even de aandacht op Sirië
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die schrijft iets waarvan ik even moest nadenken hoe het er nu werkelijk staat. Maar al sinds de Arabische Lente aan de gang is, heeft er nog geen Islamistisch land een poot uitgestoken om te helpen in Tunesië, Egypte, nu Syrië. Turkije en Libanon vangen vluchtelingen op maar dat is toch het zelfde als elke week je banden oppompen in plaats van banden plakken. En dat is wellicht wat hij bedoelt.
Men vecht een heilige oorlog maar beide partijen zijn toch van de zelfde geloof? Ik vind het maar vreemd en het wordt er ook niet overzichtelijker op, na 2 jaar ellende.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De islam is net als het christendom verdeelt in stromingen. En binnen dat christendom heb je o.a. gereformeerden, hervormden (taaltechnisch is dat hetzelfde, maar qua geloof...), baptisten, wederdopers (ook taaltechnisch (bijna) hetzelfde), jehova's, katholieken, etc. Die scheer je toch ook niet over één kam? In Noord-Ierland vecht(t)en katholiek en protestant al jaren.krots4 schreef : Men vecht een heilige oorlog maar beide partijen zijn toch van de zelfde geloof?
En dat andere Arabisch landen niet helpen: Die maken in veel gevallen dezelfde lente door of leven zelf nog in de winter.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Veel van deze mensen maken geregeld behoorlijke bedragen over naar familie in hun land van oorsprong. En bij een bepaald feest, ik meen het offerfeest, wordt een derde van het eten afgestaan aan de armen.Jeroen schreef : Ben benieuwd of de Turkse en arabische medemens in nederland ook gul heeft gegeven.
Wijzen naar anderen als het gaat om iets wel of niet doen, herinnert mij trouwens altijd aan de kleuterschool. Daar doen ze dat namelijk ook. Zoals, als ik me niet vergis Loesje, ooit zei: "Denk zelf".
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
En de 3,5 miljoen tekort in de zorg, aan dit soort doelen te schenken.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De zorg (en niet alleen die) moet je niet meer geld geven, die moet je efficienter laten werken.
En die poepluiers en pyamadagen, ze zullen er wel zijn, maar het zijn uitzonderingen. Ik heb tenminste nog niemand erover horen klagen. En ik ken en ontmoet geregeld mensen uit de zorg.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
M'n vrouw is blij dat ze er mee gestopt is.
Naar een adres gestuurd worden, van iemand die twee weken met vakantie is............
Ga maar naar huis (door-betaald)... op een ander adres wordt iemand de hele week overgeslagen............foutje in het systeem.........er komt niemand....
breek me de bek niet los.......
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-