lot dat ik overstapte van een seat ibiza cupra naar een volvo 740 chevrolet V8. De ibiza had me een hoop geld gekost aan reparaties en afschrijvingen. Iets wat ik niet meer wilde. Opzoek was ik naar iets met een v8, maar de amerikaanse modellen vond ik zelf te oud, zwaar en te log.
De 740 was eigenlijk zo goed als klaar. Bij het rdw was die omgekeurd voor v8. Toch waren er nog een paar kleine kinderziektes. De eerst dag ik hem had brak de aandrijfas. Het gietijzer was niet helemaal goed gelast. Bij een bedrijf wat ook aandrijfassen maakt voor de hoogste klassen in dragracen en vrachtwagens. Daar werdt de assen op maat gemaakt en gebalanseert. Zo een week later sprong er tijdens het rijden een koelsslang los, moet zeggen ven zelf monteur, en dat zag er spectaculaire uit. Alles weer goed vastgezet en weer een kinderziekte minder. Op zondag een lang stuk gereden en daar bleek de startmotor niet goed tegen te kunnen. Die is waarschijnlijk te warm geworden.
Nu worden er maandag spullen besteld uit amerika. Waaronder een startmotor en verschillend tellers om alles in de gaten te houden.
Het is een volvo 740 sedan uit 1986. Er ligt een chevrolet 350 (5.7L). Met 305 cilinderkoppen. Van de winter is de planning om het motor blok eruit te halen en helemaal te reviseren. Zo komen er goede edelbrock 350 cilinderkoppen op. De 305 koppen beperken nu erg het vermogen, nu ongeveer 250-275pk. Met de nieuwe koppen zal dit ongeveer 375-425pk worden. Met de combinatie wil ik dan 10 jaar zonder problemen willen rijden. Vast en zeker zullen er dingen stukgaan. Maar aan het motorblok zal het niet liggen.
In alphen aan de rijn hoop ik erbij te zijn op de oldtimerdag.
M.v.g Lennard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-08-2013 14:07 #1391565
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Versla
Dit is die van Roy, ceska?
Zelfde kenteken, kleur en chevrolet motor met edelbrock luchtfilter.
Rvs uitlaat van Jelmar
Maar.. Welkom! Leuk ding.
Groeten,
Gerben
Zelfde kenteken, kleur en chevrolet motor met edelbrock luchtfilter.
Rvs uitlaat van Jelmar
Maar.. Welkom! Leuk ding.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2013 15:34 #1391568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden
@ Mooi die lennard , de site ook gevonden, ben nog bij je geweest tijdje terug .
@gerben het is inderdaad de V8 van roy/ceska die lennard heeft gekocht.
En Gerben als je nog wat meer V8 zoekt , Lennrad heeft er nog wel een paar liggen , keuze genoeg .
Hij heeft ook nog een paar verlengde 240'staan , dacht 1 met een v8 erin .
Ben al eens bij Lennard geweest .
@gerben het is inderdaad de V8 van roy/ceska die lennard heeft gekocht.
En Gerben als je nog wat meer V8 zoekt , Lennrad heeft er nog wel een paar liggen , keuze genoeg .
Hij heeft ook nog een paar verlengde 240'staan , dacht 1 met een v8 erin .
Ben al eens bij Lennard geweest .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2013 16:12 #1391569
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De volvo 240 is niet van
De volvo 240 is niet van mij, maar van een klant die er een 305 is gebouwd wilde hebben. Ik kom daar paar avonden per week om mee te helpen sleutelen aan de v8 projecten. Waaronder een verlengde zwarte 240 met een chevrolet 305 die bijna af is.
Ikzelf ben niet de huurder van daar. Maar een leerling.
Ja de auto heb ik van roy overgenomen.
Ikzelf ben niet de huurder van daar. Maar een leerling.
Ja de auto heb ik van roy overgenomen.
06-08-2013 14:57 #1391645
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Zo hoort het
Eindelijk een volle motorruimte in een 7. Ziet er beter uit dan zo'n suffe 4 pitter die nog niet eens 1/4 van de ruimte inneemt.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2013 17:16 #1391646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruimte zat
Ruimte zat nog onder de motorkap en dat met een V8. Vind het mooi kloppen zo. In de winter wil ik het blok eruit halen en opknappen. Het idee is er nu om de motor in de zelfde kleur als de carrosserie te spuiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2013 16:30 #1391699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gunst
Moderators: Jerry Stam