Hoe krijg ik geluid van I-pad/phone/pod naar FM radio in de auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 20:20 #1389113
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achterbank
daar, die snoeren, heb ik totaal geen last van als de kinderen op de achterbank met hun koptelefoon opzitten... Bovendien moet de iPhone toch opgeladen worden, dus snoeren vermijd je niet helaas, ook niet met die transmitter. Maar goed, misschien komt het door mijn raamantenne dat ik ook bij de 2e SC805 twee verschillende transmitters niet aan de praat krijg, althans niet beter dan het vroegere middengolfnivo op een voortbewegende transistor radio... Misschien als er eens eentje op de markt komt met een goede RDS/AF (met nadruk op deze laatste) dat het nog wat kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 20:31 #1389114
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Begrijp ik Richard dat het door jouw aangeboden apparaat voor
Begrijp ik Richard dat het door jouw aangeboden apparaat voor jouw proven technologie is? Je hebt er een aantal die je gebruikt?
Het heeft geen invloed op de werking van het telefoongedeelte? Dat de telefoon het dus gewoon blijft doen?
Deze optie heeft dus geen oplaadfunctie begrijp ik.
Ik heb tevens de kop van het draadje gewijzigd om iets duidelijker te zijn.
Vriendelijk om een radio te lenen, maar ik ga dus niet aan een huurwagen klooien. Daarbij heb ik zelf wel een radio met USB.
En Martijn, ik vind ook de slam-fm muziek prima om te luisteren. Dus we luisteren alle drie gezelli naar dezelfde herrie. Van alles wat bij ons dus het komt goed.
Het heeft geen invloed op de werking van het telefoongedeelte? Dat de telefoon het dus gewoon blijft doen?
Deze optie heeft dus geen oplaadfunctie begrijp ik.
Ik heb tevens de kop van het draadje gewijzigd om iets duidelijker te zijn.
Vriendelijk om een radio te lenen, maar ik ga dus niet aan een huurwagen klooien. Daarbij heb ik zelf wel een radio met USB.
En Martijn, ik vind ook de slam-fm muziek prima om te luisteren. Dus we luisteren alle drie gezelli naar dezelfde herrie. Van alles wat bij ons dus het komt goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 20:42 #1389116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb die dingen gebruikt
Ik heb die dingen gebruikt in m`n 940 sedan (met CR906), 960 (met SC801) en de oude diesel, met een Sony radio. Met de 940 en de 960 had ik wel de ervaring die A_A ook omschrijft, dat je af en toe moet wisselen van frequentie. Met de Sony radio in de diesel had ik dat echt nauwelijks. En de radio ontvangst van die CR906 en SC801 is/was uberhaupt toch al minder dan die van de Sony radio, dus heel erg raar vind ik het ook niet dat je dan meer moet wisselen van frequentie. Maar zoals ik zei, het is maar wat je verwacht. Als je verwacht af en toe te moeten wisselen van frequentie, dan voldoet het toch uitstekend aan de verwachting?
Bij die van mij zit zelfs een afstandsbediening
en er zit zelfs een oplaadsnoertje bij, maar die gebruik ik nooit eigenlijk (hekel aan kabeltjes en snoertjes). Het transmittertje verbuikt in mijn beleving niet zo heel veel stroom.
Ik wil hem ook best naar je opsturen hoor, probeer hem lekker uit, bevalt het niet, stuur je hem weer terug, bevalt het wel, dan komen we er wel uit
Tegenwoordig rijd ik de meeste kilometers in een leasebak met bluetooth, dus niet meer zo`n apparaatje nodig met de iPhone.
Bij die van mij zit zelfs een afstandsbediening
en er zit zelfs een oplaadsnoertje bij, maar die gebruik ik nooit eigenlijk (hekel aan kabeltjes en snoertjes). Het transmittertje verbuikt in mijn beleving niet zo heel veel stroom.Ik wil hem ook best naar je opsturen hoor, probeer hem lekker uit, bevalt het niet, stuur je hem weer terug, bevalt het wel, dan komen we er wel uit
Tegenwoordig rijd ik de meeste kilometers in een leasebak met bluetooth, dus niet meer zo`n apparaatje nodig met de iPhone.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 21:43 #1389124
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic IPhone
Wytze,
Kijk wel even welk type ipad / iphone je meeneemt. Die uit de link van Richard passen niet op een iphone 5 / ipad mini etc
Kijk wel even welk type ipad / iphone je meeneemt. Die uit de link van Richard passen niet op een iphone 5 / ipad mini etc
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 23:47 #1389106
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Biltema
In de Meiden-bak, de witte 740 estate, zit een Biltema Radio c/d speler met usb-stick aansluiting. Wat mij betyreft mag je die wel even voor je huurauto wisselen met een andere herrie-maker. (radio ontvangst is voldoende) Het is op je route van en naar je werk. Moet lukken, toch ?
@ aanpassing
Wytze heeft zijn vraagstelling aangepast. Dit voor de forumlezers die erna nog op hebben gereageerd. Het wordt nu nl. door mijn gedane voorstel uit zijn verband gerukt en komt het over alsof ik de vraagstelling niet goed gelezen heb.
Ik heb alleen een dienst, binnen mijn kennis van zaken, aangeboden. Zelf ben ik ook altijd heel blij met een kleine dienstjes van anderen.
@ aanpassing
Wytze heeft zijn vraagstelling aangepast. Dit voor de forumlezers die erna nog op hebben gereageerd. Het wordt nu nl. door mijn gedane voorstel uit zijn verband gerukt en komt het over alsof ik de vraagstelling niet goed gelezen heb.
Ik heb alleen een dienst, binnen mijn kennis van zaken, aangeboden. Zelf ben ik ook altijd heel blij met een kleine dienstjes van anderen.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 00:03 #1389134
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Wytze,
Je bent wel erg kort en duidelijk in de slotzin van je aangepaste vraagstelling. Vandaar dat ik ook maar in mijn aangeboden dienst(je) een toevoeging heb geschreven. Een spreekwoordje luidt immers: "Wie het kleine niet ....., ".
Je vroeg immers in eerste instantie om een USB aansluitingsmogelijkheid voor je gehuurde camper tijdens je vakantieperiode voor je dochters. Althans dat dacht ik te lezen en te begrijpen...
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic korte slotzin.
Wytze,
Je bent wel erg kort en duidelijk in de slotzin van je aangepaste vraagstelling. Vandaar dat ik ook maar in mijn aangeboden dienst(je) een toevoeging heb geschreven. Een spreekwoordje luidt immers: "Wie het kleine niet ....., ".
Je vroeg immers in eerste instantie om een USB aansluitingsmogelijkheid voor je gehuurde camper tijdens je vakantieperiode voor je dochters. Althans dat dacht ik te lezen en te begrijpen...
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 00:29 #1389135
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Geeft niet Geejee
Dit was de originele tekst:
Van de zomer reis ik met mijn kinderen in een huurwagen.
De radio in de huurwagen heeft geen usb poort. Dat staat vast.
Om het geluid van I-pad/phone/pod naar de radio te krijgen is het vraagstuk waarvoor ik een oplossing zoek.
Dus is er een apparaatje die geluid uit I-pad/phone/pod omzet naar een radio signaal.
Wie heeft er een simpele oplossing?
Einde quote.
Verschillende mensen komen met concrete oplossingen op die vraag. Jij biedt een complete radio aan wat op zich prima is. Dank daar voor. Maar ik kan er niets mee omdat het dus een huurwagen is. Ik ga aan die wagen niets veranderen. En het is ook nog eens aan de andere kant van de aardkloot.
Maar nogmaals bedankt voor het meedenken.
Van de zomer reis ik met mijn kinderen in een huurwagen.
De radio in de huurwagen heeft geen usb poort. Dat staat vast.
Om het geluid van I-pad/phone/pod naar de radio te krijgen is het vraagstuk waarvoor ik een oplossing zoek.
Dus is er een apparaatje die geluid uit I-pad/phone/pod omzet naar een radio signaal.
Wie heeft er een simpele oplossing?
Einde quote.
Verschillende mensen komen met concrete oplossingen op die vraag. Jij biedt een complete radio aan wat op zich prima is. Dank daar voor. Maar ik kan er niets mee omdat het dus een huurwagen is. Ik ga aan die wagen niets veranderen. En het is ook nog eens aan de andere kant van de aardkloot.
Maar nogmaals bedankt voor het meedenken.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 00:51 #1389137
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Nu weer on topic.
Vriend van me heeft ook een device die het kan oplossen.
Volgens mij net zoiets.
We kijken van het weekeinde even hoe dat werkt.
@ Richard, ik kom er nog even op terug dus.
@ Jerry, ik koop nooit het nieuwste van het nieuwste. Zelf mijn jongste dochter heeft net een 4S genomen ipv de 5. Die ingetogen houding heb ik beloond met complimenten, en een forse bijdrage.
@ Jeroen "ene "leuke" muziekzender" in the outback. Ik ben benieuwd of je er uberhaupt wel FM zenders hebt.
Nieuwe ideeen nog steeds welkom en ik laat even weten hoe het afloopt.
Volgens mij net zoiets.
We kijken van het weekeinde even hoe dat werkt.
@ Richard, ik kom er nog even op terug dus.
@ Jerry, ik koop nooit het nieuwste van het nieuwste. Zelf mijn jongste dochter heeft net een 4S genomen ipv de 5. Die ingetogen houding heb ik beloond met complimenten, en een forse bijdrage.
@ Jeroen "ene "leuke" muziekzender" in the outback. Ik ben benieuwd of je er uberhaupt wel FM zenders hebt.
Nieuwe ideeen nog steeds welkom en ik laat even weten hoe het afloopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 08:58 #1389146
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Wytze,
Als ik het goed
@ Wytze,
Als ik het goed begrijp ga je dus rond rijden in een plek zonder al te veel steden bij elkaar enzo?
Dan zullen er ook minder plaatstelijke fm stationetjes in de buurt zijn gok ik zo en zal het een minder groot probleem zijn.
Als ik het goed begrijp ga je dus rond rijden in een plek zonder al te veel steden bij elkaar enzo?
Dan zullen er ook minder plaatstelijke fm stationetjes in de buurt zijn gok ik zo en zal het een minder groot probleem zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 13:20 #1389162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen radio
Wat dacht je van een speakerset in de uitgang van je ipad ? Nou? Te simpel?
Dus rechtstreeks en niet via de radio.
Koptelefoon met surround zal ik maar zeggen.
Een goede set galmt door je rijdende hut als een thuisinstallatie.
Paar tientjes verder en je zit als BA Baracus kangaroos te spotten.
Dus rechtstreeks en niet via de radio.
Koptelefoon met surround zal ik maar zeggen.
Een goede set galmt door je rijdende hut als een thuisinstallatie.
Paar tientjes verder en je zit als BA Baracus kangaroos te spotten.
Moderators: Jerry Stam