Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt, 4 mei 2013

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 18:36 #1097510 door V700 register
Terugblik sleuteldag Carlo Schmidt, 4 mei 2013 is gemaakt door V700 register
Zo, het is weer achter de rug. Terugkijkend op vandaag mag ik niet echt klagen.Na twee keer als RC overgeslagen te hebben, was het weer goed om er zelf weer eens te zijn.Ik heb lang overwogen om er mee te stoppen, maar op de terugweg hoorde ik naast me zeggen: Dat moet je echt niet doen, ermee stoppen, je bent er zelf veel te enthousiast over.Dus, in gewoon weer.
Enfin, vandaag verliep rustig, erg rustig, maar dat is ook wel eens lekker, weinig geregel, wel veel sleutelen en geen haast achter de klus is soms ook wel eens prettig.
Willem zijn baksteemn remt weer lekker, een op het laatste moment nog aangemelde Emiel met 740 schakelt weer zoals het moet, geloof ik en uiteraard de nodige bijwerksprays van Hedwig.
Voor zover ik het heb kunnen bijhouden, zijn bijna alle geplande klusjes gedaan en is alles weer financieel afgehandeld.
Weer een aantal nieuwe gezichten, altijd leuk, zeker ook omdat er volgens mij een nieuw lid bijgekomen is op de sleuteldag. Al met al, sleuteldagtechnisch, maar ook voor de vereniging dus, geslaagd. Het was daarnaast weer technisch ook een geweldige dag, heerlijk weer, stralende zon en buiten klussen kon zeker vandaag, prima. Rest me nog Ron, Herwig en Hans te bedanken voor de assistentie bij menig klusje vandaag en Carlo (die schiiterde door afwezigheid, en met zijn neus in de lego(land) gevallen was) uiteraard voor de gastvrijheid en zijn bijdragen en voor de verzorging van de onderdelen.Was geweldig geregeld, garage zag er prima uit, alle spullen met bon al in een kratje klaargezet, werkte wederom prima. Graag tot de volgende sleuteldag, ook deze tiende sleuteldag die ik daar mocht organiseren en ik heb het weer met plezier gepland. Bas Kooijman, uw regiocoordinator Noord Brabant & Limburg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 21:15 #1386533 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic met grote glimlach ...
... bedankt mannen. in het bijzonder Hans die heeft geholpen de Pierburg weer helemaal in orde te krijgen. Er kan weer gearcelereerd worden vandaar de big smile op de terugweg !!
Uitstekend geregeld allemaal, daar vandaag in Gemert ! Dank.
Ben al vele jaren lid maar nog nooit eerder meegedaan aan zo'n dag.
Nu zeg ik : "graag tot een volgende keer !"
Bas Walhof (lid nr. 580)

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 22:05 #1386540 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Het was een erg leuk dagje
Het was een erg leuk dagje bij Calro in Gemert. Voor mij was het 11 jaar geleden dat ik voor het laatst bij een sleuteldag aanwezig was (was ook in Gemert). De volgende zal zeker niet zo lang op zich later wachten. Ik vond het zeer geslaagd. Bas had het goed georganiseerd en het was prettig sleutelen zonder naar de klok te moeten kijken. Het was ook erg leuk om eens kennis te maken met mede clubleden. Misschien wel handig als we eens een naamschildje opspelden bij een clubbijeenkomst :-) , weten we wie wie is... Emiel, nog goed thuis gekomen? Is de nieuwe koppeling een verbetering? Grtz, Daniel

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 22:47 #1386541 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Na een lange rit van.......
wel 25 minurten was ik ook weer thuis
Het was weer gezellig. Leuk dat je er ook weer was Bas!Prima geregeld en omdat het niet druk was en degene die na mij op de brug moest niet op kwam dagen had ik er eigenlijk tot 17u gebruik van kunnen maken.Daar heb ik geen gebruik van gemaakt omdat het me leuker leek te socializen oa bij project 'koppeling vervangen' waar op een gegeven moment zelfs wel 8 personen onder de brug stonden(vele handen maken licht werk) waaronder Brabants bekendste sleutelvrouw Ireen.Naast een hoop oude bekenden ook wat nieuwe leden gesproken,Willem en Daniel bedankt voor de hulp met het gefriemel van de voorpijp en verder Bas en team Schmidt voor organisatie/ontvangst!
Bis zum nächsten mal!

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 23:05 #1386542 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sleuteldagervaring
Hallo Volvisti

wessdan schreef : Misschien wel handig als we eens een naamschildje opspelden bij een clubbijeenkomst :-)

Ik was al een eindje onderweg toen me te binnen schoot, dat ik deze keer m'n naamschildje vergeten was.
De dag was erg kort.  Ja ik was laat, maar we waren om 18:00 uur ook weg.  En dat is voor "Gemert" erg vroeg.  Misschien lag het ook wel aan "4 mei".
M'n koplampwissertje is door het vervangen van het "klemmetje met spuitgaatjes" weer gemaakt.  De armpjes, die ik eigenlijk helemaal wilde vervangen, waren niet besteld.  Maar dat kan ik bij m'n eigen dealer ook doen, dat scheelt porto.
M'n achterruitenwisser liep al jaren niet echt lekker.  Op interval bleef ie altijd even staan.  Een tijdje geleden deed ie ineens niets meer.  Om kort daarop wel weer te wissen, maar met heel veel speling en een klein wisbereik.  Oorzaak van dit alles bleek te zijn, dat het motortjes los zat.  Twee boutjes had ik laatst al onder de achterklepbekleding uit kunnen vissen en de laatste zat ook al niet meer vast.  Alle drie de boutjes zijn weer aangedraaid, nadat ze door Herwig voorzien zijn van een laagje Loc-Tite.  De achterruitenwisser doet het, ook op interval, beter dan ooit te voren.
Verder heb ik Ron nog bevraagt over het krom trekken van (het plaatwerk aan de binnenkant van) m'n achterdeur als de ramen omlaag gaan ("de geleider wordt met de jaren smaller, iets uitbuigen en dan met siliconenspray inspuiten") en over de noodzaak om m'n contactschakelaar acuut te vervangen (nog niet nodig, maar het zit er wel aan te komen).
Daarna Hans nog gevraagd of ik de pomp- en filterhouder onder de bestuurdersstoel zonder problemen kan vervangen door een houder met enkel en alleen een filter (er ligt een andere tank onder de auto, waarin een sterkere pomp zit).   Het probleem bleek niet van mechanische aard te zijn ("past het zonder aanpassingen?"), maar van elektrische aard.  De intankpomp zonder "pomp onder de stoel" trekt meer stroom dan de intankpomp met "pomp onder de stoel" en dus is de bekabeling eigenlijk te dun.  Twee mogelijke oplossingen: a) de bekabeling vanaf de accu vervangen of b) niet de "pomp onder de stoel" verwijderen, maar de intankpomp vervangen door die uit de oude tank.
Dank aan iedereen die de sleuteldag mogelijk gemaakt heeft.  Ook aan die jongeman, die schijnbaar nieuw is bij Schmidt Gemert en daardoor volgende week het dak mag ontdoen van de bladeren die erop liggen.  En aan de jonge dame die onze RC ervan weerhouden heeft om z'n RC-schap op te geven.  Hou haar in ere, dames die op een verlengde, in originele staat toch al niet al te korte cq kleine auto willen rijden, die ook nog eens rechtsgestuurd is en dan op een positieve manier onder de indruk is van zo'n auto, zijn zeldzaam.
groetjes
Mathy   (die onderweg bij "het ei van St. Joost" de autobaan af gereden is om uiteindelijk in Maasbracht een friture te bezoeken.  Wordt misschien wel een nieuwe hobby, op de terugweg ergens in een dorp een friture zoeken.  Zo zie je nog eens wat anders onderweg dan alleen autobaan)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2013 23:29 #1386544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De enige sleutelaar uit Geleen
naar Gemert gekregen om een voor hem zeer moeilijkke klus te doen.
Zoals al eerder is geschreven we stonden op een gegeven moment met 8 man onder die auto.
Nog een klembeugeltje vergeten van het druklager omdat de één iets uit elkaar haalt en een ander het in elkaar moet zetten.Maar het wat niet zo erg dus kwam het nog allemaal goed.
Dit was voor mij een sleuteldag zoals hij moet zijn, niet te veel lullen maar sleutelen.
Iedereen bedankt die het mogelijk maakte.
Ik heb een hoop geleerd ook wat de organisatie betreft.
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2013 10:18 #1386548 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een leuke dag!
Ik wilde eigenlijk naar Gemert om informatie te vragen over een motorprobleem. S'morgens bleek echter dat de bestuurdersstoel niet meer voor of achteruit ging. Met de knieen tegen het dashboard ben ik naar Gemert gereden.
Daar aangekomen ben ik op een geweldige manier geholpen door een jone man die bij Carlo het sleutelen leert. De stoel is weer helemaal gerepareerd, mede dankzij de hulp van het team van Carlo, Baseman en Mathy.
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie hulp en enthousiasme.
Naast de technische en praktische support is het een mooie en leuke gelegenheid om met andere leden kennis te maken en met je Volvo bezig te zijn.
m.vr.gr.
Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2013 14:38 #1386554 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .....klopt

Mathy schreef : ...............en aan de jonge dame die onze RC ervan weerhouden heeft om z'n RC-schap op te geven.  Hou haar in ere, dames die op een verlengde, in originele staat toch al niet al te korte cq kleine auto willen rijden, die ook nog eens rechtsgestuurd is en dan op een positieve manier onder de indruk is van zo'n auto, zijn zeldzaam.

...........ben er ook zuinig op ja..........

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2013 22:22 #1386616 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Was er ook
Die zaterdag begon al goed, een gewonnen stoplichtsprintje met een V50 op de heenweg (ik kon het niet laten) had tot gevolg dat er wat lampen begonnen te knipperen, middelvingers omhoogkwamen en er spontaan een foto werd gemaakt van de achterzijde van mijn bolide.... Dan heb je er vlg mij behoorlijk de smoor in Let wel, het betreft hier iemand van het vrouwlijke geslacht, een dame wil ik het niet noemen... Bij de weg, Bas stuur je mij de door jouw gemaakt foto nog even door (die zat namelijk naast mij).
Enfin, aangekomen in Gemert maar gelijk naar achteren gereden en de auto maar eens op hoogte gebracht. Het doel was vandaag de remslangen aan de voorzijde te vervangen, deze waren als opmerking op het APK formulier achter gebleven. De wielen eraf en toen bleek dat e.e.a. aan de linkerzijde behoorlijk vastzat. Arjan heeft mij met raad, maar vooral met daad bijgestaan (Bas, die was je vergeten te noemen ) . De koppeling werd flink opgestookt met de brander en uiteindelijk gaf de koppeling de weerstand op. Vervolgens heeft Bas het weer overgenomen om de nieuwe remslang te monteren.
De koppeling aan de andere zijde gaf zich spontaan over aan Bas, dus het stoken kon gelukkig achterwege blijven.
Aangezien de remvloeistof waarschijnlijk voor het laatst in de vorige eeuw ververst is is gelijk ook maar de remvloeistof ververst/doorgespoeld. Op zich een klus die goed te doen is met de oplossing die ze hier in Gemert voor hadden. Het leek het meest op een oude brandblusser die was gevuld met remvloeistof en onder druk werd gehouden met perslucht. De andere zijde aangesloten op het remvloeistofreservoir en dan rest alleen nog maar de nippels los te draaien nadat er slangetje op was gezet wat weer in een bidon hing. Nippel dicht als de vloeistof weer transparant wordt.
Nadat de heleboel ontlucht was, was er nog iemand die een slinger aan de aandrijfas gaf. Nu is Hans van mening dat de originele rubbers best wel wat ruimte mogen hebben, echter het rubber wat we hier aantroffen had geen recht van bestaan meer, dat werd dus een nieuwe. Nu zat mijn brugtijd van 2 uur er bijna op, dus de aandrijfas werd er onderuit gehaald (Hans, Bas en Herwig) en de auto naar buiten geduwd, vervolgens kon Leon na mij op de brug.
Nu verschenen er bij allemaal visoenen over alle spannende acties die je moest uithalen om het tussenlager te verwijderen, branders, voorhamers, persen etc. Het duurde welgeteld 5 minuten en 2 klappen met een flinke hamer op een houten blok wat op de as lag........ geweldig die Hans ! En er op ging ook van een leien dakje. Bij de montage van de aandrijfas zijn we wel in verwarring gebracht door de merktekens op het differentieel, maar uiteindelijk toch gemonteerd.
De remmen doen het weer als vanouds en je merkt het gelijk dat het tussenaslager met rubber is vervangen, wat een verschil. Hans had al aangegeven dat er iets meer geluid zou komen van de ophanging maar dat blijkt in de praktijk enorm mee te vallen ! Als je er opgaat letten hoor je het, maar als je het niet zou weten ...
Als laatste klusje nog eens gekeken naar het loszittende 3e remlicht. Er onstond een discussie of er wel of geen schroefjes inzaten. We hadden allemaal gelijk, want er behoorden schroefjes in te zitten, maar die zaten er niet in want die lagen onder in de klep. Die zit dus ook weer goed vast.
Wegens familie verplichtingen op tijd vertrokken.
En Bas, Hans, Herwig en Arjan bedankt voor het sleutelen ! Ik zeg bewust niet voor de hulp bij het sleutelen, want vlg mij heb ik alleen maar de wielen eraf gehaald en vervolgens er weer opgezet
Oh ja, Bas doe de jonge dame maar de groeten, we waren al aan elkaar voorgesteld , leuk dat ze de mogelijke twijfel over het RC-schap heeft weggenomen

Moderators: Jerry Stam