Principe Benzine injectie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 08:45 #1098024
door V700 register
Principe Benzine injectie is gemaakt door V700 register
Mensen,
Deze week begreep ik dat de 4 injectoren van de motor in mijn auto alle 4 tegelijk inspuiten.
Dit houdt dus in dat 2 cilinders in een niet werk slag benzine ingespoten krijgen.
de Andere 2 krijgen het ingespoten en ontsteken wel.
Hier zit vast een slim idee achter, kan iemand mij dat uitleggen waarom dit zo werkt?
Ik dacht al, even slim solderen en het scheelt de helft aan benzine.
Maar zo zal het vast niet werken
Deze week begreep ik dat de 4 injectoren van de motor in mijn auto alle 4 tegelijk inspuiten.
Dit houdt dus in dat 2 cilinders in een niet werk slag benzine ingespoten krijgen.
de Andere 2 krijgen het ingespoten en ontsteken wel.
Hier zit vast een slim idee achter, kan iemand mij dat uitleggen waarom dit zo werkt?
Ik dacht al, even slim solderen en het scheelt de helft aan benzine.
Maar zo zal het vast niet werken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 08:54 #1389357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
Denk niet zozeer een slim idee, als wel dat dit de technische mogelijkheden van die tijd waren. Is inmiddels ook 25 jaar terug. Slim solderen zal je niet helpen, er wordt nu vaker ingespoten maar de ingespoten hoeveelheid is minder. Je zult dus niet opeens het verbruik halveren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 08:56 #1389358
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mindere hoeveelheid?
Waarom minder dan?
De ingespoten brandstof die niet ontstoken wordt zal er toch ook weer uitvliegen ?
De ingespoten brandstof die niet ontstoken wordt zal er toch ook weer uitvliegen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 09:01 #1389359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar
Waar vliegt die heen dan?
Toch gewoon de cilinder in, als de inlaatklep geopend wordt? Tijdens de ene keer inspuiten blijft de damp in het spruitstuk (inlaatklep gesloten), de volgende keer inspuiten gaat de damp van beide keren inspuiten de cilinder in omdat de inlaatklep geopend wordt.LH-jectronic is volgens mij de opvolger van K-jetronic. Die gebruikte nog een mechanische luchtweger. LH jectronic is closed loop geregeld via de lambdasonde, die elektronische regeling is al een hele stap vooruit, technisch bekeken.
Toch gewoon de cilinder in, als de inlaatklep geopend wordt? Tijdens de ene keer inspuiten blijft de damp in het spruitstuk (inlaatklep gesloten), de volgende keer inspuiten gaat de damp van beide keren inspuiten de cilinder in omdat de inlaatklep geopend wordt.LH-jectronic is volgens mij de opvolger van K-jetronic. Die gebruikte nog een mechanische luchtweger. LH jectronic is closed loop geregeld via de lambdasonde, die elektronische regeling is al een hele stap vooruit, technisch bekeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 09:04 #1389360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlaat klep
De uitlaatklep gaat dan ook weer open en dicht voor dat hij in de volgende slag gaat ontsteken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2013 09:16 #1389361
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, maar het inlaatspruitstuk is niet met de uitlaatklep verbinden en de in- en uitlaatklep staan niet tegelijkertijd open. Per 4-takt cyclus wordt twee keer ingespoten. De totale hoeveelheid damp (van die twee keer inspuiten dus) gaat éénmaal tijdens de inlaatslag via de inlaatklep de cilinder in. Het spruitstuk wordt dus gebruikt als "opslagruimte" voor de ingespoten benzine tijdens de arbeidsslag.Stel dat je 1 liter water per uur zou moeten drinken, dan kun je na 59 minuten in 1x een liter water achteroverslaan. Je kunt ook bij 30 minuten een halve liter drinken en bij 59 minuten de andere halve liter. Als je echter de halve liter bij 30 minuten overslaat heb je natuurlijk wel te weinig gehad.
Moderators: Jerry Stam