Zeldzaamheid ? Volvo 760 Turbo Intercooler

• Luc Bruikman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2013 21:56 #1098184 door Luc Bruikman
Zeldzaamheid ? Volvo 760 Turbo Intercooler is gemaakt door Luc Bruikman
Hallo mede-forummers, Ik heb onlangs voor mijzelf een Volvo 760 op de kop kunnen tikken, ondanks dat ik zelf BMW rijd heb ik altijd een zwak voor (oudere) volvo's ( onlangs nog een S80 en een Volvo Amazon gehad !) Nu heb ik een Volvo 760 Turbo Intercooler met handbak op de kop kunnen tikken. 235.000 gelopen, handgeschakeld, schuifdak, stoelverwarming etc etc, een behoorlijk volle auto dus. Van buiten in zeer goede staat, mag alleen wel eens gewassen worden maar hier word die binnenkort voor weggebracht.  Enigste doorn in het oog is de niet originele radio, maar daar word aan gewerkt. Nu kan ik op het internet niet zo heel veel over de 760 Turbo vinden ? Vooral veel 2.8'en, maar turbo's zelden. Voor 350,- was deze de mijne nu is dit sowieso geen geld, maar hoeveel zijn ze nu echt waard ? Allen rekeningen en boekjes vanaf geboorte zitten er nog bij, mede als vele folders. (ps. Ik wil hem echt NIET weg doen, wat een magnefieke auto, ondanks dat die niet wegenbelastingvrij is word er momenteel mijn dagelijkse auto van gemaakt. ) Plaatjes bij het praatje ( nog niet gewassen & slechte telefoonfoto's )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 07:55 #1390182 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic 760 Ti
Mooie en bijzondere auto! Hoeveel er nog zijn is me onbekend. Wel is duidelijk dat het aantal auto's van deze leeftijd met een complete historie, bijzonder laag is.
Je zult zeker veel plezier hebben van deze karaktervolle auto als daily driver!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 11:05 #1390188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarde
De waarde is moelijk in te schatten, zeldzaam zijn ze wel dat is duidelijk maar in dit geval is het net als met vele andere uitvoeringen, het is maar net wat een gek er voor geeft.Belangrijkste is dat je er goed voor blijft zorgen, en veel kun je er niet aan verliezen.En als ik jou was zou ik de site in de gaten houden voor als er een weer een taxatie dag gehouden word dan weet je de waarde.

Voor de rest zou ik zeggen geniet van de auto en hou hem in ere, en mocht je zelf kunnen sleutelen aan een auto is een eventueel lidmaatschap van de vereniging een optie, dan kun je mee doen aan sleuteldagen die met grote regelmaat georganiseerd worden door de diverse RC'S die onze vereniging rijk is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 11:15 #1390189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Taxatie
Taxatiebedrag is EEN waarde, niet DE waarde. En helaas ook niet de waarde die je er bij verkoop voor kunt krijgen. Als je m goed bijhoudt heb je een prima auto die geen waarde verliest.De 760 turbo's komen minder voor dan de andere varianten maar het is zeker een leuke uitvoering.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 11:32 #1390190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
Dat klopt Henk maar het geeft wel een richting aan wat hij ongeveer waard is, persoonlijke waarde is ook altijd meer dan wat de auto vaak waard is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 13:25 #1390198 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope

TGTF schreef : Dat klopt Henk maar het geeft wel een richting aan wat hij ongeveer waard is

Hmmm niet echt. De marktprijs kan echt duizenden euro's lager liggen dan de taxatiewaarde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2013 13:35 #1390199 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt
Hangt er vanaf hoe snel je er af wilt. Er gaan ook auto's weg voor een vraagprijs die maar net boven de helft van de taxatieprijs liggen. Dan is de auto vrij snel weg. Misschien/wellicht kun je een hogere prijs krijgen als de verkoper de tijd neemt (of kan nemen) om te wachten op een koper die bereid is meer te betalen. Maar dan ben je zo een half jaar verder. De taxatieprijs op het rapport is volgens mij meer een vervangingswaarde dan de verkoopwaarde. In ieder geval met de taxaties voor verzekeringen. Met vervangingswaarde bedoel ik het bedrag dat je nodig hebt om een andere auto (van gemiddelde conditie) in dezelfde staat te brengen als de getaxeerde wagen. Die waarde wil je voor de verzekering op de polis hebben om bij bijv. een total loss genoeg uitgekeerd te krijgen om een andere auto in dezelfde staat te kunnen brengen. Als je een verkooptaxatie laat doen zul je vast op een ander bedrag uitkomen omdat de taxateur de betreffende auto afzet tegen "de markt". Het verschil in waarde zit dus in de vraag die je de taxateur stelt: Wat je moet betalen om een auto in die staat te brengen cq wat je ervoor krijgt als je m verkoopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2013 21:56 #1390274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 turbo
760 turbo, ligt daar dan een 4-cilinder in?Toen ik een half jaartje geleden een keertje met m'n Volvo naar m'n opdrachtgever ging, werd ik aangesproken door iemand met een V70 (hij zag mijn prancing moose sticker op m'n 940, en sprak me daarom aan :P). Hij had zelf vroeger ook een 760 turbo gehad (4-cilinder turbo, ik geloofde 'm eerst niet, ik dacht dat het 6-cilinders waren, maar hij kwam erg geloofwaardig over).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2013 22:07 #1390275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, dat zijn 2.3 liter 4 cilinder turbo's geweest, in de basis dezelfde motor die met of zonder turbo in allerlei varianten in de 740 en 940 ligt. In de 760 turbo volgens mij iets van 180 pk?Eigenlijk is het omgekeerd, er is nooit een 6 cilinder met turbo geleverd in de 700 serie en alle modellen die daarbij horen (t/m de S/V90 dus).

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-07-2013 08:47 #1390284 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic 182 pk

henk 940LPT schreef : Ja, dat zijn 2.3 liter 4 cilinder turbo's geweest, in de basis dezelfde motor die met of zonder turbo in allerlei varianten in de 740 en 940 ligt. In de 760 turbo volgens mij iets van 180 pk?

Exact 182 pk. Ik heb zelf al een tijdje een 760 turbo estate (1986) met een B230ET motor die 182 pk levert. Heb hem in UK gekocht omdat ze hier in NL niet leverbaar zijn. De 740 turbo was hier wel leverbaar, maar hoeveel pk's die levert... geen idee.

Vaak betreft de 760 een luxe uitvoering met een aantal extra's aan de buitenkant en vooral in het interieur.

Moderators: Jerry Stam