Andere 940: wat kan ik zelf mogelijk "overzettten"..?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 20:28 #1097962 door V700 register
Mede Volvoïtislijders,
Ik heb afgelopen vrijdag dan toch maar een "nieuwe" 940 gekocht: een 97'er, model '98, in een mooie metalic rode kleur: Garnet Red Metallic (428-22). Km stand: 365 000
Voorzien van grijs leer, dakspoiler, Auriga's, airco, electrische ramen voor, Vialle G3 en een trekhaak.
Ik zou vanuit de zwarte dame (model '96, ook 230FK) nog willen importeren: bagagerek, stuurwiel, evt. cruisecontrol, evt. elektrische raambediening achter, de Vialle G3 computer (nog geen 40 k km oud).
De gedachte is dat beide auto's slechts 2 jaar schelen, dezelfde motor en  bak hebben, kortom: vrijwel gelijke zijn (???)
Maar..,
Kan ik zelf het Stuurwiel overzetten? (dit i.v.m. de airbag..)
Kan ik "zomaar" de G3 computers uitwisselen?
Is het overzetten van de cruisecontrol zelf te doen?
En heeft iemand nog een trucje voor het loshalen van de draaiknop voor de verlichting?

Alvast mijn dank ,

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2013 22:05 #1389049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles kan :)
Hans,

Zolang het geschroefd zit kan het los en vast :)

Belangrijker, kun en wil jij dat ?

Zomaar een computer wisselen wordt lastiger. Ligt aan merk en type enzo.

Stuur wisselen kan, maar pas op de airbag.

Elektrische achterraam bediening, ligt even aan de leeftijd van de "donor" of de stekkers een op een passen.

Cruise Control, als ze allebei automaat of handbak hebben erg makkelijk.
Als je van automaat naar handbak gaat mis je een schakelaar op het koppelings pedaal.

Ligt ook aan de motor die in de zwarte zit, de gas rol kan verschillen per type motor.

Meeste dingen kunnen best, maar ligt ook aan hoe je de zwarte wil verkopen.

Waar woon je ergens, misschien iemand in de buurt die je wil helpen?

Maar misschien kun je het zelf ook?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2013 23:41 #1392498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intussen bijna drie maanden verder
en er is nogal wat verhuisd van zwart naar rood:
hemeltje (roken moest verboden zijn in een auto!), leren stuurwiel, 4 luidsprekers, buitentemperatuurmeter en sensor, bijna nieuwe benzinedrukregelaar, het extra "stopcontact" t.b.v. de navigatie, verschillende vac. slangen (maar ze zijn niet allemaal gelijk...), tankje ruitensproeier (ivm een defecte niveau sensor), rubberafdichtingen van achterklep en bestuurdersportier, bijna nieuwe accu, slotje van handschoenenvak, bagagerek, middenarmsteun met bekerhouders, ruitenwisserinterval relais, bijna nieuwe bougiekabels  en de origeneel volvo mattenset.
Wat nog rest is zeker de G3 computer, de cruise contol en de electrische bediening van de achterruiten, misschien nog de bumberhoes voor/achter.
Daarnaast wat andere zaken aangepakt:
Claxon werkte niet: nu voorzien van twee K100RS hoorns, geschakeld via relais. Een uitdeukkunstenaar heeft de lelijke deuk voor het bestuurdersportier voor 98% weggetoverd (en meteen de hele linkerkant strak gemaakt). De binnenbekleding van de achterklep hing los: bleek alleen het missen van bevestiging te zijn (fijn zo'n donor op je erf). De airco heeft een controle gehad en is wat bijgevuld. Wat dashboard lampjes vernieuwt: alles geeft weer licht. De windgeleiders aan de buitenkant gedemonteerd: maakten boven de 80 km/h alleen maar meer herrie. Andere binnenpanelen (lees: rimpelloze) op de portieren. Lampje in handschoenenvak gerepareerd (doorgeknipt bij demontage handsfree grrrr), alle resten van handsfree verwijderd.
Kortom: een goed bestede vakantie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2013 07:30 #1392511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3
Als de knopjes voor overschakelen tussen LPG en benzine gelijk zijn dan verwacht ik dat je de Vialle computer over kunt zetten. Dit dan met de aanname dat de pompen dan ook hetzelfde zijn. CC overzetten is ook geen probleem, de gasrol en steun voor het balgje en het kabeltje zijn voor alle (LH jetronic) injectie blokken gelijk. Als je van automaat naar handbak gaat inderdaad die extra schakelaar toevoegen. Niet alleen voor jezelf maar ook voor een ander die achter het stuur kan zitten en een noodstop moet maken. Kabelboom ligt er al in, die hoef je niet over te zetten.

Moderators: Jerry Stam