Pasta
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 09:28 #1097964
door V700 register
Pasta is gemaakt door V700 register
Zie enkele keren reclamespots voorbij komen over pasta ( Blokker o.a. ) waarmee lichte krassen weggewerkt zouden kunnen worden. Het bekende trucje....beeld met- en beeld na gebruik van de pasta. De tubes die ik ooit aangeschaft heb werkten geen van allen. heb het 2 x gedaan zo'n tube proberen, allen rond euro 10, en het effect was nihil. Mijn motiief : ergernis aan nieuwe krasjes na doen van boodschappen. Commandant m.i. beter, hoe denkt men erover ?
Martin
Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 11:43 #1389075
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aldi
Nou, ik heb zo'n Aldi setje en de krasjes die niet in de grondverf komen, krijg ik er prima mee weg - laatst nog een hele tekeking van een straatgenoot-peuter (met een steentje of zo). Schuurpapier 2500 (nat) niet eens gebruikt. Twee tubbetjes, een voor het polijsten en een voor het poetsen (dus weer beschermd).
Ik heb ook met interesse deze site bekenen:<a href=" www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/getest.html "> www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/getest.html
Lijkt erop dat er nog wel wat betere middeltjes zijn maar toch. Commandant wordt daar afgeraden.
Ik heb ook met interesse deze site bekenen:<a href=" www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/getest.html "> www.auto-krassen-weg-poetsen.nl/getest.html
Lijkt erop dat er nog wel wat betere middeltjes zijn maar toch. Commandant wordt daar afgeraden.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 13:45 #1389085
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Krassen
Je kan eigenlijk drie dingen doen met krassen.
1. Lak polijsten
2. Kras vullen met lak, vervolgens polijsten
3. De boel overspuiten
Polijstmiddelen zijn in vele soorten verkrijgbaar. Commandant is een bekende, maar volgens mij zijn er wel betere polijstmiddelen (zie bijvoorbeeld <a href=" www.carclean.nl ">Carclean). Allen werken ze alleen als er nog genoeg lakdikte is (je polijst immers een laagje lak weg) en de kras niet al te diep is (anders hou je alsnog geen lak meer over voordat de kras weg is).
Altijd het fijnste middel gebruiken wat de kras weg kan krijgen en altijd van grof naar fijn. Je wil immers zo weinig mogelijk lak weg polijsten en een mooie glimmende laklaag overhouden.
Is de kras wel diep, dan blijven optie 2 en 3 over. Optie 1 zal de kras hoogstens wat minder zichtbaar maken.
De kras vullen met lak is een geduld werkje. De kras moet wel opgevuld, maar niet overvuld. Daarna heel licht schuren, zodat de boel weer glad is en dan polijsten van grof naar fijn om het weer te laten glimmen. Optie 2 is dus ook niet handig als er weinig lakdikte is. De kras blijft in dit geval vaak ook nog wel heel iets zichtbaar.
Heb je geen lakdikte meer over, of wil je een diepe kras helemaal weg hebben, dan wordt het spuiten.
1. Lak polijsten
2. Kras vullen met lak, vervolgens polijsten
3. De boel overspuiten
Polijstmiddelen zijn in vele soorten verkrijgbaar. Commandant is een bekende, maar volgens mij zijn er wel betere polijstmiddelen (zie bijvoorbeeld <a href=" www.carclean.nl ">Carclean). Allen werken ze alleen als er nog genoeg lakdikte is (je polijst immers een laagje lak weg) en de kras niet al te diep is (anders hou je alsnog geen lak meer over voordat de kras weg is).
Altijd het fijnste middel gebruiken wat de kras weg kan krijgen en altijd van grof naar fijn. Je wil immers zo weinig mogelijk lak weg polijsten en een mooie glimmende laklaag overhouden.
Is de kras wel diep, dan blijven optie 2 en 3 over. Optie 1 zal de kras hoogstens wat minder zichtbaar maken.
De kras vullen met lak is een geduld werkje. De kras moet wel opgevuld, maar niet overvuld. Daarna heel licht schuren, zodat de boel weer glad is en dan polijsten van grof naar fijn om het weer te laten glimmen. Optie 2 is dus ook niet handig als er weinig lakdikte is. De kras blijft in dit geval vaak ook nog wel heel iets zichtbaar.
Heb je geen lakdikte meer over, of wil je een diepe kras helemaal weg hebben, dan wordt het spuiten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 15:47 #1389096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bruin
voor een bruine auto
wel in de ochtend er op doen...
<a href=" static3.businessinsider.com/image/50a124...-mini-revolution.jpg " target="_blank">
static3.businessinsider.com/image/50a124...-mini-revolution.jpg
" alt="nutella" width="30" height="22" />
wel in de ochtend er op doen...
<a href=" static3.businessinsider.com/image/50a124...-mini-revolution.jpg " target="_blank">
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 16:13 #1389099
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zon
---ik wil deze tekst doorhalen maar dat lukt niet, vet en schuin wel----
zonder zonlicht bedoel je. Dat heb ik ook ervaren: overdag moet je per decimeter gaan werken ander houd je het niet bij met de warmte van zon....
---einde ik wil deze tekst doorhalen maar dat lukt niet----
edit: zie nu de afbeelding pas haha. Maar in de zon moet je dus dit soort fratsen niet doen iig.....
zonder zonlicht bedoel je. Dat heb ik ook ervaren: overdag moet je per decimeter gaan werken ander houd je het niet bij met de warmte van zon....
---einde ik wil deze tekst doorhalen maar dat lukt niet----
edit: zie nu de afbeelding pas haha. Maar in de zon moet je dus dit soort fratsen niet doen iig.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2013 17:15 #1389103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic link
Martijn....goede link gaf je ! merci.
Martin
Martin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-06-2013 10:37 #1389155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scratch remover
Zonde van het geld is mijn ervaring. Ik ben op zoek gegaan naar een andere manier en kwam op you tube het volgende filmpje tegen <a href="">
Met veel water en schuurpapier 2000 of fijner en veel ouderwets handwerk komt het ook goed.
Veel succes met poetsen
Marcel
(Die ook weer de nodige krassen en krasjes mag gaan wegpoetsen)
Met veel water en schuurpapier 2000 of fijner en veel ouderwets handwerk komt het ook goed.
Veel succes met poetsen
Marcel
(Die ook weer de nodige krassen en krasjes mag gaan wegpoetsen)
Moderators: Jerry Stam