Suggesties gevraagd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 14:58 #1388680 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koop geen bus.
Huh?
Wat is er mis met een extra bank in een Volvo?
Je maakt het jezelf niet makkelijk.
Mijn advies. Koop geen busje.
Ze rijden maar matig, gemaakt van goedkoop plastic aan de binnenkant, zuipen, maken herrie en als het je enige auto is dan rij je 90% van de tijd met een hoop lucht rond die je niet benut.
Vraag je af, waarom heb je MINIMAAL 7 zitplaatsen nodig? ga je vaak met meer mensen op pad? is 2 auto's geen optie? Of het openbaar vervoer? Of tijdelijk een bus huren?
SUVS kan een optie zijn ,maar een amerikaan moet je van wegblijven. Chrysler Pointiac, Chevrolet etc zijn, of gaan binnenkort, stuk.
Je zou een galaxy alhambra of sharankunnen overwegen.
Honda maakt een uitstekende MPV en Mazdaen een Viano, wellicht, Ga een keer rijden, dan weet je waarom niet.
Frans is geen optie, tenzij je met 7 man langs de weg wil komen staan een keer.
Mijn reden was met 4 (eigen) kinderen een auto die echt flexibel met de ruimte omgaat, en dat zijn er maar een paar. Mercedes had een bank. En die ene.

Maar die heb je al.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 17:02 #1388684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic K,WEET
dat een collega een T4 heeft met die 2,5 turbo diesel motor (bam jonge ! )
het is een dubbele cabine ,hij zou hem wel willen verkopen
T,is een zwarte met een mooie zonne klep er op

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 20:22 #1388696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoon ouders
Mijn schoon ouders hebben een Ford galaxy 7 persoons uitvoering, echter zit je er met 7 personen in dan is er bijna geen bagage ruimte meer, verder zijn de rug leuningen wel wat aan de brede kant maar op zich nog prima te doen, lpg g3 1 op 10 gemiddeld(volgens de boord pc) benzine zelfs nog iets zuiniger en dat is de 2.3l 4 vul best pittig ding,
Sharan benzine/lpg is mijn ervaring dat die krengen zuipen of hun leven er vanaf hangt,diesel wel redelijk betrouwbaar.
Alhambra geen ervaring mee.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2013 23:39 #1388720 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Valt best mee
Hallo Jeroen, Bas, Volvisti

Jeroen schreef : Ze rijden maar matig, gemaakt van goedkoop plastic aan de binnenkant, zuipen, maken herrie en als het je enige auto is dan rij je 90% van de tijd met een hoop lucht rond die je niet benut.

Ik ben, zoals gezegd, geen fan van VW.  Maar de T5's die we op het werk hebben, rijden minimaal net zo zuinig als de (turbo)Diesel uitvoeringen van onze modellen.  En ze zijn wat rumoeriger dan een personenwagen (maar stiller dan een Transit Connect), maar het zijn transportuitvoeringen (enkel en dubbelcabine).  Een personenbusuitvoering zal allicht nog wat beter geïsoleerd zijn.  Wegligging is op zich niet slecht.  Trekken ook heel aardig op als je dat wilt.  En tja, plastic... daar had Volvo een paar decennia geleden ook wel eens problemen mee.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2013 11:19 #1388733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het niet om 7 volwassenen gaat...
Sluit ik me bij Jeroen aan.
4 dakdragers op het dak en daar bovenop een imperiaal van een bus over de hele lengte van de auto. Daar sjor je dan je reservewiel en wat waterdichte koffers op. En een plunjezak natuurlijk.
Prachtig stoer vervoer en iedereen vindt je dan leuk :-)
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2013 12:11 #1388738 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic beter

Rob Hiemstra schreef : Sluit ik me bij Jeroen aan.
4 dakdragers op het dak en daar bovenop een imperiaal van een bus over de hele lengte van de auto. Daar sjor je dan je reservewiel en wat waterdichte koffers op. En een plunjezak natuurlijk.
Prachtig stoer vervoer en iedereen vindt je dan leuk :-)
Rob

Ik heb nog een skikoffer in de aanbieding.  Met dragers.
Reservewiel kan gewoon blijven zitten.
Wij hebben het jaren gedaan, met 6. Maar we hadden een plek over.
Je kunt beter even nagaan hoeveel ruimte je wanneer nodig hebt.
Bij ons was het 95% van de tijd niet nodig.
en die 5% was op te lossen met een extra skikoffer, maar dat kan ook een karretje zijn.
Zo ben je veel flexibeler én ook nog goedkoper uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2013 02:51 #1388857 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gordel te kort

TGTF schreef : Mijn schoon ouders hebben een Ford galaxy 7 persoons uitvoering, echter zit je er met 7 personen in dan is er bijna geen bagage ruimte meer, verder zijn de rug leuningen wel wat aan de brede kant maar op zich nog prima te doen, lpg g3 1 op 10 gemiddeld(volgens de boord pc) benzine zelfs nog iets zuiniger en dat is de 2.3l 4 vul best pittig ding,

Het rare vind ik dan weer, dat het model waar ik naar aan het kijken ben (vanwege betaalbaarheid) GEEN driepuntsgordel in het midden heeft.Dan valt ie eigenlijk al af, als je sjorbanden en zo, achterwege laat.
Welk bouwjaar is die van jouw schoonouders en heeft die wél een driepuntsgordel in het midden?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 00:48 #1389355 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Misschien een domme vraag, maar ja...
Hallo Bas, Volvisti
Wat zou het verlengen van een cq je bestaande 945 kosten?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 02:42 #1389356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bwj

Baseman schreef : Het rare vind ik dan weer, dat het model waar ik naar aan het kijken ben (vanwege betaalbaarheid) GEEN driepuntsgordel in het midden heeft.Dan valt ie eigenlijk al af, als je sjorbanden en zo, achterwege laat.
Welk bouwjaar is die van jouw schoonouders en heeft die wél een driepuntsgordel in het midden?

Die Galaxy is van 2001 en die heeft voor alle 3 de rijen 3 punts gordels maar let wel op dat ze er in zitten en of de stoelen van de 3de rij er bij zitten, Verder enigste kwaaltje waar ze last van hebben zijn die pen bobine's(Afgelopen 3 jaar zijn ze alle 4, 1 voor 1 naar de eeuwige jacht velden gegeaan) voor de rest geen bijzondere dingen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2013 14:25 #1389378 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb je
op de laatste sleuteldag in een Volvo zien rijden waar je met 8 in kan.
John

Moderators: Jerry Stam