APK Kleppen en doorgebrand

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2013 10:50 #1097097 door Mathy van Nisselroy
APK Kleppen en doorgebrand is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Net gebeld door onze garage intern dat de APK gereed is, moet nog wel afgemeld worden, dus kan nog een steekproef komen. Maar afmelden doen ze pas als pakking van klepdeksel binnen is.
Ik had even gevraagd om de kleppen te stellen, zij hadden daar nog de plaatjes en nodige tang voor liggen en de monteur kende dit type goed. Stonden te strak, nu bijgesteld, ben benieuwd of de motor nu beter gaat lopen. Kop is nog lang niet uitgesteld, zag er goed uit verder. Gelukkig laatste jaar niet veel meegereden (ik denk geen eens 100 kilometer, dus ook niet goed voor de nokken.), laat hem wel periodiek even een 0,5 uurtje draaien.
Wel hadden ze een kabelbrand (oud) gezien bij de dynamo, geen afkeur maar wel wenselijk om snel te gaan vervangen (doe ik zelf). Beetje jammer dat de draden eigenlijk zo slecht zijn, kom wel meerdere draden tegen die als je ze aanraakt toch ouderdoms verschijnselen vertonen. Mocht de oldtimer regeling blijven dan daar toch maar wat energie in gaan stoppen, anders oud ijzer, hoe spijtig het ook is.
Dus weer een jaartje APK (als de Rdw geen roet in het eten gaat gooien).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2013 11:21 #1383991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Mooi dat je weer een jaartje verder kunt.
De bekabeling schijnt inderdaad een zwak punt te zijn van de oudere 700's. Er zijn meerdere leden die om die reden al (delen van) de kabelboom vernieuwd hebben, o.m. Dirk342.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam