Rdw

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2013 10:13 #1389953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongeveer
Ik heb mijn 740 ook zakelijk staan. Echter wordt een eenmanszaak blijkbaar niet als zakelijk gezien. Registratie zal waarschijnlijk over de leasebakken gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2013 10:31 #1389955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuttig
Wat je ziet zijn gegevens van de auto, niet van de eigenaar. Heeft dus geen enkel raakvlak met privacy.
Van een zakelijke auto moet BTW worden afgerekend. Altijd nuttig om te weten indien je tweedehands iets koopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2013 18:47 #1390010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oudere auto's
Voor de 'echt' oudere auto's klopt het aantal
eigenaren (vaak) niet.
Ze zijn pas vanaf een bepaald jaar gaan tellen.
Weet alleen niet welk jaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 19:17 #1390063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 9 ?????
Die van mij heeft 9 eigenaren gehad???
Klopt geheel niet met het verhaal.........en de papieren die erbij zitten.
Tot een jaar voor ik d'r kocht dezelfde (eerste) eigenaar, en dan in 1 jaar nog 7 en dan ik???
Die eerste eigenaar weet ik zeker want die naam staat op de aankoopbon en op de fakturen van ongeveer oktober 2011, maar daarna nog 7 eigenaren, zo snel krijg je ze volgens mij niet eens verkocht.....

Groeten wouter

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 19:22 #1390065 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Leasen
Is een vorm van financieren, lijkt met sterk dat dat erbij staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 21:13 #1390072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Marge

jeex schreef : Van een zakelijke auto moet BTW worden afgerekend. Altijd nuttig om te weten indien je tweedehands iets koopt.

Niet wanneer het een margeauto betreft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 16:04 #1390118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RDW
Keurig gebeld door de RDW.
Uitleg RDW:
Er is getoetst of dit de privacy aantast, en nee dat doet dit niet. Er worden geen persoon gegevens gedeeld, dus voldoet.
Ook is uit deze registratie niet te herleiden of de huidige eigenaar zakelijk of prive deze auto heeft (bij de rdw is men denk ik in de veronderstelling dat er geen nieuwe auto's meer rondrijden, die kant gaan we wel naar toe met de huidige verkoopcijfers van nieuwe auto's).dus klopt
De persoon die ik sprak vond deze registratie erg handig , wist je hoeveel eigenaren een auto had als je die koopt. Neem aan dat je dan toetst hoe meer eigenaren hoe slechter de auto ? en dus lagere prijs geeft ?.
Tussentijdse vraag waarom dan geen schade bij houden dat lijkt mij ook handig. JA dat klopt, dat doen we met de WOK meldingen ?, Ik dacht dat die tijdelijk was maar dat zal dan de volgende stap worden, bij houden of een auto een WOK heeft gehad.Dus in de toekomst geen verassingen meer met een schade auto ?.
Verder keurig verhaal van de RDW, en als ik het zo proef ben ik ook een van de weinige die mij zorgen begin te maken met de (openbare)registratie drift van de overheid (niet specifiek de RDW etc). Maar soms verbaas ik mij nog steeds wat een ieder over je te weten kan komen. Moet daar nog steeds aanwennen.
En ik moet ook toegeven dat er veel argumenten te bedenken zijn waarom iets handig is en het moeilijker is om te bedenken waarom niet. Maar toch voelt het soms niet lekker.

Moderators: Jerry Stam