ZWAAAAAAI!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 00:03 #1097750
door V700 register
ZWAAAAAAI! is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb de 740 verkocht. Ik wil niet:
- wegenbelasting gaan betalen; ik denk toch echt dat er een dergelijke regeling gaat komen
- met een dan-totaal-onverkoopbare zware bak blijven zitten. Het was nu al lastig om een fatsoenlijk inruilbedrag te krijgen.
Maar O, wat ga ik 'm missen. Die heerlijke "zetels", die soepele versnellingbak, die ruige sound van de grote 4 cylinder (oke, oke, sound kwam van lekke uitlaat...), het comfort van 27 jaar geleden.......
Dank eenieder hier voor de afleiding, de wijze raad, het enthousiasme!
Het ga jullie en de Volvo's goed! Groet, Sietse
Ik heb de 740 verkocht. Ik wil niet:
- wegenbelasting gaan betalen; ik denk toch echt dat er een dergelijke regeling gaat komen
- met een dan-totaal-onverkoopbare zware bak blijven zitten. Het was nu al lastig om een fatsoenlijk inruilbedrag te krijgen.
Maar O, wat ga ik 'm missen. Die heerlijke "zetels", die soepele versnellingbak, die ruige sound van de grote 4 cylinder (oke, oke, sound kwam van lekke uitlaat...), het comfort van 27 jaar geleden.......
Dank eenieder hier voor de afleiding, de wijze raad, het enthousiasme!
Het ga jullie en de Volvo's goed! Groet, Sietse
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-05-2013 09:22 #1387798
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic You'll be back
You'll be back
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2013 15:40 #1387818
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik afscheid zou nemen van de 740 dtic
Dan gaat ie met een baksteen op het gaspedaal met een volle tank slaolie zo brandend het binnehof op......585.000 kmters op de klok. Nooit liet ie me in de steek, hier en daar een schamp, het beigeleder interieur mooier en meer waard als de gehele wagen. Maar maakt geen fuck uit, zit lekker, rijdt lekker, roet lekker.
Niet links om dan maar rechts om, ga weer slaolie rijden om te compenseren, 1000 liter in de schuur en gaan met die banaan.
Misschien collectief met dieselrijders slaolie in Duitsland op gaan halen oid, nog een klein jaar om na te denken.
Zon hekel aan he 110 eur in de maand naar dat stelletje lamstralen daar in den Haag.
Geniet er nog maar even van, over 10 jaar krijg je de kogel als je fluistert dat je diesel in je tank hebt zitten...
Niet links om dan maar rechts om, ga weer slaolie rijden om te compenseren, 1000 liter in de schuur en gaan met die banaan.
Misschien collectief met dieselrijders slaolie in Duitsland op gaan halen oid, nog een klein jaar om na te denken.
Zon hekel aan he 110 eur in de maand naar dat stelletje lamstralen daar in den Haag.
Geniet er nog maar even van, over 10 jaar krijg je de kogel als je fluistert dat je diesel in je tank hebt zitten...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 11:25 #1387881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fair is fair
Ik vind het niet meer dan fair om te net zo veel te wegenbelasting te betalen als een ander als je veel van de weg gebruik maakt. Net als ik met nijn 20 jaar oude gas auto. Of iemand met een 5 jaar oude diesel auto.
Het feit dat er allemaal mensen "lekker goedkoop" belastingvrij moesten gaan rijden heeft de huidige regeling voor de liefhebbers die maar weinig in hun klassieker zaten om zeep geholpen. Dat vind ik jammer.
Ik vraag me dan af wie de lamstralen zijn.
De mensen die de wet probeerden te fucken of de mensen die een eerlijke verdeling willen maken.
Het feit dat er allemaal mensen "lekker goedkoop" belastingvrij moesten gaan rijden heeft de huidige regeling voor de liefhebbers die maar weinig in hun klassieker zaten om zeep geholpen. Dat vind ik jammer.
Ik vraag me dan af wie de lamstralen zijn.
De mensen die de wet probeerden te fucken of de mensen die een eerlijke verdeling willen maken.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 11:44 #1387883
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Tja, en er gaan er nog velen volgen.
Marktplaats staat nu al vol met voormalige belastingvrije wagens. En ik denk dat het in januari super druk wordt bij het RDW export loket. Dat is immers de makkelijkste en goedkoopste manier om aan je autoverplichtingen per direct te ontkomen.
Maar de regeling die gemaakt was voor alle wagens ouder dan 25 jaar en later voor die uit de overgangsregeling, was gewoon niet correct opgezet.
Het was een maas in het net.
Dat mensen er gebruik van maakte begrijp ik wel.
Nu mogen we ook begrip vragen voor de aanpassing.
Overigens gaan alle belastingvrije maatregelen voor de schone wagens van 2009 en jonger, en enkele die al schoon waren van voor 2009 als de Smarts, ook op de schop.
Ik heb al eerder gepleit voor een fiscale regeling die geënt is op kilometers en uitstoot per kilometer. Dan kan ieder zijn keuzes maken.
Dat zou het meest fair zijn.
Helaas kan dat nog niet.
Het gaat nog een roerig rest 2013 worden. En pas na prinsjesdag weten we het zeker.
Maar de regeling die gemaakt was voor alle wagens ouder dan 25 jaar en later voor die uit de overgangsregeling, was gewoon niet correct opgezet.
Het was een maas in het net.
Dat mensen er gebruik van maakte begrijp ik wel.
Nu mogen we ook begrip vragen voor de aanpassing.
Overigens gaan alle belastingvrije maatregelen voor de schone wagens van 2009 en jonger, en enkele die al schoon waren van voor 2009 als de Smarts, ook op de schop.
Ik heb al eerder gepleit voor een fiscale regeling die geënt is op kilometers en uitstoot per kilometer. Dan kan ieder zijn keuzes maken.
Dat zou het meest fair zijn.
Helaas kan dat nog niet.
Het gaat nog een roerig rest 2013 worden. En pas na prinsjesdag weten we het zeker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 12:27 #1387889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rekening
Rekening rijden was een nette oplossing geweest. Oudere auto's zijn doorgaans minder zuinig en schoon en zouden zo bezien een hogere prijs per km moeten hebben. Niet erg voor de liefhebber die toch niet zoveel rijdt en de veelrijder de ruilt zn oldtimer (of meestal oude bak) in voor een goedkoper (lees: schoner/zuiniger) exemplaar. Daar zou het milieu ook meer gebaat zijn. Maar goed, zoals dat systeem werd voorgesteld zaten er ook nog wel wat haken en ogen (en flinke kosten!) aan.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 12:33 #1387890
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Eens
Nog even over de opmerking over de lamstralen.
De opmerkingen lamstralen uit Den Haag is wat .....na ja bedenk zelf maar een kwalificatie. Ik vind het, net als Jeroen, wat eenzijdig belicht zal ik maar zeggen.
Het gaat nog een roerig rest 2013 worden. En pas na prinsjesdag weten we het zeker. Dus ik begrijp niet dat nu al mensen afscheid nemen van hun klassieker. Ze kunnen nog op diesel en lPG rijden zonder kosten tot einde van dit jaar.
Wel is al duidelijk dat het aantal zogenaamde liefhebbers misschien wel gedecimeerd wordt. En de goeden moeten ook weer onder de kwaden lijden.
Ik denk nog steeds dat er een keer weer voor de 30 jaar gekozen gaat worden op basis van europeesche richtlijnen. Maar dan zal er zonder meer een aantal beperkende maatregelen komen als de drie maanden niet rijden. Dat er dus geen maatregel komt met mazen in het net.
De opmerkingen lamstralen uit Den Haag is wat .....na ja bedenk zelf maar een kwalificatie. Ik vind het, net als Jeroen, wat eenzijdig belicht zal ik maar zeggen.
Het gaat nog een roerig rest 2013 worden. En pas na prinsjesdag weten we het zeker. Dus ik begrijp niet dat nu al mensen afscheid nemen van hun klassieker. Ze kunnen nog op diesel en lPG rijden zonder kosten tot einde van dit jaar.
Wel is al duidelijk dat het aantal zogenaamde liefhebbers misschien wel gedecimeerd wordt. En de goeden moeten ook weer onder de kwaden lijden.
Ik denk nog steeds dat er een keer weer voor de 30 jaar gekozen gaat worden op basis van europeesche richtlijnen. Maar dan zal er zonder meer een aantal beperkende maatregelen komen als de drie maanden niet rijden. Dat er dus geen maatregel komt met mazen in het net.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 19:45 #1387919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En toch vind ik het niet
En toch vind ik het niet fair. Voorbeeldje:Ik heb een 740 van zomer '88 en betaal dus tot ie 40 jaar oud is €165 per 3 maanden. Stel dat ik hem dan ook schors in de winterperiode, en dat we er van uitgaan dat de komende 15 jr de wegenbelasting ook wel omhoog gaat - zeg gemiddeld €180 per 3 mnd - dan kom ik op een bedrag uit van 3x180= 640 + één keer schorsen= 670 per jaar. Hij is over 15 jaar 40 jaar oud, dus dat is 15x670=€10.050. Dat is dus mijn situatie.
Nu iemand die een auto heeft van 31-12-'87 (een half jaar ouder dus). Die hoeft maar €120 per jaar te betalen en is over 40 jaar geheel belastingvrij. Dus dat is 14x120 = €1680.
Dus ik meer dan 10 mille en die ander nog geen 2 mille.
En ik rij nog geen 5000km per jaar!!
Nu iemand die een auto heeft van 31-12-'87 (een half jaar ouder dus). Die hoeft maar €120 per jaar te betalen en is over 40 jaar geheel belastingvrij. Dus dat is 14x120 = €1680.
Dus ik meer dan 10 mille en die ander nog geen 2 mille.
En ik rij nog geen 5000km per jaar!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 22:22 #1387946
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volle mep.
De 87'er in je rekenvoorbeeld betaald ook gewoon het volledige bedrag aan belasting .......
Wellicht bedoel je bouwjaar 1986 en ouder?
Wellicht bedoel je bouwjaar 1986 en ouder?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2013 22:31 #1387949
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 87
@Roy de 87 valt ook in de 120 euro regeling.
Volgens de brief/voorstel van Weekers in ieder geval wel.
Volgens de brief/voorstel van Weekers in ieder geval wel.
Moderators: Jerry Stam