waarom tot 67jaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
ze proberen te bezuinigen maar rekenen bruto en niet netto.
dus op de lange duur kost het alleen maar geld en banen.
ik zeg stem wijzer!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meestal gebeurt dat ook nooit, vooral mensen die echt gewerkt hebben.
Je krijgt pas vanaf je 67 een aowtje.
Voor de velen een zure appel, wel altijd premies betaald maar nu blijkt
de BV Nederland niet zo goed met dat geld om gesprongen te zijn.
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Door de vergrijzing zijn er, zeker straks, minder werkenden dan AOW gerechtigden. Lees, minder menen die premie betalen en meer mensen die recht hebben op AOW. Of de AOW premie moet serieus verhoogd worden om met 65 AOW te ontvangen, of de AOW leeftijd moet omhoog. Het moet uit de lengte of de breedte betaald worden.
Een tweede belangrijke factor is dat mensen steeds ouder worden, de leeftijd waarop mensen overlijden wordt steeds hoger doot betere leefomstandigheden en zorg(voorzieningen)
Ik heb zelf bij hele grote organisatie gewerkt met veel oudere collega's, die zagen het absoluut niet zitten om tot hun 67e te moeten werken. Grappig detail i wel dat de meeste van die oude rotten soms al meer dan 40 dienstjaren bij de organisatie hadden. M.a.w. ze werkten al heel lang voor de club en baalden daarvan. Ze waren echter niet meer in staat om elders werk te vinden. Zo ken ik meer menen die er niet aan moeten denken om tot 67 te moeten werken. Maar ja, we worden toch allemaal gedreven door de portemonnee.
Schrijnend vind ik wel dat de pensioenfondsen zo met de pensioengelden zijn omgesprongen dat er nu op de pensioenen gekort moet worden. Het geld van pensioenfondsen is niet volgens het omslagstelssel geregeld maar is jouw persoonlijke en verplichte spaarpot voor je pensioen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Achtergrond info:
In 1889 voerde <a href=" nl.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Bismarck " title="Otto von Bismarck">Otto von Bismarck het eerste wettelijke staatspensioenfonds in. De pensioengerechtigde leeftijd werd gesteld op 70 jaar. Deze leeftijd zakte naar 65 jaar, wat een internationale norm werd. Die leeftijd geldt overigens zeker niet universeel en staat in meerdere landen onder druk. De pensioengerechtigde leeftijd werd na het salaris een van de belangrijke punten van de vakbonden in loononderhandelingen. In communistische landen beijverden de regimes zich om het pensioen vroeger te laten ingaan. Lagere pensioengerechtigde leeftijden werden ook overeengekomen voor groepen met zware banen, zoals nl.wikipedia.org/wiki/Mijnwerker " title="Mijnwerker">mijnwerkers, bemanning van nl.wikipedia.org/wiki/Stoomlocomotief " title="Stoomlocomotief">stoomlocomotieven en voor vrouwen. Omdat de pensioengerechtigde leeftijd een product van de nl.wikipedia.org/wiki/Klassenstrijd " title="Klassenstrijd">klassenstrijd was geworden, werd hij meer en meer vaststaand, ondanks een toenemende levensverwachting en technologische vooruitgang. Bij de vervanging van stoomlocomotieven door diesel- en elektrische locomotieven werd de pensioengerechtigde leeftijd niet aangepast.
Groet
Bert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat ligt niet alleen aan de pensioenfondsen. Een aantal jaar geleden hadden die een dekkingsgraad waar je U tegen zei. Daar werd door een aantal partijen, die niet verder keken dan hun eigen neus lang was, over geprotesteerd, waarna de pensioenfondsen hun dekkingsgraden verlaagd hebben. En toen brak de crisis uit.M. Kok schreef : Schrijnend vind ik wel dat de pensioenfondsen zo met de pensioengelden zijn omgesprongen dat er nu op de pensioenen gekort moet worden.
En als ik me niet vergis, heeft de overheid ook al eens flink in de buidel getast bij de pensioenfondsen, om het gat in hun eigen schatkist te dichten. Waarschijnlijk ook een idee van diezelfde partijen.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als enig aandeelhouder, enig werknemer van m'n eigen BV, weet ik het wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een WW uitkering van een (pak 'm beet) 35 jarige boekhouder is altijd meer dan die 9000 AOW voor een 65+'er per jaar, dus zolang het werkeloosheidscijfer niet onder de 50.000 ligt vind ik het allemaal maar een "naai de burger" actie van die zakkenvullers uit den haag.
En ja, als je je hele leven nog geen dag echt lichamelijk werk hebt verricht is het makkelijker om door te gaan na je 60e, 65e whatever, maar als je je hele leven lichamelijk werk hebt verricht is het een heel ander verhaal, maar daar denken die eikels niet over na, zelf wel willen blijven zitten, ja natuurlijk, beetje burgertje naaien en 150.000 per jaar toucheren i.p.v. 9000 a.o.w.
Komt daarbij dat ik, en mijn leeftijdsgenoten, in de jaren 80 heel veel loonruimte hebben ingeleverd om eerder te stoppen met werken (VUT, Prépensioen en ga zo maar door) maar ook die regelingen verdwijnen allemaal, maar die ingeleverde loonruimte krijg je niet terug, kortom, je wordt keer op keer gepakt als eerzaam hardwerkend burger.
- V700 register
- Nieuw lid
-
[quote= Sitereglement Volvo 700 Vereniging]
- Discussies over politieke en geloofsgerelateerde onderwerpen mogen hier niet worden geplaatst, dit geldt ook voor seksueel expliciete en andere mogelijk schokkende afbeeldingen.
- We hebben hier graag een goede sfeer. Berichten met stemmingmakerij en uitlokking worden verwijderd.
www.volvo700vereniging.nl/node/25970 [/quote]