Nieuws team VrijstellingOldtimer

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
26-07-2013 21:55 #1098402 door Peter Borghs
Nieuws team VrijstellingOldtimer is gemaakt door Peter Borghs
Het 40-jaars compromis zou - volgens het Ministerie van Financiën - € 137 miljoen per jaar moeten opleveren. U zult begrijpen dat deze belastinginkomsten voornamelijk bij de auto's met bouwjaar 1974 t/m 1987 op LPG of diesel vandaan moeten komen. Immers: zij gaan bij dit compromis het volledige tarief betalen. Volgens onze berekeningen zou deze groep bijna 90% van de begrote € 137 miljoen op moeten brengen.

Uit de door u in onze enquête gegeven antwoorden blijkt dat minder dan 10% van de berijders op LPG of diesel de volledige MRB zal gaan betalen. Meer dan 90% kiest er voor om iets anders te doen met hun oldtimer. Iets waar (vrijwel) geen inkomsten voor de overheid tegenover staan. Te denken valt dan aan schorsen of exporteren. Een keihard bewijs dat deze lastenverzwaring bij lange na niet het geraamde bedrag zal opbrengen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2013 22:41 #1391204 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic alleen de...
Dan heb je het alleen over de enquete invullers. Het merendeel, ik schat meer dan 90 % , doet er niet aan mee, gezien alle te koop aangeboden 190 D-ers op een handgeschreven A-4 tje achter de ruiten die hier (nog) rondrijden... Die prakkezeren er uiteraard niet over om mrb te gaan betalen... Maar hoe maak je zoiets in Den Haag duidelijk...., zonder te d....?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2013 23:55 #1391207 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Team Vrijstelling Oltimer
Overigens heeft Ramòn Ritzen mij verzocht het nieuws te delen in het verenigings netwerk via:   www.vrijstellingoltimer.nl  (kleurt niet blauw zie ik... (?))
Edit moderator: Een d tekort: Vrijstellingoldtimer.

Moderators: Jerry Stam